(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl
Sprawdź cenę części

Rynkiem sprzęgieł do samochodów osobowych na świecie rządzi trzech producentów: LuK, Sachs i Valeo. Te produkty są najczęściej stosowane jako pierwszy montaż w wielu samochodach europejskich. Dla samochodów japońskich, dochodzą jeszcze firmy Aisin i Exedy.

Jakiego producenta sprzęgła wybrać?

​Kierowca popularnego, europejskiego auta, przy wymianie sprzęgła staje przed dylematem – jakiego producenta użyć? Jeżeli interesuje nas sprzęgło z najwyższej półki, najczęściej pozostaje wybór spośród tych trzech marek.

Produkty każdej z tych firm, są jakości pierwszomontażowej. Kupując taki zestaw, mamy gwarancję najwyższej klasy.

 

Gwarancja

Wszyscy producenci z tej listy oferują dwuletnią gwarancję na swoje produkty. Najczęściej jednak, jej realizacja nie jest konieczna. Zestawy sprzęgła tych firm są tak dopracowane, że bardzo rzadko zdarzają się jakiekolwiek wady.

Producenci ciągle udoskonalają swoje produkty. Taka nowa wersja danego sprzęgła ma nadawany nowy numer katalogowy. Obecnie przeglądając katalogi producentów, można zauważyć, że większość z nich to „nowe” numery zastępujące poprzednie.

Kupując zestaw jednego z czołowych producentów, otrzymujemy najwyższy poziom obsługi posprzedażowej. Jeżeli mechanik stwierdzi, że zestaw sprzęgła, który zamontował w aucie jest wadliwy, jest możliwość odesłania go do producenta na ekspertyzę reklamacyjną.

 

Kraj produkcji

Z analizy powyższej tabeli płynie prosty wniosek – sprzęgła są produkowane na całym świecie. To prawda, która dotyczy tak naprawdę większości produkcji różnych dóbr we współczesnym świecie. LuK, Sachs, a także Valeo to firmy międzynarodowe, będące częścią ogromnych korporacji. Podobnie, jak w wielu tego typu przedsiębiorstwach ich zakłady produkcyjne są rozsiane po świecie.

Przykładowo, kupując sprzęgło LuK, czy Sachs, możemy otrzymać produkt z fabryki w Niemczech, ale też na Węgrzech, czy w Chinach. Duża część produkcji Sachsa jest obecnie przeniesiona do Azji. Dotyczy to choćby wysprzęglików centralnych i niektórych kół dwumasowych.

 

 

Warto jednak zauważyć pewną ważną rzecz. Kupując sprzęgło Valeo, Sachs czy LuK, nieważne z jakiej fabryki pochodzi towar – zawsze jest najwyższej jakości. Tak uznane marki nie mogłyby pozwolić sobie na to, żeby ich produkty nie trzymały jednej – najwyższej jakości. Również produkcja w Chinach nie jest taką ujmą, jak było to jeszcze kilkanaście lat temu. Obecnie w tym kraju znajdują się najbardziej zaawansowane technologicznie fabryki na świecie. Gdy kupujemy sprzęgło LuK – nie ma najmniejszego znaczenia, czy zestaw był wyprodukowany w Niemczech, na Węgrzech, czy okładzina tarczy pochodzi z RPA. Marka LuK gwarantuje najwyższą jakość.
Zestaw sprzęgła LUK
  LuK Sachs Valeo
Gwarancja 2 lata 2 lata 2 lata
Kraj produkcji Niemcy / Węgry / rzadziej: RPA Niemcy / W. Brytania / rzadziej: Chiny Francja / Włochy / Korea Płd. / niektóre elementy: Polska
Poziom cen umiarkowany – wysoki umiarkowany – wysoki umiarkowany – wysoki
W jakich autach pierwszy motaż? BMW, Mercedes, VAG, Honda, Renault, Opel, Fiat Ford, Peugeot, Citroen, Mercedes, VAG, Opel Citroen, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Hyundai, Kia, Renault
Udział w rynku w Polsce 1. miejsce w Polsce 2. miejsce w Polsce 3. miejsce na Polskim rynku
Jakość najwyższa – pierwszomontażowa najwyższa – pierwszomontażowa najwyższa – pierwszomontażowa

Jakie sprzęgło było wkładane w fabryce?

Klienci wymieniając sprzęgło w swoim samochodzie, często przy wyborze zestawu sugerują się tym, jaki producent dostarczał elementy na pierwszy montaż dla fabryki. Można przyjąć, że większość samochodów niemieckich opuszcza fabrykę na sprzęgle LuK lub Sachs. Przykładowo – praktycznie wszystkie sprzęgła do nowych samochodów BMW dostarcza LuK. Jednak już w autach koncernu VAG, a więc Audi, Seatach, Volkswagenach, czy Skodach naprzemiennie montowano LuKa i Sachsa. Często nawet po numerze VIN nie da się ustalić, jaki producent jest zamontowany. W przypadku aut włoskich i francuskich, często używane są sprzęgła Valeo. Ta francuska firma, w Polsce często uznawana jest za tańszy zamiennik, a to nieprawda. Z fabryk tego koncernu wychodzi mnóstwo pierwszomontażowych części i są to nie tylko sprzęgła. Można dodać jako ciekawostkę, że to Valeo sprzęgło dostarcza do samochodów Ferrari. Oprócz tego, koreańska fabryka obsługuje nowe samochody Kia i Hyundai.

Zawarte powyżej informacje mówią tylko o najczęściej spotykanych w danej marce sprzęgłach. Częste są jednak odstępstwa i np. Alfa Romeo, w której większość sprzęgieł to Valeo, używała również LuKa.

Warto pamiętać, że pierwszomontażowy producent w większości przypadków nie ma większego znaczenia. Gdy wskazania w katalogu nie mówią inaczej, najczęściej da się zastąpić fabryczne sprzęgło dowolnym zamiennikiem. W bardzo wielu autach, sprzęgło LuK, czy Sachs, można zmienić na zamiennik Valeo bez żadnych negatywnych skutków.

 

Fabryka Valeo w Polsce

Udział w polskim rynku i opinie użytkowników

Od kilku lat na polskim rynku utrzymuje się podobna sytuacja. Prym niezmiennie wiedzie firma LuK, która sprzedaje niemal dwa razy więcej sprzęgieł niż drugi Sachs. Zaraz za niemieckim producentem z grupy ZF jest francuski producent. Przyczyn takiego układu sił należy upatrywać w dostępności. LuK posiada swoje sprzęgło do niemal każdego popularnego auta. Nie zawsze sam jest jego producentem – zdarza się, że sprzedawane są w pudełku LuK, sprzęgła innych firm. To normalna sytuacja, ponieważ żaden firma nie jest w stanie samodzielnie pokryć całego rynku.

Opinie o sprzęgłach wszystkich producentów są dosyć podobne. Są one uważane za najwyższą półkę. Jeden mechanik najbardziej lubi montować sprzęgła LuK, inny najbardziej ceni Sachsa.

Jedno jest pewne – kupując sprzęgło jednej z tych firm, na pewno się nie zawiedziemy. Najważniejsze, aby kupić kompletny zestaw (tarcza, docisk, łożysko i koło dwumasowe jeśli jest w aucie) i poprawnie go zamontować.

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Twoje dane będę administrowane przez właściciela Sprzegla24, Marcina Zachwieję. Więcej informacji nt. ochrony i przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności

Unikatowe rozwiązania producentów części

Czołowe firmy, jak Sachs, czy LuK mają na swoim koncie wprowadzenie wielu nowych rozwiązań, które później się upowszechniły w całej branży.

Sprzęgło LuK DSG

Nie wszyscy wiedzą, że bardzo chwalone przez kierowców skrzynię dwusprzęgłowe w koncernie VW to rozwiązanie opracowane między innymi przez firmę LuK. Była to bardzo duża innowacja, nowe spojrzenie na skrzynię automatyczną. Jeszcze kilkanaście lat temu kojarzone były z powolnością i awaryjnością, obecnie zmieniają biegi błyskawicznie.

Sprzęgło samonastawne

Bardzo wiele nowych aut posiada sprzęgła samonastawne. To rozwiązanie jest nieco uciążliwe przy wymianie, ale bardzo komfortowe w użytkowaniu. Dzięki niemu, sprzęgło przez cały okres użytkowania działa jak na początku. Każdy z czołowych producentów ma nieco inaczej rozwiązany ten system, sprzedawany pod swoją nazwą handlową. W przypadku LuKa jest to system SAC, jeśli chodzi o samonastawne sprzęgło Sachs – Xtend, a Valeo określa swoje rozwiązanie nazwą S.A.T.

 

koło zamachowe

​Co wybrać – LuK czy Sachs?

Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest łatwa. Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Zarówno kupując produkt firmy LuK, jak i sprzęgło Sachs mamy pewność dobrego wyboru. Również koło dwumasowe jednej z tych firm to zawsze dobry wybór. Zapewnii najlepszą pracę silnika i skrzyni biegów. Niestety, nie da się jasno powiedzieć, który producent jest lepszy. Oprócz tych trzech firm, na rynku jest również mnóstwo części znacznie mniej znanych wytwórców. O ile japońskie – Aisin, czy Exedy to również gwarancja doskonałej jakości, to nieznane marki, z małą ilością opinii to pewne ryzyko. Eksperci naszego Sklepu często pomagają klientom dobrać prawidłowe sprzęgło. Takie części, które będą pasować zarówno do silnika, jak i skrzyni biegów, będą dobrze się spisywać, ale też ekonomicznie będą jak najbardziej opłacalne.

Linia produkcyjna - docisk sprzęgła

Przeczytaj inne nasze wpisy na blogu

Twarde sprzęgło

  Zużycie sprzęgła może następować w różnym czasie jego eksploatacji. Teoretycznie nowe sprzęgło powinno wytrzymać przez przynajmniej 100 000 km drogi przebiegu, jednak nie zawsze tak się dzieje. Wpływ ma tutaj wiele czynników. Do najważniejszych możemy zaliczyć...

Sprzęgło DSG

  Pierwsze projekty dwusprzęgłowej skrzynia biegów zostały stworzone w jednym celu – aby poprawić osiągi aut sportowych. Ich autorstwo przypisuje się znanej z innowacji na tym polu firmie Porsche i datuje się na lata 80. Pierwsza skrzynia dwusprzęgłowa w cywilnym...

Suche sprzęgło

  Sprzęgła cierne można podzielić na dwie główne grupy: sprzęgła suche sprzęgła mokre Jest to podział biorący pod uwagę warunki, w jakich pracuje układ. Wśród sprzęgieł montowanych w dzisiejszych samochodach dominują sprzęgła suche. Najczęściej są to sprzęgła...