(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl
Sprawdź cenę części

Sprzęgło sportowe Xtreme Clutch

Prezent!

Teraz do każdego zamówienia XTREME Performance Clutch dodajemy zestaw prezentów od producenta – czapkę z daszkiem, koszulkę, brelok i długopis.

Akcja trwa do wyczerpania zapasów.

xtreme clutch prezent do zamówienia

Sprzęgło sportowe – co to?

Sprzęgło sportowe jest wzmocnioną odmianą sprzęgła samochodowego – pozwala ono na przeniesienie większej mocy i momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów i dalej na koła.

 

Budowa sprzęgła sportowego

Sprzęgło sportowe składa się z wielu elementów, które znajdziemy również w standardowym sprzęgle:

  • Koło zamachowe sztywne lub dwumasowe od strony silnika
  • Tarcza sprzęgła – zwykle wzmacniana
  • Docisk sprzęgła – w zależności od konfiguracji również może być wzmocniony
  • Łożysko oporowe lub wysprzęglik centralny – wzmacniany razem z dociskiem sprzęgła
sprzęgło sportowe

Stopnie usportownienia sprzęgieł Xtreme Performance Clutch

Sprzęgła sportowe Xtreme Clutch posiadają trzy podstawowe stopnie „usportowenia”:

 

Stopień 1 – wzmocniona tarcza sprzęgła

Wzmocniona tarcza sprzęgła może być stosowana w zwykłych samochodach osobowych często pracujących pod większym obciążeniem (np. jeżdżących z przyczepą lub w wymagającym terenie górskim).

Taka wzmocniona tarcza sprzęgła może być wykonana z kewlaru. Wtedy sprzęgło działa zero-jedynkowo – prawie wcale nie da się wyczuć przejścia między uślizgiem a pracą sprzęgła, a jazda na tzw pół-sprzęgle w zasadzie nie jest możliwa. Takie rozwiązanie wykorzystywane jest np. do driftu i innych sportów motorowych.

 

Stopień 2 – wzmocniona tarcza sprzęgła, docisk, łożysko i wysprzęglik

Podobnie jak w stopniu pierwszym, w stopniu drugim również możemy spotkać tarcze kewlarowe. Drugi stopień stosowany jest do jeszcze bardziej profesjonalnych zastosowań. Wykorzystuje się go w sytuacjach gdy moc silnika zbliżona jest do 500 KM mechanicznych.

 

Stopień 3 – wzmocniona tarcza, docisk i konwersja koła dwumasowego na sztywne

Wzmocniona tarcza, docisk oraz zazwyczaj wymiana koła dwumasowego na lżejsze jednomasowe koło umożliwiają uzyskanie wyższego momentu obrotowego. Oczywiście cierpi na tym komfort jazdy.

Przy wzmocnionym docisku wymagane jest użycie większej siły podczas wciskania sprzęgła. Z tego względu rozwiązanie stopnia trzeciego stosuje się do najmocniejszych samochodów przeznaczonych wyłącznie do jazdy sportowej – z mocą 1000 KM i więcej.

 

Samochody sportowe to często modyfikowane i tuningowane pojazdy. Z tego względu w zależności od samochodu i modelu silnika istnieją pewne odstępstwa od zasad dotyczących trzech stopni opisanych powyżej. Producent sprzęgieł sportowych Xtreme Performance Clutch oferuje zestawy dedykowane do różnych samochodów.

 

Przenoszenie momentu obrotowego w sprzęgłach sportowych

Przeniesienie momentu obrotowego to główne zadanie sprzęgła sportowego. Oczywiście jest to podzespół przeznaczony do zadań specjalnych – lepiej radzi sobie z większym obciążeniem i skuteczniej odprowadza ciepło wytworzone w wyniku tarcia między kołem zamachowym, tarczą i dociskiem.

Sportowe sprzęgła z tarczą kewlarową mają również zupełnie odmienną charakterystykę pracy od tradycyjnych sprzęgieł. Przede wszystkim sprzęgło sportowe zero-jedynkowe działa w zasadzie jak przycisk – jedzie lub nie. Nie występuje tu stan pośredni, gdzie przekazywanie momentu obrotowego z silnika na pozostałe elementy układu napędowego byłoby stopniowe i płynne.

 

Sprzęgło sportowe a ochrona układu napędowego

Jak należałoby się spodziewać, sprzęgło sportowe nie chroni tak dobrze elementów układu napędowego jak jego tradycyjne odpowiedniki. Jazda przy większych obciążeniach wymaga wzmocnienia lub wymiany na wersje sportowe elementów układu napędowego: skrzyni biegów, układów dyferencyjnych, przekładni i wałów, aż do samych kół.

zestaw sprzęgła sportowego xtreme clutch

Sprzęgła sportowe Xtreme Clutch w Sprzegla24.pl

Sklep internetowy Sprzegla24.pl ma w swojej ofercie sprzęgła sportowe renomowanej australijskiej firmy Xtreme Clutch Proffesional – cenionego na całym świecie producenta profesjonalnych sprzęgieł sportowych. Proponujemy również wzmocnione sprzęgła tego producenta do samochodów terenowych oraz pracujących w ciężkich warunkach.

Ponadto, Xtreme Performance Clutch proponuje także wykonanie kompletnego sprzęgła lub poszczególnych jego elementów na zamówienie. Są oni gotowi wykonać sprzęgło do każdego pojazdu po dostarczeniu odpowiedniego projektu i specyfikacji materiałowej. Produkują także sprzęgła wielotarczowe o szerokim spektrum zastosowań.

W Sprzegla24.pl możesz znaleźć gotowe zestawy sprzęgieł Xtreme Clutch. Do najczęściej sprzedanych produktów należą:

Jeśli interesuje Cię sprzęgło sportowe obecnie niedostępne w naszej ofercie, skontaktuj się z jednym z naszych doradców. Z przyjemnością poinformuje Cię o dostępności produktu i możliwych rozwiązaniach.

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

    Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

    Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

    Twoje dane będę administrowane przez właściciela Sprzegla24, Marcina Zachwieję. Więcej informacji nt. ochrony i przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności

    Przeczytaj inne nasze wpisy na blogu

    Jak ruszać samochodem bez szarpania?

    Jak ruszać samochodem bez szarpania?

      Dla wprawionego kierowcy ruszanie z miejsca jest naturalną czynnością nie wymagającą zastanowienia się. Jednak opanowanie sztuki ruszania bez szarpania zajmuje trochę czasu w trakcie nauki jazdy. W tym artykule znajdziesz szereg praktycznych wskazówek, które...

    Samodzielna wymiana Sprzęgła – czy jest możliwa?

    Samodzielna wymiana Sprzęgła – czy jest możliwa?

      Z każdym kolejnym pokoleniem słabnie świadomość techniczna społeczeństwa. W karykaturalnej formie przedstawia to dość znana anegdota, według której w starych instrukcjach eksploatacji samochodu znajdowały się wskazówki, jak regulować luz na zaworach, w nowych –...

    4 najczęstsze błędy przy wymianie sprzęgła

    4 najczęstsze błędy przy wymianie sprzęgła

      Wymiana sprzęgła to czasochłonna i skomplikowana czynność. Łatwo popełnić błąd, który będzie skutkować zmarnowaniem naszego wysiłku. Może się zdarzyć, że nie tylko nie uda nam się zaoszczędzić na mechaniku, ale po raz drugi będziemy zmuszeni zakupić komplet...

    4.99/5 (218 ocen)