Koło dwumasowe i sprzęgło FORD FOCUS MK1 (I)

FORD FOCUS MK1 to popularny generacja Focusa produkowana w latach od 2004 do 2011. Najczęściej występujące silniki w tych pojazdach to:
  • 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 DI /TDDI, 1.8 Turbo DI / TDDI, 1.8 TDCI, 1.8 16V, 2.0 16V, ST170, 2.5 RS
Auto było wytwarzane w następujacych odmianach nadwozia:
  • hatchback, kombi, sedan
Sklep Sprzegla24.pl oferuje Państwu poniższe rodzaje części do FORD FOCUS:
Sprzęgło, Koło dwumasowe i zamachowe, Docisk, Tarcza, Wysprzęglik, Łożysko, Siłownik, Pompa, Śruby
Samochód FORD FOCUS MK1 (DAW, DBW)

Wybierz silnik w FORD FOCUS MK1

FORD FOCUS kombi (DNW)

Samochód FORD FOCUS kombi (DNW)
Produkcja serii w latach:
od 1999.02 do 2005.03
Produkowany od 1999.02 do 2004.11Produkowany od 1999.02 do 2004.11
Produkowany od 1999.08 do 2004.11Produkowany od 1999.02 do 2004.11
Produkowany od 2002.08 do 2004.11Produkowany od 2001.03 do 2004.11
Produkowany od 1999.02 do 2004.11Produkowany od 1999.02 do 2004.11
Produkowany od 2002.08 do 2004.11

FORD FOCUS sedan (DFW)

Samochód FORD FOCUS sedan (DFW)
Produkcja serii w latach:
od 1999.02 do 2005.03
Produkowany od 1999.02 do 2004.11Produkowany od 1999.02 do 2004.11
Produkowany od 1999.02 do 2004.11Produkowany od 2002.08 do 2004.11
Produkowany od 2001.03 do 2004.11Produkowany od 1999.02 do 2004.11
Produkowany od 1999.02 do 2004.11

FORD FOCUS MK1 (DAW, DBW)

Samochód FORD FOCUS MK1 (DAW, DBW)
Produkcja serii w latach:
od 1998.10 do 2004.11
Produkowany od 1998.10 do 2004.11Produkowany od 1998.10 do 2004.11
Produkowany od 1999.08 do 2004.11Produkowany od 1998.10 do 2004.11
Produkowany od 2002.08 do 2004.11Produkowany od 2001.03 do 2004.11
Produkowany od 1998.10 do 2004.11Produkowany od 1998.10 do 2004.11
Produkowany od 2002.03 do 2004.11Produkowany od 2002.10 do 2004.11


Ford Focus I - specyfikacja

Focus pierwszej generacji był bardzo ważną premierą w świecie motoryzacji. Zadebiutował w 1998 roku i zapisał się na kartach historii przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze Focus I w swoich czasach zdecydowanie przyciągał uwagę swoją stylistyką, pod tym względem żaden z rywali nie mógł się z nim równać, a na tym nie koniec. Następca Escorta miał w zanadrzu jeszcze jednego asa w rękawie, którego kierowcy pamiętają do dzisiaj. Chodzi tutaj o niezależne, wielowahaczowe tylne zawieszenie, dzięki któremu Focus zapewniał bardzo dobre prowadzenie i komfort. Po latach wiemy, iż było ono trochę zbyt delikatne na polskie drogi, aczkolwiek Fordy do dzisiaj są kojarzone z pewnym i komfortowym prowadzeniem, głównie za sprawą tego, nowatorskiego wówczas, rozwiązania.

Około rok po premierze hatchbacka - w 1999 roku do oferty dołączyły praktyczniejsze nadwozia typu kombi oraz sedan. W 2001 przeprowadzono face lifting, który zmienił nieco nadwozie, przednie reflektory i tylne lampy oraz wprowadził do gamy jednostkę TDCI. Rok później pierwszy raz zobaczyliśmy sportową wersję ST i jeszcze mocniejszą RS.

Paleta jednostek napędowych Focusa I zawierała łącznie osiem motorów. Silniki benzynowe, jakie były oferowane w tym modelu to:

  • Ford Focus MK1 1.4 16V 75 KM
  • Ford Focus MK1 1.6 100 KM
  • Ford Focus MK1 1.8 115 KM
  • Ford Focus MK1 2.0 130 KM
  • Ford Focus MK1 2.0 173 KM dla wersji ST
  • Ford Focus MK1 2.0 turbo 215 KM przeznaczony dla topowego RS

Jeśli chodzi o jednostki dla zwolenników motorów wysokoprężnych przewidziano dwa silniki o różnych wariantach mocy:

  • Ford Focus MK1 1.8 TDDI 8V 75-90 KM
  • Ford Focus MK1 1.8 TDCI 100-115 KM

Sprzęgło w Focusie I MK1

Niestety nie był to najtrwalszy element tej konstrukcji. Sprzęgło w tym modelu wykazuje się rozmaitymi awariami. Brak odpowiednio częstej wymiany płynu hamulcowego w układzie hydraulicznym sprzęgła prowadzi do zapchania się pompki i zatarcia układu. Znane są także skłonności owej pompki do przeciekania. Innymi problemami są zużywający się wysprzęglik. Elementy sprzęgła zużywały się często nawet pomimo prawidłowej eksploatacji. Szeroko znany jest problem dotyczący koła dwumasowego, które z biegiem lat i przejechanych kilometrów daje się we znaki i wymaga wymiany. Większość awarii występuje w egzemplarzach z przebiegiem około 200 tysięcy kilometrów, jednak jest to zależne od kondycji i traktowania danego egzemplarza.

Sprzęgło Ford Focus MK1 1.8 TDDI jest jednym z najczęściej poszukiwanych części w naszym sklepie.

Wielu klientów szuka również sprzęgło Ford Focus 1.6 16V. Dla wszystkich wersji silnikowych Focusa MK1 mamy części sprzęgła w atrakcyjnych cenach. W szczególności polecamy zestawy sprzęgła. Taki zakup to rozsądne ekonomiczne podejście, które pozwoli cieszyć się bezawaryjną jazdą przez kolejne dziesiątki tysiecy kilometrów

Koło dwumasowe do Focusa I MK1

Wymiana tej części to jedna z najbardziej kosztownych napraw w przypadku Focusa. Niestety jednocześnie jest to jedna z najbardziej znanych i częstych usterek. Problem zużycia koła dwumasowego dotyka niemal każdego Focusa wyposażonego w motor TDCI. Zużyte koło dwumasowe objawia się drżącym pedałem sprzęgła, drganiem karoserii, czy też niepokojącymi dźwiękami. Warto podkreślić, że wymieniając koło dwumasowe zaleca się również wymianę tarczy sprzęgła, docisku i wysprzęglika. Konieczność wymiany następuje najczęściej w przypadku aut z przebiegiem około 200 tysięcy kilometrów, choć w zależności od kondycji konkretnego egzemplarza i tego, jakim stylem jazdy wykazywał się kierowca wartość ta może się zmieniać. Znane są przypadki, w których koło dwumasowe wymagało wymiany dopiero w okolicach 300 tysięcy kilometrów, jednak niektórzy właściciele musieli to zrobić już około 100 tysięcy.



Ford Focus MK1   <<     Ford Focus MK2    >>    Ford Focus MK3