SPRZĘGŁO MAZDA 5

Logo MAZDAWybierz silnik MAZDA 5:

Zobaczy ceny sprzęgła do Mazdy 5




Zestaw sprzęgła, tarcza, docisk, wysprzęglik, łożysko, pompa i siłownik do Mazdy 5

Historia Mazdy - dzisiaj giganta samochodowego zaczyna się w roku 1920, kiedy to firma zajmowała się produkcją broni dla japońskiej armii. Samochody zaczęła tworzyć dopiero 40 lat później. Nazwa Mazda wzięła się od nazwiska Jujiro Matsuda.

Pierwszym samochodem który został zaprezentowany w 1960 roku był model Mazda R360. Chwalono go za lekką konstrukcje oraz bardzo niskie zużycie paliwa. Po tym debiucie Mazda zaczęła prace nad nową konstrukcją silnika na skutek czego powstały 3 nowe silniki, czego żaden inny producent nie posiadał w swojej ofercie w tamtym czasie.

Dzięki ciągłemu rozwojowi firma motoryzacyjna mogła pozwolić sobie, aby w 1967 roku wejść na rynek europejski, a 3 lata później podbić również USA, co przełożyło się na jeszcze lepsze wyniki sprzedaży.

Wyprodukowany w roku 1999 na rynek japoński i amerykański kompaktowy minivan Mazda Premacy I, nie ma swojego europejskiego odpowiednika i nie trafił do Europy nawet po face liftingu z roku 2001. Auto znano pod wieloma nazwami, także jako Harima Freema oraz Ford Ixion, a do jej produkcji wykorzystano m.in. podzespoły z ostatnich odmian Mazdy 626 oraz Mazdy 323. Auto było oferowane z dwoma silnikami benzynowymi i jednym wysokoprężnym, a jego produkcja umieszczona była w Hiroszimie i trwała do roku 2005.

W tym roku następca, a więc Mazda Premacy II została zaprezentowana po raz pierwszy na rynku europejskim. Debiut drugiej generacji odbył się na marcowym Geneva Motor Show, a zaproponowana nazwa dla auta to właśnie Mazda 5 albo Mazda 5 I.

Auta napędza 6 rodzajów silników, a oferowane jest wyłączne jako 5-drzwiowy minivan, jednakże nie tylko w wersji pięcioosobowej, ale także dla osób siedmiu. Jest to w związku z tym propozycja dużego auta rodzinnego z obszernym bagażnikiem (do 1566 l przy złożonych tylnych siedzeniach w wersji 7-osobowej i analogicznie 1678 l dla pięciodrzwiowej wersji). Samochód posiada przedni napęd, a całości dopełniają skrzynie biegów w wersjach manualnej i automatycznej. Jest to także pierwszy model tej serii, do którego sprzęgła są obecne w naszym sklepie.

Auto przeszło w 2008 lifting, przy którym zwiększono moce silników, a także znacznie polepszono aerodynamikę pojazdu, wyraźnie wizualnie wydłużając przód auta, a dwa lata później jego produkcja została zakończona. Powodem było ukazanie się na rynku jego następcy.

Mazda Premacy III, a w europejskiej nomenklaturze Mazda 5 II, również zadebiutowała na pokazie w Genewie. W stosunku do poprzednika postawiono na kontynuację liftingu, z naciskiem na zmniejszanie oporu powietrza podczas jazdy. Dzięki temu auto wygląda na znacznie bardziej obłe i opływowe, a co za tym idzie nowocześniejsze. Efekty te uzyskano dzięki zwiększeniu długości auta przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wysokości.

Ten model był produkowany do 2016 roku w rodzimej Hiroszimie oraz na Tajwanie i także adresowany był do odbiorców potrzebujących wielomiejscowego auta rodzinnego. Jego produkcja została zakończona głównie ze względu na spadek popularności minivanów, na rzecz SUV-ów i crossoverów. Firma nie przewiduje również powstania następcy, zamierzając skupić się obecnie, właśnie na bardziej popularnych odmianach samochodów.





Często kupowane części do MAZDA 5







Zobacz również:


cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.