(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Sprzęgło cierne

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną....

Sprzęgło sztywne

  Sprzęgło nazywane jest sztywnym, gdy tarcza i docisk sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym jednomasowym, zwanym...

Objawy zużytego sprzęgła

  Jest wiele objawów, które mogą wskazywać na zużycie sprzęgła. Nie wszystkie są jednoznaczne, ale mogą dać do...

Sprzęgło cierne

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną. Podstawowym zjawiskiem fizycznym wykorzystywanym w takim podzespole jest tarcie. Dzięki niemu, przekazywana jest moc i moment obrotowy z silnika na...

blog 1155

Sprzęgło sztywne

  Sprzęgło nazywane jest sztywnym, gdy tarcza i docisk sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym jednomasowym, zwanym właśnie - sztywnym. Jest to klasyczne rozwiązanie, znane ze starszych samochodów, gdy koło zamachowe nie pełniło funkcji tłumika drgań. W obecnych...

blog 1155

Objawy zużytego sprzęgła

  Jest wiele objawów, które mogą wskazywać na zużycie sprzęgła. Nie wszystkie są jednoznaczne, ale mogą dać do myślenia. Do najczęściej wymienianych objawów uszkodzenia sprzęgła należą: "wysokie branie sprzęgła" - szerzej opisane w naszym innym artykule, najczęściej...

blog 1155
Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

  W samochodach wyposażonych fabrycznie w koło dwumasowe, wymiana sprzęgła najczęściej wiąże się z większymi kosztami, niż w przypadku aut z bardziej klasycznym rozwiązaniem, czyli kołem zamachowym sztywnym. O ile jednomasowe koło zamachowe, zwane również sztywnym, to...

blog 1155
Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło? Przedewszystkim musisz sprawdzić jakiego rodzaju sprzęgło jest zastosowane w naprawianym samochodzie. Może to być sprzęgło linkowe lub sprzęgło hydrauliczne. Sprzęgło linkowe może być samoregulujące się lub bez samoregulacji. Sprzęgło samoregulujące nie podlega regulacji. Podobnie jest ze sprzęgłem hydraulicznym – w tym wypadku pomocne może się okazać dolanie płynu.

Sprzęgło sportowe

Sprzęgło sportowe

  Sprzęgło jest elementem, który nawet w seryjnym samochodzie cywilnym, przenosi bardzo duże siły i znosi olbrzymie obciążenia. Stąd wynika to, że jest to element bardzo ważny dla poprawnego funkcjonowania samochodu. Obciążenia są dodatkowo zwielokrotnione, gdy mówimy...

blog 1155
Sprzęgło w automacie

Sprzęgło w automacie

  W trakcie rozwoju motoryzacji zostało opracowanych co najmniej kilka rodzajów różnych automatycznych skrzyń biegów. Różnią się one budową, sposobem działania, szybkością reakcji i wieloma innymi czynnikami. Pierwsze częściowo zautomatyzowane skrzynie biegów pojawily...

blog 1155
Lekkie koło zamachowe

Lekkie koło zamachowe

  Koło zamachowe jest elementem dość ciężkim - może ważyć nawet do około 20 kilogramów. Dotyczy to zarówno klasycznego rozwiązania - koła zamachowego sztywnego, jak i okrytego złą sławą "dwumasu". Koło jednomasowe jest odlewem, musi być solidne, ponieważ przenosi duże...

blog 1155
Używane koło dwumasowe

Używane koło dwumasowe

  Gdy wymagana jest wymiana koła dwumasowego w samochodzie, użytkownika czeka duży wydatek. Wielu kierowców próbuje je ograniczyć, szukając części używanych lub regenerowanych. Czy warto jednak montować używane koło dwumasowe? Odpowiedź tutaj jest dosyć jednoznaczna....

blog 1155
Sprzęgło dwutarczowe i wielotarczowe

Sprzęgło dwutarczowe i wielotarczowe

  W przypadku niektórych zastosowań, zwykłe sprzęgło jednotarczowe nie wystarcza. Tak jest chociażby w bardzo cieżkich samochodach ciężarowych, lub w przypadku aut używanych w motorsporcie. Sprzęgło musi tam przenieść dużą moc i moment obrotowy, do czego jedna tarcza...

blog 1155
Mokre sprzęgło

Mokre sprzęgło

  Dominującym obecnie na rynku rodzajem sprzęgła w samochodach ze skrzyniami biegów manualnymi, jest sprzęgło cierne, suche, jedno-tarczowe. Nie jest to jednak jedyne możliwe do zastosowania rozwiązanie. Spotyka się również sprzęgła wielo-tarczowe suche lub mokre, a...

blog 1155
Łożysko sprzęgła

Łożysko sprzęgła

  Łożysko sprzęgła nazywane jest również wyciskowym lub oporowym. Nazwa "łożysko oporowe" wzięła się od tego, że łożysko to pokonuje opór sprężyny talerzykowej docisku sprzęgła. W wielu samochodach dzieje się to poprzez nacisk na tą sprężynę, są jednak również auta...

blog 1155
Jak działa docisk sprzęgła?

Jak działa docisk sprzęgła?

  Docisk sprzęgła, nazywany jest również tarczą dociskową sprzęgła. Jest to jeden z elementów sprzęgła, który współpracuje z tarczą, kołem zamachowym oraz łożyskiem oporowym lub wysprzęglikiem centralnym. Docisk pozwala utrzymać tarczę sprzęgła przy kole zamachowym,...

blog 1155