OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Oczywiście nie naprawimy Twojego auta przez Internet, ale znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie, gwarantując:
|
1. Grzechotanie widełek wysprzęglających sprzęgło
Symptomy:
Słabo odbijający pedał sprzęgła, „lepki” pedał sprzęgła. Zużyte łożysko ślizgowe sprzęgła.
Przyczyna:
- Element suwający łożyska sprzęgła ciągnionego nie działa lekko na ślizgu łożyska/ślizgający się trzpień skrzyni biegów;
- Niepoprawny montaż sprzęgła.
Symptom:
Grzechotanie w okolicy sprzęgła podczas pracy na biegu jałowym występuje zazwyczaj po zamontowaniu nowego sprzęgła. Zużyta końcówka gumowego wytłumiacza.
Przyczyna:
- Niektóre łożyska ciągnione sprzęgła są zbyt mocno dociśnięte przez tuleję gumowych wytłumiaczy.
- Zużyty element osadzający łożyska wyciskowego sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Naprawa przez dopasowanie nowej tulei gumowych wytłumiaczy.
- Zawsze pamiętaj sprawdzić zużycie elementu osadzającego łożyska wyciskowego sprzęgła. Wymień w razie konieczności.
Symptom:
Moc nie jest przekazywana podczas próby ruszania na pierwszym biegu lub sprzęgło ślizga się przez kilka sekund. Zniszczone bądź zużyte dwumasowe koło zamachowe.
Przyczyna:
- Zużyte bądź zniszczone sprężyny łukowe w dwumasowym kole zamachowym.
Rozwiązanie:
- Wymiana dwumasowego koła zamachowego.
- Zawsze sprawdzaj koło zamachowe podczas przeglądu sprzęgła.
Symptom:
Zużyty główny ślizg skrzyni biegów / niewymieniony trzpień stożkowy skrzyni biegów.
Przyczyna:
- Zużyte łożysko ślizgowe / niewymieniony trzpień stożkowy skrzyni biegów.
Rozwiązanie:
- Regeneracja bądź wymiana panewki łożyska ślizgowego skrzyni biegów.
Symptom:
Brak możliwości zmiany biegu i brak możliwości zatrzymania rotującego wału napędowego.
Przyczyna:
- Zużycie zębów widełek mechanizmu wyciskowego sprzęgła wraz z tulejami,
- Zużycie na oprawie łożyska elementu osadzającego główne widełki.
Rozwiązanie:
- Wymiana wszystkich zużytych tulei powiązanych z mechanizmem wyciskowym.
- Wymiana łożyska.
Dociski sprzęgła
1a. Ślizganie sprzęgła
Symptom:
- Spadają obroty silnika przy naciskaniu pedału gazu. Silnik nie przekazuje mocy.
- Widoczne ślady smaru/oleju na docisku sprzęgła.
Przyczyna:
- Talerz dociskowy sprzęgła zanieczyszczony olejem.
Rozwiązanie:
- Zlokalizować i usunąć źródło wycieku oleju.
- Jeśli zakładamy ten sam docisk, który był zanieczyszczony olejem - koniecznie odtłuścić cierną powierzchnię docisku i lekko nasmarować pierścienie obrotowe odpowiednią ilością specjalnego smaru przed ponownym złożeniem sprzęgła.
1b. Ślizganie sprzęgła
Symptomy:
- Brak dociążenia docisku do tarczy sprzęgła
Przyczyna:
- Zużycie tzw. "słoneczka" docisku.
Rozwiązanie:
- Ze względu na konstrukcję docisku - słoneczko niewymienialne. Należy założyć nowy docisk.
2. Pływające sprzęgło
Symptomy:
- Zużyta tarcza sprzęgła, której włókna dostały się pomiędzy słoneczko a obudowę sprzęgła powoduje zmniejszenie siły docisku.
Przyczyna:
- Nieodtłuszczony i nieoczyszczony docisk. Błąd w montażu sprzęgła.
- Nowa tarcza sprzęgła nie jest zużyta. Pozostałe włókna pochodzą ze starej, uprzednio zdjętej tarczy. Ze względu na wentylację sprzęgła, przy montażu nowego koniecznie trzeba oczyścic wszystkie elementy. Jest to częsty błąd montażowy.
Rozwiązanie:
- Upewnić się czy obudowa jest dokładnie oczyszczona i odtłuszczona z brudu i włókien przed montażem nowego sprzęgła.
- Po zamontowaniu sprzęgła sprawdzić czy sprzęgło jest dobrze i dokładnie złożone.
3. Ślizganie sprzęgła zaraz po założeniu nowego kompletu.
Symptomy:
- Śruby przytrzymujące nadal zamontowane w docisku.
- Brak możliwości regulacji.
- Sprzęgło nie przenosi mocy.
Przyczyna:
- Śruby przytrzymujące docisk, które ułatwiają montaż sprzęgła nie zostały usunięte.
Rozwiązanie:
- Usunąć śruby przytrzymujące.
4. Ślizganie sprzęgła, wibracje, grzechotanie
Symptom:
- Nadmierne zużycie końcówek słoneczka. Mocno wyślizgane słoneczko.
Przyczyna:
- Brak swobodnych obrotów łożyska na słoneczku.
- Kierowca trzyma nogę na pedale sprzęgła w momencie gdy nie zmienia biegu.
- Zużyte łożysko utknęło w znisczonym miejscu i nie wraca do swojej pozycji.
- Skorodowany lub zużyty wysprzęglik. Łożysko nie wraca na swoją pozycję co uniemożliwia swobodne obroty.
- Rozciągnięta lub lepka linka sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Ustawić luz w sprzęgłe wg specyfikacji.
- Edukacja kierowcy ;)
- Wymiana łożyska.
- Wymienić wysprzęglik i sprawdzić ciśnienie w pompie sprzęgła.
- Wymienić linkę sprzęgła. Nie smarować starej! (Ta nadaje się tylko do wyrzucenia)
5. Pływanie sprzęgła i wibraje na pedale sprzęgła
Symptom:
- Końcówki słoneczka są nierówne.
Przyczyna:
- Źle przykręcony docisk sprzęgła (np. śruby nie przykręcane po skosie)
- Docisk przykręcony kluczem pneumatycznym zamiast dynamometrycznym.
Rozwiązanie:
- Śruby przykręcać po przekątnej wg wzoru.
- Nigdy nie używaj pneumatycznych narzędzi.
6. Po instalacji nowego sprzęgła nie można wrzucić żadnego biegu
Symptomy:
- Brak możliwości włączania biegów.
Przyczyna:
- Zbyt mocno dokręcony sprzęgło, co spowodowało rozciągniecie klamer.
Rozwiązanie:
- Zamontować nowy docisk sprzęgła.
- Stosować się do zaleceń podanych w specyfikacji.
7a. Nie wysprzęglanie
Symptomy:
- Pęknięty talerz dociskowy sprzęgła
Przyczyna:
- Niepoprawne ustawienie momentu obrotowego, które przekroczyło specyfikacje producenta.
- Przegrzanie tarczy dociskowej ze względu na permamentne nadużywanie sprzęgła.
- Wada fabryczna sprzęgła
Rozwiązanie:
- Zawsze sprawdzaj lub wymieniaj koło zamachowe przy wymianie sprzęgła.
7b. Nie wysprzęglanie
Symptomy:
- Brak możliwości zmiany biegów.
- Wygięta sprężyna płytkowa.
Przyczyny:
- Niewłaściwe praktyki kierowcy.
- Zniekształcenie klamry spowodowane przez nieumiejętną zmianę biegów powodującą ekstremalne obciążenia.
- Nieprawidłowa redukcja biegów (np. z 5 na 2 bieg).
- Zastosowany nieodpowiedni docisk do wybranego pojazdu.
Rozwiązanie:
- Edukacja kierowcy.
- Zastosowanie odpowiedniego docisku.
- Zastosować dodatkowe sprężyny płytkowe, lub zamontować sprzęgło wzmocnione.
7c. Nie wysprzęglanie
Sympotmy:
- Nadmiernie porysowana powierzchnia tarczy dociskowej sprzęgła.
Przyczyny:
- Zamontowano tarcze i docisk sprzęgła różnych producentów. Są niespasowane i zbyt mocno ocierają się o siebie.
Rozwiązanie:
- Zawsze używaj pasujących do siebie komponentów aby zapewnić kompatybilność i oryginalną jakość montowanych produktów.
8. Nie wysprzęglanie, pływanie sprzęgła
Symptomy:
- Powyginana tarcza dociskowa sprzęgła.
Przyczyna:
- Wymieniono tylko tarczę sprzęgła, co jest powodem tego, że tarcza sprzęgła nie oddziela się od docisku w momencie wysprzęglania.
Rozwiązanie:
- Przy wymienie sprzęgła zawsze wymieniaj tarczę, docisk i łożysko! Wymiana jednego elementu jest tylko złudną oszczędnością.
9. Ciężka zmiana biegów, niezałączanie biegu
Symptom:
- Słoneczko docisku ociera się o tarczę sprzęgła.
Przyczyny:
- Zbyt głęboko zamontowane koło zamachowe.
- Łożysko sprzęgła obniżyło się na wałku sprzęgłowym.
- Zbyt cienka tarcza sprzęgła.
- Niepoprawne ustawienie sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Sprawdzić zamontowanie koła zamachowego.
- Sprawdzić zużycie łożyska i wałka sprzęgłowego.
- Sprawdzić grubość tarczy.
Tarcze sprzęgła
1a. Sprzęgło wibruje i chrobocze
Symptom:
- Trzęsię samochodem. Odczuwalne wibracje w momencie zwalniania pedału sprzęgła.
- Wygięte i zużyte koło zamachowe.
Przyczyny:
- Fabryczne zużycie koła zamachowego.
- Głebokie wgniecenia powstałe z powodu poprzedniego, zużytego sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Zawsze przy wymianie sprzęgła, sprawdzaj i w razie potrzeby przetocz lub wymień koło zamachowe.
1b. Sprzęgło wibruje i chrobocze
Symptom:
- Widoczne mocno wyślizgane miejsca na tarczy dociskowej.
- Czerwony pył na elementach sprzęgła.
Przyczyny:
- Błąd w montażu. Niewyśrodkowanie.
- Wada fabryczna sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Wymiana kompletnego sprzęgła.
- Unikać błędów w montażu.
1c. Sprzęgło wibruje i chrobocze
Symptomy:
- Zaolejona tarcza sprzęgła.
Przyczyny:
- Zużyte uszczelniacze wału korbowego.
Rozwiązanie:
- Wymiana tarczy sprzęgła.
- Wymiana zużytych uszczelniaczy.
1d. Sprzęgło wibruje i chrobocze
Symptomy:
- Stopiony smar na powierzchni tarczy sprzęgła.
Przyczyny:
- Użycie złego rodzaju smaru, które miało wpływ na niewłaściwą sprawność tarczy.
Rozwiązanie:
- Wymień tarczę sprzęgła.
- Używaj tylko smarów polecanych przez producenta. Temperatura topienia smaru musi być opdowiednio wysoka.
2. Głośne, ślizgające się sprzęgło
Symptomy:
- Niewłaściwa jazda samochodem.
- Nieustanna redukcja biegów.
Przyczyny:
- Prędkość pojazdu jest większa niż wynikałoby to z używanego biegu.
- Obroty skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu są większe niż prędkość obrotów silnika w danym momencie.
Rozwiązanie:
- Edukacja kierowcy
3. Sprzęgło się ślizga, nie chwyta
Symptom:
- Zniszczona okładzina tarczy po stronie koła zamachowego.
Przyczyny:
- Przeładowany pojazd, lub np. holowanie na pierwszym biegu.
- Została wymieniona tylko tarcza sprzęgła bez docisku sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Nie przeciążać pojazdu.
- Wymienić kompletny zestaw sprzęgła.
4. Sprzęgło się ślizga
Symptom:
- Przedwczesne zużycie tarczy spiekowej.
Przyczyna:
- Niedotarcie sprzęgła. Jazda z maksymalną mocą od razu po założeniu nowego zestawu.
Rozwiązanie:
- Edukacja kierowcy.
- Obserwacja procesu dotarcia sprzęgła.
- Ze względu na niższą wagę spiekowego sprzęgła, zmniejszenie obrotów tarczy sprzęgła po wysprzęgleniu zajmuje więcej czasu. Pedał sprzęgła musi być wciśnięty kilka sekund dłużej w momencie zmiany biegu.
5. Trudności z przełączaniem z biegu na luz
Symptom:
- Chrobotanie na wszystkich biegach.
- Uszkodzone uzębienie tarczy sprzęgła.
Przyczyny:
- Uszkodzone łożysko lub tuleja prowadząca. Powoduje to kątowe zużycie zębów i w następstwie tego brak możliwości zmiany biegu.
Rozwiązanie:
- Wymiana tarczy i łożysk sprzęgła.
6. Grzechotanie skrzyni biegów, głośne zachowanie sprzęgła (w silnikach diesla)
Symptom:
- Uszkodzone sprężyny skrętne tarczy sprzęgła.
Przyczyny:
- Stan sprężyn ulega pogorszeniu kiedy prędkość obrotowa silnika jest wyższa niż prędkość obrotowa sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Wybierz i dopasuj odpowiedni zestaw sprzęgła.
Łożyska sprzęgła
1. Głośne zachowanie łożyska oporowego sprzęgła
Symptom:
- Pisk o wysokim tonie.
- Nadmiernie zużyte końcówki słoneczka docisku.
Przyczyny:
- Błąd w montażu łożyska (np. tył do przodu)
Rozwiązanie:
- Wymienić łożysko i zamontować je poprawnie.
- Sprawdzić czy docisk sprzęgła nie uległ uszkodzeniu.
2. Ciągły hałas łożyska sprzęgła
Symptom:
- Uszkodzone łożysko sprzęgła.
- Zużyte końcówki słoneczka docisku.
Przyczyny:
- Sprzęgło nie zostało prawidłowo dopasowane i nastawione, albo nigdy nie zostało sprawdzone podczas wizyt w serwisie.
- Łożysko sprzęgła i słoneczko uszkodziły się o siebie.
Rozwiązanie:
- Spróbuj nastawić sprzęgło.
- Wymień sprzęgło jeśli stare nie nadaje się do nastawienia.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.