(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl
Sprawdź cenę części

Sprzęgło hydrokinetyczne gwarantuje luksusowy komfort prowadzenia pojazdu – brak szarpania przy zmianie biegów, cicha praca silnika, płynna jazda. Oprócz tego, konwerter momentu obrotowego, jak inaczej nazywane jest sprzęgło hydrokinetyczne, dba o dobry stan automatycznej skrzyni biegów oraz prawidłową pracę silnika w optymalnym zakresie obrotów. Gdy dochodzi jednak do usterki, wielu kierowców staje przed dylematem – zakupić nowe sprzęgło, czy zdecydować się na regenerację sprzęgła hydrokinetycznego.

Sprzęgło hydrokinetyczne

Sprzęgła hydrokinetyczne – budowa i działanie

Sprzęgło hydrokinetyczne w sposobie działania wykorzystuje płyn hydrauliczny oraz zjawisko bezwładności cieczy. W obudowie konwerter momentu obrotowego posiada pompę oraz turbinę – pompa jest elementem aktywnym, przekazującym moc z silnika. Wirnik pompy wprawia w ruch ciecz, z kolei łopatki turbiny – element bierny – odbierają i przekazują tę moc do skrzyni biegów. Pompa i turbina nie są ze sobą fizycznie połączone – między nimi znajduje się jedynie ciecz poruszająca się ruchem wirowym. Nowsze sprzęgła hydrokinetyczne posiadają czasami tarczę „lock-up”, dzięki której istnieje możliwość złączenia pompy i turbiny na stałe podczas szybszej jazdy z tą samą prędkością.

Sprzęgło hydrokinetyczne w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów

Automatyczne skrzynie biegów często są montowane w parze z hydrokinetycznym sprzęgłem. Dzięki płynnej pracy sprzęgła hydrokinetycznego moment obrotowy kierowany do skrzyni biegów jest płynny i łagodny. Zwiększa to komfort jazdy oraz ochronę elementów układu napędzania. Do minusów można jednak zaliczyć zwiększone zużycie paliwa – sprzęgła hydrokinetyczne ze względu na swoją budowę i charakterystykę działania pracują z pewnym poślizgiem i należy spodziewać się strat przekazywanej mocy.

Awarie sprzęgła hydrokinetycznego

Jazda z uszkodzonym sprzęgłem hydrokinetycznym może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Na usterki są bowiem narażone skrzynia biegów jak i również silnik, a serwis tych elementów to niemały wydatek. Gdy tylko zauważymy niepokojące objawy, sprzęgło hydrokinetyczne należy poddać profesjonalnej naprawie.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła hydrokinetycznego? Jeśli zauważasz spadek osiągów, przeciąganie biegów przy wysokich obrotach, mało elastyczna zmiana biegów, falowanie obrotów silnika, specyficzne szumy cz nawet uderzenia przy przyspieszaniu czy zmianie biegów – są to powody dla których warto zainteresować się stanem technicznym swojego sprzęgła hydrokinetycznego.

Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego

Czy uszkodzony konwerter oddany do serwisu regeneracji konwerterów będzie sprawnie działał? Warto dowiedzieć się na czym właściwie polega regeneracja sprzęgieł hydrokinetycznych.

Na czym polega regeneracja konwertera momentu obrotowego?

Na początek obudowa sprzęgła zostaje rozcięta, a wszystkie elementy wyjęte i myte pod wysokim ciśnieniem. Celem tego zabiegu jest dokładne oczyszczenie i usunięcie opiłków metalu i wszelkich innych zanieczyszczeń. Po tym, wszystkie części są poddawanie ocenie, a zużyte – jeśli to możliwe i opłacalne – są wymieniane na nowe. Po założeniu wszystkich części obudowa zostaje ponownie zespawana. Aby mieć pewność, że spawy są szczelne, zregenerowane sprzęgło hydrokinetyczne jest poddawane testom pomiarowym i zanurzeniowym. Ostatnim etapem procesu regeneracji jest wyważenie sprzęgła przed montażem w samochodzie.

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

[contact-form-7 id="174" title="Bez tytułu"]

Twoje dane będę administrowane przez właściciela Sprzegla24, Marcina Zachwieję. Więcej informacji nt. ochrony i przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności

Regeneracja sprzęgła czy kupno nowego?

Regeneracja jest tańszą usługą niż zakup nowego sprzęgła, dlatego wielu kierowców rozważa jej wybór. Należy jednak brać pod uwagę, że trudno jest zweryfikować z jaką dokładnością i precyzją został przeprowadzony proces regeneracji. Poza tym, nie ma stuprocentowej pewności, że gdy sprzęgło trafi na warsztat, to nie okaże się, że jest już zbyt wyeksploatowane by poddać je regeneracji. Ponadto, regenerowane sprzęgło hydrokinetyczne nie posiada pisemnej gwarancji limitu kilometrów, które na nim przejedziemy. Warto mieć na uwadze wszystkie te czynniki przed podjęciem decyzji o regeneracji sprzęgła.

Sprzęgło hydrokinetyczne

Zapobieganie awariom – sprzęgła hydrokinetyczne

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła hydrokinetycznego, warto nabrać kilku dobrych zwyczajów w trakcie jazdy. Należy unikać gwałtownego ruszania i zbyt dynamicznej jazdy. Unikaj przekładania drążka biegów na bieg neutralny gdy samochód jest w ruchu. Wrzucając bieg wsteczny, doprowadź najpierw do całkowitego zatrzymania pojazdu. Warto również skrupulatnie kontrolować ilość przejechanych kilometrów i poddawać samochód koniecznym przeglądom, dokonywać regularnie dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów i dbać o dobry stan techniczny silnika.

Przeczytaj inne nasze wpisy na blogu

Jazda na półsprzęgle – czym grozi?

Jazda na półsprzęgle – czym grozi?

  Jazda na półsprzęgle polega na umiejętnym korzystaniu ze sprzęgła, które nie jest w pełni załączone. W wielu sytuacjach, takich jak ruch miejski w godzinach szczytu czy podjeżdżanie pod górkę, umiejętność ta może okazać się niezwykle przydatna. Dzięki niej...

Jak działa sprzęgło hydrauliczne?

Jak działa sprzęgło hydrauliczne?

  Sprzęgło hydrauliczne często kojarzy nam się z hydrauliką domową, jednak to stosowane we współczesnych samochodach ma niewiele z nią wspólnego. Sprzęgło hydrauliczne w samochodzie to nic innego jak klasyczne sprzęgło cierne, którego układ sterowania jest...

Gdzie jest sprzęgło w samochodzie?

Gdzie jest sprzęgło w samochodzie?

  Sprzęgło to jeden z najważniejszych elementów układu napędowego samochodu. Jego poprawne działanie pozwala na płynne zmiany biegów oraz na uruchomienie silnika. W artykule tym omówimy, gdzie dokładnie znajduje się pedał sprzęgła, gdzie znajduje się samo...

4.99/5 (218 ocen)