Kontakt z Sprzegla24.pl 10% Rabatu na montaż

Zakupy

Sklep Warszawa

Nasze sklepy

Sprzegla24.pl
Aleja Krakowska 173
02-180 Warszawa
(sklep znajduje się na 1 piętrze budynku Fasada Windows)

Sprzęgła EXEDY

LINIA ORYGINALNYCH SPRZĘGIEŁ STANDARDOWYCH EXEDY (OEM)


Exedy Corporation jest japońskim producentem najlepszych na świecie sprzęgieł nie tylko sportowych, ale i tych montowanych w samochodach użytku codziennego na tak zwany pierwszy montaż, czyli fabrycznie. Montują je fabryki wszystkich japońskich producentów takich jak: Lexus, Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Suzuki, Subaru, Mitsubishi i innych, a także w wielu europejskich i amerykańskich samochodach.


Sprzęgło standardowe
Zestaw sprzęgła standardowego Exedy OEM
 
Sprzęgła Exedy są więc bardzo znane i cenione na ogólnoświatowym rynku części zamiennych jako numer 1 wśród wszystkich marek układów sprzęgła pod względem osiągów, jakości i zaawansowanej technologii oraz bezpieczeństwa i niekwestionowanie długiej żywotności.


LINIA SPRZĘGIEŁ SPORTOWYCH - NORMAL SERIES


Normal Series jest dedykowana dla ostrych i ciężkich warunków jezdnych takich jak wyścigi aut seryjnych, rajdy czy trial. Dokonaj najlepszego wyboru sprzęgła do Twojego auta spośród serii Sport bądź Racing, w zależności od użytkowania i przeznaczenia.

 

EXEDY STAGE 1


Sprzęgło wyczynowe wyposażone w tarczę zbudowaną z organicznego materiału frykcyjnego, który odporny jest na uślizgi oraz uszkodzenia. Wzmocniony docisk zapewnia temu sprzęgłu niezbędną przy zmodyfikowanych silnikach wytrzymałość, przy jednoczesnym odczuciu jazdy jak przy sprzęgle fabrycznym. Wszystkie oferowane przez nas tarcze posiadają wysoko wyspecjalizowane sprężyny tłumiące, które redukują wstrząsy układu przeniesienia napędu.

Stage 1

Organiczna tarcza sprzęgła:

W tym rodzaju tarczy użyte zostały najnowsze, bezazbestowe materiały charakteryzujące się wysoką odpornością na ciepło i idealnymi parametrami do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego. Tego rodzaju tarcza jest idealna do jazdy z szybką zmianą przełożeń, zalecana do aut sportowych.




EXEDY - STAGE 2

Sprzęgła cerametaliczne EXEDY zostały specjalnie zaprojektowane by podołać przeciążeniom jakim poddawane są wysoko modyfikowane silniki. Cerametaliczny materiał frykcyjny EXEDY poradzi sobie z o wiele większym uślizgiem sprzęgła niż tarcza, w którą wyposażone są auta fabryczne. Wszystkie cerametaliczne tarcze dostarczane przez EXEDY posiadają wysoko wyspecjalizowane sprężyny tłumiące, które redukują wstrząsy przeniesienia napędu. Chroni to skrzynię biegów oraz resztę elementów układu przeniesienia napędu.


 

EXEDY - Stage 2 Sport

Grubsza tarcza sprzęgła S-Type dostarczana przez EXEDY posiada wyśmienitą zdolność do rozpraszania i odprowadzania ciepła za czym idzie dużo lepsza wytrzymałość i trwałość przy sprostaniu wymagającym osiągom. Seria produktów S-Type dedykowana jest zarówno dla aut użytkowanych na co dzień, jak i wyścigowych. Są one również montowane w autach rajdowych, gdzie wymagana jest zdolność do przenoszenia dużych momentów obrotowych i odporność na ciepło.

Stage 2EXEDY Stage 2 (S-Type)


 

EXEDY – Stage 2 Racing

Cieńsza tarcza cerametaliczna R-Type to unikalna konfiguracja metali, które obniżają kompletną masę. Bezwładność jest 30% niższa niż w fabrycznie montowanych sprzęgłach. W wyścigach samochodowych, gdzie tysięczne części sekundy mogą determinować zwycięstwo bądź porażkę, szybka zmiana biegów i błyskawiczna reakcja układu napędowego są bezcenne. Tego rodzaju tarcza jest idealna do użytku w wyścigach ulicznych.

Stage 2

EXEDY Stage 2 (R-Type)


LINIA SPRZĘGIEŁ SPORTOWYCH - HYPER SERIES



Sprzęgła klasy Exedy Hyper Series to wizytówka najnowocześniejszych osiągnięć japońskiej inżynierii samochodowej. Wszystkim, którzy interesują się "ekstremalną motoryzacją" nie trzeba przedstawiać produktów tej kategorii.


Hyper Carbon-D


EXEDY - Hyper Carbon-D


Carbon-D jest nową generacją systemów sprzęgieł EXEDY. Rewolucyjny system sprzęgieł wykonanych z włókna węglowego stworzono w celu osiągnięcia maksymalnego komfortu i łatwości operowania. Głównym założeniem jest pochłanianie hałasu i wibracji pochodzących z silnika, wału napędowego i mechanizmu różnicowego. System D-Core zaprojektowano, aby chronić układ napędowy pojazdu poprzez absorbowanie i rozpraszanie „zrywów momentu obrotowego i siły napędowej” i jest szczególnie wydajny w pojazdach z 6-cio biegową skrzynią biegów.

Zaawansowana technologia i najwyższej klasy myśl inżynieryjna umożliwiła systemowi D-Core objęcie czołowej pozycji wśród układów przeniesienia napędu. Zastosowanie unikalnych materiałów frykcyjnych z włókna węglowego umożliwiło komfortowe operowanie sprzęgłem i żwawą zmianę biegów.


D-Core SingleEXEDY Hyper Carbon-D


Sprzęgło Hyper Carbon-D to:

  • Użycie nowoczesnej osłony tłumiącej odpowiedzialnej za pochłanianie i rozpraszanie hałasu i wibracji.
  • Wysokie wysprzęglanie, mały wysiłek potrzebny do operowania pedałem i idealne dopasowanie sprzęgła są możliwe dzięki zastosowaniu zmodyfikowanej sprężyny.
  • Ciche cięgno pasmowe zaprojektowane do zminimalizowania hałasu mechanicznego.

EXEDY - Hyper Carbon-D Twin


Carbon-D jest nową generacją systemów sprzęgieł EXEDY. Rewolucyjny system sprzęgieł wykonanych z włókna węglowego stworzono w celu osiągnięcia maksymalnego komfortu i łatwości operowania. Głównym założeniem jest pochłanianie hałasu i wibracji pochodzących z silnika, wału napędowego i mechanizmu różnicowego. System D-Core zaprojektowano, aby chronić układ napędowy pojazdu poprzez absorbowanie i rozpraszanie „zrywów momentu obrotowego i siły napędowej” i jest szczególnie wydajny w pojazdach z 6-cio biegową skrzynią biegów.

Zaawansowana technologia i najwyższej klasy myśl inżynieryjna umożliwiła systemowi D-Core objęcie czołowej pozycji wśród układów przeniesienia napędu. Zastosowanie unikalnych materiałów frykcyjnych z włókna węglowego umożliwiło komfortowe operowanie sprzęgłem i żwawą zmianę biegów.


D-Core Twin

EXEDY Hyper Carbon-D Twin


Sprzęgło Hyper Carbon-D Twin to:

  • Użycie nowoczesnej osłony tłumiącej odpowiedzialnej za pochłanianie oraz rozpraszanie hałasu i wibracji.
  • Minimalny wysiłek do operowania pedałem sprzęgła i zwiększenie średnicy tarczy do 225mm, sprawia że sprzęgło Carbon-D Twin jest idealne dla aut wyczynowych
  • W systemie D-Core zostały polepszone właściwości wysprzeglania przy niskich prędkościach przez zoptymalizowanie wagi i bezwładności sprzęgła.
  • Główne cięgno pasmowe emituje charakterystyczny dźwięk sprzęgła sportowego.


Hyper Carbon-R

EXEDY - Hyper Carbon-R


Najcięższymi komponentami systemu są docisk sprzęgła, tarcza i koło zamachowe. Nasze sprzęgła karbonowe współpracują z udoskonaloną konfiguracją docisku i lżejszym kołem zamachowym ograniczającym wagę pojazdu.


Hyper Carbon Single

EXEDY Hyper Carbon-R


EXEDY Hyper Carbon-R to:

  • Lżejszy docisk sprzęgła , średnia tarcza i koło zamachowe przyczyniające się do zwiększenia wydajności silnika.
  • Niewielka tarcza sprzęgła ogranicza bezwładność i ułatwia wysprzęglanie.
  • Oryginalny, opatentowany model wysprzęglania (pull) EXEDY eliminujący konieczność użycia zestawu konwersyjnego. System ten jest wykorzystywany m.in w: Mazda RX7, Mitsubishi Evo Lancer, Nissan GTR and Subaru WRX.

EXEDY Hyper Carbon Multi Twin i Triple


Dzięki znacznemu udziałowi włókna węglowego i odporności na wysoką temperaturę, środkowa warstwa frykcyjna, która bezpośrednio odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego sprawia, że włókno węglowe jest doskonałym materiałem do budowy sprzęgieł aut klasy tunning. Sprzęgła Hyper Carbon Multi Solid posiadają wszelkie cechy charakterystyczne włókna węglowego wraz z odpornością na wysokie temperatury. Sprzęgła EXEDY są zaprojektowane tak, aby w niskich temperaturach zapewniać maksimum wydajności, a w wysokich temperaturach dostarczać wrażeń typowych dla jazdy sportowej. W każdym stylu jazdy sprzęgła karbonowe oferują wyśmienite doświadczenia użytkowe.


Hyper Carbon Multi Twin Hyper Carbon Triple

Hyper Carbon-R Twin.............................. Hyper Carbon-R Triple


Żywotność sprzęgieł Hyper Carbon-R jest dwukrotnie wyższa niż konwencjonalnych sprzęgieł metalicznych co przyczynia się do oszczędności i rzadszych przeglądów technicznych. Materiały węglowe są wypiekane w temp. wyższej niż 2,000°C co ma przełożenie na właściwości rozpraszania ciepła. Włókno węglowe radzi sobie z ciepłem w znacznie lepszy sposób niż tradycyjne materiały metalowe. Wskaźnik pochłaniania ciepła jest 20 razy mniejszy niż w przypadku żelaza. Dzięki temu ograniczona jest możliwość wypaczenia tarczy w czasie jazdy i awarii układu napędowego. Włókno węglowe posiada nie tylko wysoką odporność na temperaturę ale również zmniejszoną lepkość, która ogranicza problemy z wysprzęglaniem.


 

Hyper Single


EXEDY - Hyper Single

 

Sprzęgło Hyper Single to:

  • Wysoki współczynnik frykcyjny, niskie zużycie, specjalny materiał odporny na ciepło (T5001) umożliwiający redukcję rozmiaru sprzęgła i zwiększenie wytrzymałości
  • Zwiększona wytrzymałość dzięki użyciu mocniejszej, mniejszej tarczy tłumiącej, która została specjalnie przeprojektowana na potrzeby sprzęgła Hyper Single.
  • Niższy poziom bezwładności niż w przypadku sprzęgieł montowanych fabrycznie, który umożliwia szybszą zmianę biegów, szczególnie w autach wyczynowych.

Hyper Single Hyper Single

 


Hyper Compe-D


EXEDY Hyper Compe-D


Jest to superlekka wersja wyczynowego sprzęgła serii produktów Multiplate (wielotarczowych). Zaprojektowane do bicia rekordu okrążenia wyścigów motorowych Gymkhana. Niezawodność jest zapewniona dzięki ponad rocznym testom w wyczynowych autach.

Hyper Compe-D

EXEDY Hyper Compe-D


Seria Compe-D to:

  • Ultralekkie koła zamachowe o niskiej bezwładności
  • Lekki i niewielki system centralny. Lżejsza tarcza, która ulepsza wysprzęglanie i umożliwia szybszą zmianę biegów.
  • Nowy, aluminiowy docisk o wysokiej sztywności i niskiej bezwładności.
  • Nowa, lżejsza tarcza o niższej bezwładności

Hyper Multi Plate

EXEDY HYPER MULTI PLATE TWIN & TRIPLE


  • Podwójne sprzęgło może zostać wymienione na potrójne wraz z wymianą tarczy i środkowego talerza.
  • Wzmocniona wytrzymałość i żywotność sprężyn dzięki zastosowaniu unikalnej powłoki podczas procesu produkcyjnego.
  • Wysoka odporność na ciepło i rozciąganie aluminiowego docisku sprzęgła.
  • Strefa „pół-wysprzęglenia” jest powiększona dzięki naszemu rewolucyjnemu rodzajowi ciągnionego docisku z funkcją amortyzacji.
  • Nowy materiał T5001 karbonowy o wysokim współczynniku frykcyjnym i wysokiej odporności na ciepło. Umożliwia to zmniejszenie rozmiarów sprzęgła i oznacza mniejszy wysiłek konieczny do użytkowania.
  • W celu ograniczenia cieplnej deformacji centralny talerz jest adaptowalny do podwójnego talerza, ta funkcja jest zwana „samopoziomującą funkcją” wpływa ona na jakość użytkowania i żywotność sprzęgła.
  • Zwiększona dokładność w równowadze dzięki centralizacji docisku sprzęgła.

Hyper Multi Plate

EXEDY Hyper Multi Plate Twin


LEKKIE WYŚCIGOWE KOŁA ZAMACHOWE EXEDY


Koła zamachowe EXEDY są w większości produkowane z jednolitych bloków chromu. Są one specjalnie zaprojektowane, by ograniczyć wagę i bezwładność oraz lepiej wykorzystać potencjał silnika. Główne rozwiązania techniczne dotyczą ulepszenia przepływu powietrza, który wpływa na proces chłodzenia sprzęgła. Zęby koła zamachowego są wytapiane z całym elementem, co w przeciwieństwie do tradycyjnego koła zamachowego, (w którym zębatka jest ściśnięta z całym elementem) , ogranicza możliwość oderwania ich od koła zamachowego. Może być to przyczyną zniszczenia, eksplozji koła ze względu na dwa różne współczynniki rozszerzalności (aluminiowe koło zamachowe wciśnięte na stalowy zębaty okrąg). Koła zamachowe EXEDY , zarówno kute , jak i te produkowane z kęsów stalowych przeszły pozytywnie testy inżynieryjne aż do 15.000 rpm (obrotów na minutę). Ich wytrzymałość jest gwarantowana do tego poziomu obrotów silnika.

Sports Flywheel

Wyścigowe koło zamachowe Exedy