OPEL VECTRA B 1.8 I 16V 125KM/92KW BENZYNA (2000-2002) SPRZĘGŁA

Logo OPELWybierz części sprzęgła do Vectra B 1.8 i 16V 125KM:

Zobacz ceny sprzęgła do Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM

Specyfikacja Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM

Sprzęgło do Vectra B 1.8 i 16V 125KM
Pojemnośc skokowa: 1796 ccm
Paliwo: Silnik benzynowy
Oznaczenie silnika: Z 18 XE
Ilość tłoków: 4
Ilośc zaworów na cylinder: 4
Typ: sedan
Produkcja:: 09.2000-04.2002
Silnik: 125 KM / 92 kW
Oś napędu: Napęd przednich kół
Układ wtryskowy: wtrysk do kolektora dolotowego / gaznik


Dwumasa Opel Vectra B 1.8 I 16V 125KM

Vectra to jeden ze sztandarowych modeli Opla. Na rynku pojawił się w końcem lat 80 i w miarę upływu czasu ukazywały się coraz nowsze jego odsłony. Generację B produkowano w latach od 1995 do 2002. Dostępne były wersje sedan, liftback oraz kombi. Często wybierano Vectrę jako samochód rodzinny, dzięki pięciodrzwiowemu nadwoziu i przestronnemu wnętrzu. 16-zaworowy silnik o pojemności 1.8 litra i mocy 125 koni zapewniał dynamiczne przyspieszenie, a także wysoką prędkość maksymalna. Dostępny był w ofercie od roku 2000 do końca produkcji, choć występował również w latach wcześniejszych. Odznaczał się wtedy niższą mocą maksymalną - 116 KM. Spalanie kształtowało się na poziomie 7 litrów na 100 km w trasie, w mieście jednak potrafił spalić nawet 10 litrów. Stąd często doposażano go instalacje gazowe LPG, które ów motor dobrze tolerował.

Objawy zużycia sprzęgła - Vectra B 1.8 I 16V

Gdy samochód ma już przejechane ponad 100 tysięcy kilometrów, możemy spodziewać się pogorszenia sprawności działania sprzęgła. Najbardziej drastycznym efektem zużycia jest ślizganie tarczy, co będziemy odczuwać jako obniżenie osiągów auta, spadek przyspieszenia, prędkości maksymalnej. Zauważalny będzie przede wszystkim niewspółmierny do prędkości wzrost obrotów silnika pojazdu. Czasami zużycie przebiega inaczej, sprzęgło zaczyna szarpać, uniemożliwiając płynne ruszanie czy zmianę biegów, co zwykle jest efektem uszkodzenia docisku. Bywa, że spod maski słyszymy głośny szum w trakcie jazdy, lub gdy trzymamy wciśnięty pedał stojąc - oznaczać to będzie uszkodzenie łożyska oporowego. W przypadku Vectry zdarzają się problemy z układem hydraulicznym. Pompa sprzęgła Vectra B ma tendencję do zapowietrzania się, co z kolei powoduje degenerację uszczelnień, w normalnych warunkach smarowanych płynem. Efektem może być "miękki" pedał sprzęgła, lub też całkowite jego wpadnięcie do podłogi i w efekcie brak możliwości jazdy.

Objawy zużycia koła zamachowego w Vectrze B 1.8 I 16V

Wiele pojazdów w dzisiejszych czasach posiada koło dwumasowe. Już pod koniec lat 90, gdy produkowana była Vectra B, producenci zaczynali stosować to rozwiązanie. Pojawiało się ono głównie w turbodoładowanych dieslach, również tych, w które wyposażany był tytułowy pojazd. Objawy zużycia to głównie mocne szarpanie podczas przechodzenia z fazy hamowania silnikiem do przyspieszania i odwrotnie, głuchy łomot spod maski, pulsowanie pedału sprzęgła przy ruszaniu, stuki i szarpnięcia w trakcie zmiany biegów. Na szczęście przy silniku benzynowym 1.8 I 16V o mocy 125 koni nie występuje dwumasa, ale zwyczajne koło zamachowe. Przy dobrze traktowanym sprzęgle może ono przeżyć samochód, jednakże czasami nierównomierne zużycie jego powierzchni potrafi spowodować poszarpywanie przy odpuszczaniu sprzęgła (ruszanie, zmiana biegów), nawet pomimo wymiany kompletu elementów (docisk, tarcza, łożysko oporowe, wysprzęglik centralny). Ponieważ klasyczne koło zamachowe jest tanie, warto również rozważyć jego wymianę.

Ceny sprzęgieł i kół zamachwych do Vectry B 1.8 I 16V

W przypadku Opla Vectry B i silnika 1.8 kwoty, jakie musimy zapłacić za sprzęgło nie są wygórowane. Sama tarcza mieści się w przedziale od 200 do 700 złotych, pompa sprzęgła Vectra B to pomiędzy 200 a 400 zł, natomiast docisk możemy mieć już za 150 - 300 zł. Kompletny zestaw części dostaniemy za to za nieco ponad 200 złotych, jeśli jednak chcemy wybrać produkty od lepszego producenta, to górną granicą kwotową będzie około 1000 zł. Wybierając części zdecydowanie warto postawić na jakość, aby mieć spokój na długie lata. Co należy zaznaczyć, to że prawie każdy producent na swój zestaw sprzęgła daje nam gwarancję, która wynosi od 24 do 36 miesięcy.

Opel Vectra B 1.8 I 16V 125KM - Zestawy sprzęgła z kołem zamachowym

Wymiana sprzęgła to bardzo duże przedsięwzięcie. Z pojazdu należy zdemontować sporą ilość części, w tym skrzynię biegów. Zajmuje to mechanikom zwykle cały dzień, kwota za robociznę może łatwo przekroczyć 1000 złotych. Dlatego też najlepszym wyjściem z sytuacji jest zakupić sprzęgło kompletne i wymienić wszystko za jednym razem. Do zestawu przyda się też pompa sprzęgła Vectra B, której zmiana pomoże nam ustrzec się problemów z uszczelnieniami w przyszłości. Jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne, ponieważ później nie będzie już dostępu do przestrzeni, gdzie znajdują się te części (pomiędzy skrzynią biegów i silnikiem). Warto też mieć na uwadze, że komplet elementów jest tańszy gdy kupujemy je w zestawie, niż w przypadku zakupu każdego z nich oddzielnie.



Polecane produkty do Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM

Sprzęgło - komplet do Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM


Tarcza sprzęgłowa do Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM


Docisk sprzęgła do Opel Vectra B 1.8 i 16V 125KM









Zobacz również:


cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.