Zmień samochód

FORD FOCUS MK2 1.6 100KM/74KW BENZYNA (2004-2012) SPRZĘGŁA

Logo FORDWybierz części sprzęgła do Focus Mk2 1.6 100KM:

Zobacz ceny sprzęgła do Ford Focus Mk2 1.6 100KM

Specyfikacja Ford Focus Mk2 1.6 100KM

Sprzęgło do Focus Mk2 1.6 100KM
Pojemnośc skokowa: 1596 ccm
Paliwo: Silnik benzynowy
Oznaczenie silnika: HWDA, HWDB, SHDA, SHDB, SHDC
Ilość tłoków: 4
Ilośc zaworów na cylinder: 4
Typ: liftback
Produkcja:: 07.2004-09.2012
Silnik: 100 KM / 74 kW
Oś napędu: Napęd przednich kół
Układ wtryskowy: wtrysk do kolektora dolotowego / gaznik

Części sprzęgła do Ford Focus II 1.6 100 KM

Ford to producent samochodów wywodzący się ze Stanów Zjednoczonych, gdzie jej założyciel Henry Ford jako pierwszy produkował popularne samochody na nowoczesnych taśmach montażowych. Produkowany w ten sposób model T i jego następca A, zbudowały pozycję marki Ford na całym świecie (montaż modelu T odbywał się także w przedwojennej Polsce). Po wojnie oferta amerykańskich i europejskich oddziałów Forda zaczęła się mocno różnicować, samochody tej marki były produkowane we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i w Niemczech, z której każda produkowała inne samochody. Unifikacja następuje w latach 60, gdy na rynku zostają dwa największe oddziały niemiecki i brytyjski. Z czasem odział w Niemczech całkowicie przejął kontrole nad europejską produkcją samochodów Forda.

Kompaktowy model Focus był rynkowym hitem lat 90, zastępując Escorta bardzo szybko stał się jednym z najpopularniejszych samochodów w klasie, konkurując głównie z VW Golfem IV. Druga generacja tego modelu ukazała się na rynku w 2004 roku, wówczas dostępny był trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback. Od 2005 roku zakupić można było także czterodrzwiowego sedana i wersję kombi. Natomiast w 2006 zaprezentowano dwudrzwiową odmianę coupe-cabrio ze sztywnym (metalowym) składanym dachem. Trzecia generacja Focusa zastąpiła drugą w 2011 roku. Druga generacja tego modelu jest dziś uznawana za najbardziej udaną ze wszystkich, miała jednak początkowo problemy z korozją nadwozia, jednak mechaniczna trwałość i popularność spowodowała, że dalej jest to samochód często spotykany na drogach.

Silnik 1.6 o mocy 100 KM był drugą najsłabszą jednostką napędową w gamie modelu. Jest to czterocylindrowy, wolnossący silnik benzynowy z szesnatsozaworową głowicą, zasilany wielopunktowym wtryskiem paliwa. Silnik ten został opracowany we współpracy z firmą Yamaha, co zaowocowało niską masą jednostki, nowoczesnym układem dolotowym i komorą spalania. Rozrząd silnika napędzany jest paskiem zębatym. W Focusie II pedał gazu był oparty na układach elektronicznych (potencjometr). Silnik uchodzi za trwały i niezawodny, chociaż jest raczej wysokoobrotowy, co nieco zwiększa jego spalanie.

Sprzęgło do Forda Focusa II 1.6 100 KM

Focus wyposażony jest w jednotarczowe, suche sprzęgło cierne. Sterowane jest ono mechanicznie. Z oczywistych względów (tarcie) sprzęgło z czasem się zużywa, jeżeli do tego dojdzie zalecana jest wymiana całego zestawu sprzęgła, a nie tylko tarczy. W skład pełnego zestawu wchodzi tarcza, docisk i wysprzęglik z łożyskiem oporowym. Wymiana wszystkich elementów zapewni długotrwałą niezawodność i zniesie ryzyko awarii niewymienionych części w krótkim czasie po wymianie tarczy.

Ford Focus II 1.6 100 KM - koło zamachowe

Ford Focus II w wersji benzynowej posiada tradycyjne, jednomasowe koło zamachowe. Jest ono wykonane z litego metalu, dlatego nie przewiduje się zwykle jego wymiany przez cały okres eksploatacji samochodu.

Szeroki wybór zestawów i części do sprzęgieł w atrakcyjnych cenach znajdą Państwo w naszym sklepie sprzegla24.pl. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą i zakupów.



Najpopularniejsze produkty do tego pojazdu dostępne w naszym sklepie:

Sprzęgło - komplet do Focus Mk2 1.6 100KM




Tarcza sprzęgłowa do Focus Mk2 1.6 100KM




Docisk sprzęgła do Focus Mk2 1.6 100KM