Koło dwumasowe i sprzęgło FORD FOCUS MK2 (2)

FORD FOCUS MK2 to popularny generacja Focusa produkowana w latach od 2004 do 2011. Najczęściej występujące silniki w tych pojazdach to:
  • 1.4, 1.6 TDCi, 1.6 Ti, 1.8, 1.8 Flexifuel, 2.0, 2.0 TDCi
Auto było wytwarzane w następujacych odmianach nadwozia:
  • hatchback, kombi, sedan
Sklep Sprzegla24.pl oferuje Państwu poniższe rodzaje części do FORD FOCUS:
Sprzęgło, Koło dwumasowe i zamachowe, Docisk, Tarcza, Wysprzęglik, Łożysko, Siłownik, Pompa, Śruby
Samochód FORD FOCUS II sedan (DA)

Wybierz silnik w FORD FOCUS MK2

FORD FOCUS II sedan (DA)

Samochód FORD FOCUS II sedan (DA)
Produkcja serii w latach:
od 2005.04 do teraz.
Produkowany od 2005.04 do terazProdukowany od 2005.04 do teraz
Produkowany od 2005.04 do terazProdukowany od 2005.04 do teraz
Produkowany od 2005.04 do terazProdukowany od 2005.04 do teraz
Produkowany od 2006.06 do terazProdukowany od 2006.03 do teraz
Produkowany od 2008.02 do terazProdukowany od 2005.04 do teraz
Produkowany od 2005.04 do teraz

FORD FOCUS II (DA)

Samochód FORD FOCUS II (DA)
Produkcja serii w latach:
od 2004.11 do teraz.
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2005.01 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2009.10 do terazProdukowany od 2005.01 do teraz
Produkowany od 2006.01 do terazProdukowany od 2006.03 do teraz
Produkowany od 2008.02 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2009.04 do terazProdukowany od 2008.06 do teraz
Produkowany od 2009.01 do terazProdukowany od 2010.05 do teraz
Produkowany od 2005.10 do teraz

FORD FOCUS II kombi (DA)

Samochód FORD FOCUS II kombi (DA)
Produkcja serii w latach:
od 2004.11 do teraz.
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2009.10 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2006.01 do terazProdukowany od 2006.03 do teraz
Produkowany od 2008.02 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2004.11 do terazProdukowany od 2004.11 do teraz
Produkowany od 2008.06 do teraz


Ford Focus II - specyfikacja

Drugie wcielenie Forda Focusa miało swój debiut w 2004 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Ze względu na bardzo dobrze przyjętego i lubianego poprzednika stworzenie godnego następcy zdecydowanie nie należało do łatwych zadań. Stylistycznie druga generacja zachowała charakterystyczne cechy pierwowzoru, tylne lampy nadal były umieszczone wysoko przylegając do tylnej szyby, zachowano także charakterystyczny, trójkątny kształt przednich reflektorów. Jednocześnie nadwozie było bardziej zachowawcze i eleganckie. Focus II stał się także większy i bardziej praktyczny. W kwestii rozstawu osi został nawet rekordzistą w swoim segmencie. Udało się to osiągnąć ze względu na nową płytę podłogową, która posłużyła również Maździe i Volvo. Drugi Focus dzieli swą platformę z Mazdą 3, Volvo S40 i C70. 

Tak jak w przypadku pierwszej generacji, na nadwozie typu kombi i sedan trzeba było zaczekać rok, oficjalnie mogliśmy zobaczyć je w 2005 roku. W 2007 auto przeszło lifting w wyniku którego zmienił się pas przedni, tylne lampy, oraz kilka elementów we wnętrzu. Jednak najbardziej emocjonującym czasem w historii tej generacji zdecydowanie był rok 2008, bowiem wtedy zobaczyliśmy nowe wcielenie Focusa RS. Jego silnik generował aż 300 KM, a w limitowanej wersji nazwanej RS500 wartość tą podniesiono do 350 KM.

W kwestii palety jednostek napędowych klienci nadal mieli w czym wybierać. Lista silników benzynowych prezentuje się następująco:

  • 1.4 80 KM
  • 1.6 100 KM
  • 1.6 VTi 115 KM
  • 1.8 125 KM
  • 2.0 145 KM
  • 2.5 225 KM (ST)
  • 2.5 305-350 KM (RS i RS500)

Silniki w wersjach ST i RS charakteryzowały się pięciocylindrowym układem. W przypadku reszty silniki były czterocylindrowe. Dla klientów preferujących silniki wysokoprężne przygotowano poniższe konfiguracje:

  • 1.6 TDCI 90-109 KM
  • 1.8 TDCI 115 KM
  • 2.0 TDCI 110-136 KM

Sprzęgło w Focusie II

Ten element jest zdecydowanie mniej problematyczny niż w pierwszej generacji, aczkolwiek nie jest idealnie. Bardzo częstym przypadkiem jest pękanie sprężyny pedału sprzęgła, która następnie spada na podłogę, to jednak wyjątkowo niegroźna i tania usterka. Z innych dolegliwości wymienia się również zużywające się łożysko oporowe i docisk. Ponadto użytkownicy zgłaszają sporadyczne problemy z wrzucaniem wstecznego biegu, skrzynia potrafi wtedy również zgrzytać. Przyczyną może być specyficzna charakterystyka skrzyni biegów - czasami pomaga dłuższe przytrzymanie sprzęgła, około 3 sekundy przed próbą wbicia wstecznego biegu. Może to też oznaczać konieczność wymiany synchronizatora. Pomimo tego sytuacja od czasu poprzedniego modelu uległa znacznej poprawie.

Koło dwumasowe do Focusa II

Niestety koło dwumasowe w przypadku drugiej generacji ulega stosunkowo szybkiemu zużyciu. W tej kwestii sytuacja względem poprzedniej generacji nie uległa znaczącej zmianie. Oczywiście tak samo jak wcześniej problem dotyczy tylko wersji napędzanych silnikami TDCI. Sam Ford zaleca wymianę po przejechaniu 150 tysięcy kilometrów. Jednak względem pierwszego Focusa grono właścicieli, którzy musieli zmierzyć się z kosztami wymiany już w okolicach 100 tysięcy jest większe, choć nadal najczęściej naprawy wymagają egzemplarze z przebiegiem na poziomie 150-200 tysięcy kilometrów. Typowymi objawami zużytego koła dwumasowego jest drganie pedału sprzęgła i niepokojące dźwięki, takie jak stukanie, oraz ogólne obniżenie kultury pracy skrzyni biegów.



Ford Focus MK1   <<     Ford Focus MK2    >>    Ford Focus MK3