OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Vectra to jeden ze sztandarowych modeli Opla. Na rynku pojawił się w końcem lat 80 i w miarę upływu czasu ukazywały się coraz nowsze jego odsłony. Generację B produkowano w latach od 1995 do 2002. Dostępne były wersje sedan, liftback oraz kombi. Często wybierano Vectrę jako samochód rodzinny, dzięki pięciodrzwiowemu nadwoziu i przestronnemu wnętrzu. 16-zaworowy silnik o pojemności 1.8 litra i mocy 125 koni zapewniał dynamiczne przyspieszenie, a także wysoką prędkość maksymalna. Dostępny był w ofercie od roku 2000 do końca produkcji, choć występował również w latach wcześniejszych. Odznaczał się wtedy niższą mocą maksymalną - 116 KM. Spalanie kształtowało się na poziomie 7 litrów na 100 km w trasie, w mieście jednak potrafił spalić nawet 10 litrów. Stąd często doposażano go instalacje gazowe LPG, które ów motor dobrze tolerował.
Gdy samochód ma już przejechane ponad 100 tysięcy kilometrów, możemy spodziewać się pogorszenia sprawności działania sprzęgła. Najbardziej drastycznym efektem zużycia jest ślizganie tarczy, co będziemy odczuwać jako obniżenie osiągów auta, spadek przyspieszenia, prędkości maksymalnej. Zauważalny będzie przede wszystkim niewspółmierny do prędkości wzrost obrotów silnika pojazdu. Czasami zużycie przebiega inaczej, sprzęgło zaczyna szarpać, uniemożliwiając płynne ruszanie czy zmianę biegów, co zwykle jest efektem uszkodzenia docisku. Bywa, że spod maski słyszymy głośny szum w trakcie jazdy, lub gdy trzymamy wciśnięty pedał stojąc - oznaczać to będzie uszkodzenie łożyska oporowego. W przypadku Vectry zdarzają się problemy z układem hydraulicznym. Pompa sprzęgła Vectra B ma tendencję do zapowietrzania się, co z kolei powoduje degenerację uszczelnień, w normalnych warunkach smarowanych płynem. Efektem może być "miękki" pedał sprzęgła, lub też całkowite jego wpadnięcie do podłogi i w efekcie brak możliwości jazdy.
Wiele pojazdów w dzisiejszych czasach posiada koło dwumasowe. Już pod koniec lat 90, gdy produkowana była Vectra B, producenci zaczynali stosować to rozwiązanie. Pojawiało się ono głównie w turbodoładowanych dieslach, również tych, w które wyposażany był tytułowy pojazd. Objawy zużycia to głównie mocne szarpanie podczas przechodzenia z fazy hamowania silnikiem do przyspieszania i odwrotnie, głuchy łomot spod maski, pulsowanie pedału sprzęgła przy ruszaniu, stuki i szarpnięcia w trakcie zmiany biegów. Na szczęście przy silniku benzynowym 1.8 I 16V o mocy 125 koni nie występuje dwumasa, ale zwyczajne koło zamachowe. Przy dobrze traktowanym sprzęgle może ono przeżyć samochód, jednakże czasami nierównomierne zużycie jego powierzchni potrafi spowodować poszarpywanie przy odpuszczaniu sprzęgła (ruszanie, zmiana biegów), nawet pomimo wymiany kompletu elementów (docisk, tarcza, łożysko oporowe, wysprzęglik centralny). Ponieważ klasyczne koło zamachowe jest tanie, warto również rozważyć jego wymianę.
W przypadku Opla Vectry B i silnika 1.8 kwoty, jakie musimy zapłacić za sprzęgło nie są wygórowane. Sama tarcza mieści się w przedziale od 200 do 700 złotych, pompa sprzęgła Vectra B to pomiędzy 200 a 400 zł, natomiast docisk możemy mieć już za 150 - 300 zł. Kompletny zestaw części dostaniemy za to za nieco ponad 200 złotych, jeśli jednak chcemy wybrać produkty od lepszego producenta, to górną granicą kwotową będzie około 1000 zł. Wybierając części zdecydowanie warto postawić na jakość, aby mieć spokój na długie lata. Co należy zaznaczyć, to że prawie każdy producent na swój zestaw sprzęgła daje nam gwarancję, która wynosi od 24 do 36 miesięcy.
Wymiana sprzęgła to bardzo duże przedsięwzięcie. Z pojazdu należy zdemontować sporą ilość części, w tym skrzynię biegów. Zajmuje to mechanikom zwykle cały dzień, kwota za robociznę może łatwo przekroczyć 1000 złotych. Dlatego też najlepszym wyjściem z sytuacji jest zakupić sprzęgło kompletne i wymienić wszystko za jednym razem. Do zestawu przyda się też pompa sprzęgła Vectra B, której zmiana pomoże nam ustrzec się problemów z uszczelnieniami w przyszłości. Jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne, ponieważ później nie będzie już dostępu do przestrzeni, gdzie znajdują się te części (pomiędzy skrzynią biegów i silnikiem). Warto też mieć na uwadze, że komplet elementów jest tańszy gdy kupujemy je w zestawie, niż w przypadku zakupu każdego z nich oddzielnie.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.