(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Wysprzęglik – cena części oraz koszt wymiany

W sytuacji, gdy w samochodzie zawodzi sprzęgło, często pierwsze podejrzenia są rzucane na układ hydrauliczny....

Wymiana koła dwumasowego – cena części i koszt robocizny

Koło dwumasowe to element, który wszedł do produkcji pod koniec lat 80. Obecnie upowszechnił się na tyle, że prawie...

Wysprzęglik – objawy awarii

Awaria sprzęgła w aucie, może wynikać z kilku powodów. Można rozróżnić dwie główne przyczyny kłopotów: Zużycie...

Wysprzęglik – cena części oraz koszt wymiany

W sytuacji, gdy w samochodzie zawodzi sprzęgło, często pierwsze podejrzenia są rzucane na układ hydrauliczny. Mechanicy z doświadczeniem, zaczynając diagnozę w pierwszej kolejności sprawdzają wysprzęglik. Wysprzęglik hydrauliczny — co to jest, do czego służy? Prawie...

Wymiana koła dwumasowego – cena części i koszt robocizny

Koło dwumasowe to element, który wszedł do produkcji pod koniec lat 80. Obecnie upowszechnił się na tyle, że prawie każde nowe auto z manualną skrzynią ma koło dwumasowe. Na naszym blogu znaleźć można artykuł poświęcony temu, jakie samochody najczęściej wyposażone są...

Wysprzęglik – objawy awarii

Awaria sprzęgła w aucie, może wynikać z kilku powodów. Można rozróżnić dwie główne przyczyny kłopotów: Zużycie powierzchni ciernych tarczy i docisku sprzęgła, Uszkodzenie układu hydraulicznego sterowania sprzęgłem. W tym artykule przyjrzymy się kłopotom z układem...

Jak sprawdzić, czy mój samochód ma koło dwumasowe?

Jak sprawdzić, czy mój samochód ma koło dwumasowe?

Koło dwumasowe to rozwiązanie często spędzające sen z powiek użytkownikom. Często pojawiają się opinie, że jest to nowoczesny wynalazek, który nie jest zupełnie potrzebny i służy tylko "naciąganiu kierowców".  Przeczytaj artykuł na naszym blogu: Do czego służy koło...

Jak sprawdzić koło dwumasowe, czy jest dobre?

Jak sprawdzić koło dwumasowe, czy jest dobre?

  Koło dwumasowe, podobnie jak sprzęgło, daje pewne oznaki, gdy zaczyna się psuć. Objawy zużytego sprzęgła opisano tutaj: https://www.sprzegla24.pl/blog/10/objawy-sprzeglo/ Objawy zużycia koła dwumasowego są inne. Ocena zużycia "dwumasy" bez demontażu elementu...

Czy warto zamienić koło dwumasowe na sztywne?

Czy warto zamienić koło dwumasowe na sztywne?

  Sztywne koło zamiast dwumasy – opinie kierowców i ekspertówKierowcy, którzy decydują się na wymianę oryginalnego koła dwumasowego na koło sztywne, najczęściej kierują się oszczędnością. Trzeba jednak pamiętać, że jest to bardzo poważna ingerencja w układ...

Wymiana sprzęgła – Cena części i robocizny

Wymiana sprzęgła – Cena części i robocizny

Wymiana sprzęgła - cena części i robocizny Koszt naprawy sprzęgła w samochodzie zawiera w sobie zawsze dwie składowe. Oprócz ceny samych części dużym wydatkiem jest również koszt robocizny. Wymiana sprzęgła jest jedną z czynności, które zdecydowanie trzeba powierzyć...

Sprzęgło ciężko chodzi lub szarpie przy ruszaniu – Co robić?

Sprzęgło ciężko chodzi lub szarpie przy ruszaniu – Co robić?

Historia rozwoju motoryzacji wiąże się również z rozwojem poszczególnych podzespołów samochodu. Sprzęgła przeszły wiele zmian, mających na celu poprawę niezawodności, parametrów przenoszenia mocy, czy momentu obrotowego, ale nie mniej ważna jest poprawa komfortu...

Spalone Sprzęgło – Przyczyny i Objawy

Spalone Sprzęgło – Przyczyny i Objawy

Jednym z potencjalnych uszkodzeń, jakim może ulec sprzęgło jest zjawisko, nazywane potocznie "spaleniem" sprzęgła. Określa się w ten sposób sytuację, gdy temperatura sprzęgła rośnie tak bardzo, że dochodzi do gwałtownego zużycia okładzin ciernych, czy to przez...

Sprzęgło cierne w aucie – Jak działa i ile kosztuje?

Sprzęgło cierne w aucie – Jak działa i ile kosztuje?

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną. Podstawowym zjawiskiem fizycznym wykorzystywanym w takim podzespole jest tarcie. Dzięki niemu, przekazywana jest moc i moment obrotowy z silnika...

Sprzęgło sztywne zamiast dwumasy – Czy warto?

Sprzęgło sztywne zamiast dwumasy – Czy warto?

  Sprzęgło nazywane jest sztywnym, gdy tarcza i docisk sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym jednomasowym, zwanym właśnie - sztywnym. Jest to klasyczne rozwiązanie, znane ze starszych samochodów, gdy koło zamachowe nie pełniło funkcji tłumika drgań. W obecnych...

Objawy zużytego sprzęgła

Objawy zużytego sprzęgła

  Jest wiele objawów, które mogą wskazywać na zużycie sprzęgła. Nie wszystkie są jednoznaczne, ale mogą dać do myślenia. Do najczęściej wymienianych objawów uszkodzenia sprzęgła należą: "wysokie branie sprzęgła" - szerzej opisane w naszym innym artykule,...

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

  W samochodach wyposażonych fabrycznie w koło dwumasowe, wymiana sprzęgła najczęściej wiąże się z większymi kosztami, niż w przypadku aut z bardziej klasycznym rozwiązaniem, czyli kołem zamachowym sztywnym. O ile jednomasowe koło zamachowe, zwane również...