(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Sprzęgło ciężko chodzi

Historia rozwoju motoryzacji wiąże się również z rozwojem poszczególnych podzespołów samochodu. Sprzęgła przeszły...

Spalone sprzęgło – objawy

Jednym z potencjalnych uszkodzeń, jakim może ulec sprzęgło jest zjawisko, nazywane potocznie "spaleniem" sprzęgła....

Sprzęgło cierne

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną....

Sprzęgło ciężko chodzi

Historia rozwoju motoryzacji wiąże się również z rozwojem poszczególnych podzespołów samochodu. Sprzęgła przeszły wiele zmian, mających na celu poprawę niezawodności, parametrów przenoszenia mocy, czy momentu obrotowego, ale nie mniej ważna jest poprawa komfortu...

Spalone sprzęgło – objawy

Jednym z potencjalnych uszkodzeń, jakim może ulec sprzęgło jest zjawisko, nazywane potocznie "spaleniem" sprzęgła. Określa się w ten sposób sytuację, gdy temperatura sprzęgła rośnie tak bardzo, że dochodzi do gwałtownego zużycia okładzin ciernych, czy to przez...

Sprzęgło cierne

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną. Podstawowym zjawiskiem fizycznym wykorzystywanym w takim podzespole jest tarcie. Dzięki niemu, przekazywana jest moc i moment obrotowy z silnika na...

Sprzęgło sztywne

Sprzęgło sztywne

  Sprzęgło nazywane jest sztywnym, gdy tarcza i docisk sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym jednomasowym, zwanym właśnie - sztywnym. Jest to klasyczne rozwiązanie, znane ze starszych samochodów, gdy koło zamachowe nie pełniło funkcji tłumika drgań. W obecnych...

Objawy zużytego sprzęgła

Objawy zużytego sprzęgła

  Jest wiele objawów, które mogą wskazywać na zużycie sprzęgła. Nie wszystkie są jednoznaczne, ale mogą dać do myślenia. Do najczęściej wymienianych objawów uszkodzenia sprzęgła należą: "wysokie branie sprzęgła" - szerzej opisane w naszym innym artykule, najczęściej...

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

  W samochodach wyposażonych fabrycznie w koło dwumasowe, wymiana sprzęgła najczęściej wiąże się z większymi kosztami, niż w przypadku aut z bardziej klasycznym rozwiązaniem, czyli kołem zamachowym sztywnym. O ile jednomasowe koło zamachowe, zwane również sztywnym, to...

Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło? Przedewszystkim musisz sprawdzić jakiego rodzaju sprzęgło jest zastosowane w naprawianym samochodzie. Może to być sprzęgło linkowe lub sprzęgło hydrauliczne. Sprzęgło linkowe może być samoregulujące się lub bez samoregulacji. Sprzęgło samoregulujące nie podlega regulacji. Podobnie jest ze sprzęgłem hydraulicznym – w tym wypadku pomocne może się okazać dolanie płynu.

Sprzęgło sportowe

Sprzęgło sportowe

  Sprzęgło jest elementem, który nawet w seryjnym samochodzie cywilnym, przenosi bardzo duże siły i znosi olbrzymie obciążenia. Stąd wynika to, że jest to element bardzo ważny dla poprawnego funkcjonowania samochodu. Obciążenia są dodatkowo zwielokrotnione, gdy mówimy...

Sprzęgło w automacie

Sprzęgło w automacie

  W trakcie rozwoju motoryzacji zostało opracowanych co najmniej kilka rodzajów różnych automatycznych skrzyń biegów. Różnią się one budową, sposobem działania, szybkością reakcji i wieloma innymi czynnikami. Pierwsze częściowo zautomatyzowane skrzynie biegów pojawily...

Lekkie koło zamachowe

Lekkie koło zamachowe

  Koło zamachowe jest elementem dość ciężkim - może ważyć nawet do około 20 kilogramów. Dotyczy to zarówno klasycznego rozwiązania - koła zamachowego sztywnego, jak i okrytego złą sławą "dwumasu". Koło jednomasowe jest odlewem, musi być solidne, ponieważ przenosi duże...

Używane koło dwumasowe

Używane koło dwumasowe

  Gdy wymagana jest wymiana koła dwumasowego w samochodzie, użytkownika czeka duży wydatek. Wielu kierowców próbuje je ograniczyć, szukając części używanych lub regenerowanych. Czy warto jednak montować używane koło dwumasowe? Odpowiedź tutaj jest dosyć jednoznaczna....

Sprzęgło dwutarczowe i wielotarczowe

Sprzęgło dwutarczowe i wielotarczowe

  W przypadku niektórych zastosowań, zwykłe sprzęgło jednotarczowe nie wystarcza. Tak jest chociażby w bardzo cieżkich samochodach ciężarowych, lub w przypadku aut używanych w motorsporcie. Sprzęgło musi tam przenieść dużą moc i moment obrotowy, do czego jedna tarcza...

Mokre sprzęgło

Mokre sprzęgło

  Dominującym obecnie na rynku rodzajem sprzęgła w samochodach ze skrzyniami biegów manualnymi, jest sprzęgło cierne, suche, jedno-tarczowe. Nie jest to jednak jedyne możliwe do zastosowania rozwiązanie. Spotyka się również sprzęgła wielo-tarczowe suche lub mokre, a...