OPEL ASTRA H - sprzęgło i koło dwumasowe

OPEL ASTRA to popularny model samochodu marki OPEL produkowany w latach od 1991.09 do teraz.. Najczęściej występujące silniki w tych pojazdach to:
  • 1.2, 1.3 CDTI, 1.4, 1.6 Turbo, 1.6, 1.7 CDTI, 1.8, 1.9 CDTI, 2.0 Turbo
Auto było wytwarzane w następujacych odmianach nadwozia:
  • coupe, hatchback, kabriolet, kombi, nadwozie pełne, sedan
Sklep Sprzegla24.pl oferuje Państwu poniższe rodzaje części do OPEL ASTRA:
Sprzęgło, Koło dwumasowe i zamachowe, Docisk, Tarcza, Wysprzęglik, Łożysko, Siłownik, Pompa, Śruby
Samochód OPEL ASTRA H

Wybierz wersję silnikową modelu OPEL ASTRA H

OPEL ASTRA H sedan (L69)

Samochód OPEL ASTRA H sedan (L69)
Produkcja serii w latach:
od 2007.02 do teraz.
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2007.02 do teraz

OPEL ASTRA H TwinTop (L67)

Samochód OPEL ASTRA H TwinTop (L67)
Produkcja serii w latach:
od 2005.09 do teraz.
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2006.12 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2005.09 do teraz
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2005.09 do teraz
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2005.09 do teraz

OPEL ASTRA H GTC

Samochód OPEL ASTRA H GTC
Produkcja serii w latach:
od 2005.03 do teraz.
Produkowany od 2005.08 do terazProdukowany od 2005.04 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2005.03 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2006.12 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2005.03 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2005.03 do teraz
Produkowany od 2006.01 do terazProdukowany od 2006.01 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2005.09 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2005.03 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2005.08 do teraz
Produkowany od 2005.08 do teraz

OPEL ASTRA H kombi (L35)

Samochód OPEL ASTRA H kombi (L35)
Produkcja serii w latach:
od 2004.08 do teraz.
Produkowany od 2005.08 do terazProdukowany od 2004.08 do teraz
Produkowany od 2009.08 do terazProdukowany od 2004.08 do teraz
Produkowany od 2004.08 do terazProdukowany od 2009.08 do teraz
Produkowany od 2006.12 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2004.08 do terazProdukowany od 2004.08 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2004.08 do terazProdukowany od 2005.08 do teraz
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2004.08 do teraz
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2004.09 do teraz
Produkowany od 2004.08 do terazProdukowany od 2004.09 do teraz

OPEL ASTRA H

Samochód OPEL ASTRA H
Produkcja serii w latach:
od 2004.03 do teraz.
Produkowany od 2005.08 do terazProdukowany od 2005.08 do teraz
Produkowany od 2004.04 do 2004.10Produkowany od 2009.08 do teraz
Produkowany od 2004.03 do terazProdukowany od 2004.03 do teraz
Produkowany od 2006.12 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2004.03 do terazProdukowany od 2004.03 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2004.03 do terazProdukowany od 2006.01 do teraz
Produkowany od 2005.09 do terazProdukowany od 2004.04 do teraz
Produkowany od 2004.06 do terazProdukowany od 2004.09 do teraz
Produkowany od 2004.03 do terazProdukowany od 2004.09 do teraz
Produkowany od 2005.03 do terazProdukowany od 2005.08 do teraz

OPEL ASTRA H Van (L70)

Samochód OPEL ASTRA H Van (L70)
Produkcja serii w latach:
od 2004.02 do teraz.
Produkowany od 2005.08 do terazProdukowany od 2004.03 do teraz
Produkowany od 2007.02 do terazProdukowany od 2007.02 do teraz
Produkowany od 2004.08 do terazProdukowany od 2005.09 do teraz
Produkowany od 2004.09 do teraz

Opel Astra H - specyfikacja

Trzecia generacja Opla Astry, oznaczona literką H, pojawiła się na rynku w 2004 roku. Całkiem nowe nadwozie zostało dynamiczniej i bardziej agresywnie narysowane względem poprzednika, ponadto model ten zdaje się zrywać z nieco budżetowym i niezbyt ciekawym charakterem Astry G. Poza nowym designem Opel postarał się również o mocniejsze jednostki napędowe i bogatsze wyposażenie. W rezultacie model ten jest zdecydowanie ciekawszy od swojego poprzednika, mimo iż tym razem zabrakło wersji coupe zaprojektowanej przez pininfarinę. Astra H była oferowana jako 5-drzwiowy i 3-drzwiowy hatchback, kombi, sedan, a także kabriolet ze sztywnym, elektrycznie składanym dachem. 3-drzwiowa Astra nosiła nazwę GTC i miała bardziej sportowy charakter od pozostałych wersji, sportowa wersja OPC dostępna była tylko w tym nadwoziu. W 2006 roku model przeszedł face lifting, a do gamy dołączył wspomniany wcześniej sedan. Wzorem poprzedników nawet po debiucie kolejnej generacji Opel kontynuował produkcję Astry H pod nazwą "Astra Classic".

Astra H dysponowała szeroką gamą jednostek napędowych. Znajdziemy w niej wiele oszczędnych pozycji, ale również jednostki doładowane dla poszukujących większych emocji. Topowa wersja OPC osiągała 240 KM, a sprint do setki w tej konfiguracji trwał 6,4 sekundy. Silniki benzynowe, jakie oferowano to:

  • 1.2 80 KM
  • 1.4 75-90 KM
  • 1.6 CNG 94 KM
  • 1.6 105-115 KM
  • 1.8 125-140 KM
  • 2.0 Turbo 170 i 200 KM
  • 2.0 Turbo 240 KM (dla wersji OPC)
  • 2.2 150 KM

W ofercie znajdowały się także następujące diesle:

  • 1.3 CDTI 90 KM
  • 1.7 CDTI 80, 100, 110-125 KM
  • 1.9 CDTI 100, 120-150 KM

Sprzęgło w Astrze H

Najczęstszym problemem z jakim borykają się użytkownicy trzeciej generacji Astry jest zużywający się wysprzęglik, pompa sprzęgła oraz łożyska w skrzyni biegów. Większość awarii początkowo objawia się miękkim pedałem sprzęgła. Ostatecznie uszkodzony wysprzęglik bądź łożysko prowadzi do wycieków i unieruchomienia samochodu z powodu niedziałającego sprzęgła. Znane są także przypadki zapowietrzenia układu sprzęgła. W celu zapobiegania takich awarii zaleca się wymianę oleju w skrzyni biegów, która swoją drogą ma tendencje do haczenia, i kontrolowanie poziomu płynu hamulcowego. Jego ubywanie bądź wyciek może doprowadzić do tego, że Astra zaskoczy nas nagle pedałem sprzęgła w podłodze, przez co ruszenie będzie niemożliwe. 

Koło dwumasowe do Astry H

Trwałość tego elementu w Astrze trzeciej generacji szacowana jest na 200-250 tysięcy kilometrów. Pod tym względem nie wyróżnia się na tle konkurencji wykorzystującej to rozwiązanie. Objawami zużycia koła dwumasowego są niepokojące dźwięki, takie jak stukanie, drgania karoserii, problemy z ruszaniem, oraz ogólne obniżenie kultury pracy skrzyni biegów. Użytkownicy tego modelu nie skarżą się na nadmierne zużywanie się tej części, choć przebieg samochodu w którym może dojść do awarii zależy od kondycji konkretnego egzemplarza i stylu jazdy właściciela. Niektórzy z obowiązkiem naprawy zmierzyli się już w okolicach 100 tysięcy kilometrów. Jednak zdecydowanie częstszym usterkom ulegają pompy sprzęgła, wysprzęgliki i łożyska.



Najczęściej kupowane sprzęgła i koła dwumasowe OPEL ASTRA H