SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO HYUNDAI

Logo HYUNDAIWybierz model HYUNDAI:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Hyundai




hyundai koło jednomasowe

Hyundai to koreański producent samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, jedna z dwóch głównych marek koncernu Kia-Hyundai. Dzięki podnoszeniu jakości swoich samochodów Koreańczycy od pewnego czasu coraz częściej wygrywają w poszczególnych sektorach rynku z konkurencją z Europy czy Japonii, dzieje się tak nawet w konserwatywnych pod względem motoryzacyjnym Stanach Zjednoczonych. Hyundai jest marką pozycjonowaną wyżej od Kii, jednak dalej pozostaje marką popularną, mającą bardzo szeroką ofertę, od aut miejskich po limuzyny i samochody dostawcze, a nawet ciężarówki. Pojazdy Hyundaia są konkurencyjne pod względem zaawansowania i jakości, zwykle wygrywając jednak ceną. Obecnie pojazdy koreańskiego koncernu zdobywają coraz większą część polskiego rynku.

Hyundai - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Ze względu na swoją rosnącą, jednak słabo ugruntowaną, pozycję na rynku Hyundai nie może pozwolić sobie na pozostanie w tyle za bardziej renomowaną konkurencją, dlatego także w samochodach tej marki spotkamy dwumasowe koła zamachowe. Mają one za zadanie podnieść komfort podróżowania, poprzez zniwelowanie drgań silnika przenoszonych na karoserię. Dzieje się to za pośrednictwem wbudowanego w koło zamachowe tłumika drgań skrętnych. W tradycyjnym sztywnym sprzęgle, tłumik taki znajdował się w tarczy sprzęgła, był jednak dużo mniejszy i lżejszy, dlatego mniej skuteczny.

Podstawową wadą takiego koła zamachowego jest to, że z czasem ulega zużyciu. Umieszczone wewnątrz tłumika drgań sprężyny są pod stałym obciążeniem statycznym i dynamicznym, powoduje to ich zmęczenie i zużycie. W takiej sytuacji należy wymienić całe koło zamachowe, a jest to zabieg dość kosztowny (zarówno samo koło nie należy do tanich części, jak i proces wymiany jest skomplikowany). By zaoszczędzić pieniądze w przyszłości możemy jednak zakupić zestaw do konwersji na jednomasowe koło zamachowe. W jego skład wchodzi przede wszystkim sztywne koło zamachowe montowane zamiast dwumasowego, a także dopasowane do używania z takim kołem sprzęgło, z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych.

Modele Hyundai w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

W naszym sklepie dostępne są zestawy do konwersji do trzech starszych modeli Hyundia. Jest to sedan klasy średniej Sonata czwartej generacji, pierwsza generacja kompaktowego SUVa Santa Fe, oraz kompaktowe sportowe coupe Hyundai Coupe drugiej generacji.

Hyundai Sonata IV wyposażany był jeszcze w silniki konstrukcji japońskiego Mitsubishi, z którym koreański koncern współpracował w latach 90. Dwumasowe koło zamachowe znajdziemy w nim w silnikach benzynowych 2.4 16v (143 KM) i 2.7 V6 (173 KM), to dość wiekowe pojazdy o dużej mocy, dlatego wymiana na sztywne koło zamachowe może być w nich bardzo opłacalna. Santa Fe I posiadał takie rozwiązanie koła zamachowego w silnikach wysokoprężnych 2.0 CRDI w kilku odmianach, oraz takim samym jak w Sonacie 2.4 16v konstrukcji Mitsubishi. W Modelu Coupe możemy pozwolić sobie na konwersję jeżeli nasz Hyundai posiada jednostkę 2.7 V6 (Mitsubishi), co w samochodzie o sportowym zacięciu wydaje się bardzo rozsądną opcją.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy hyundai



Często kupowane części do HYUNDAI







FORD  <<     HYUNDAI   >>    LANCIA