Wybrany samochód:

VW PASSAT 2.0 TDI 170KM/125kW

KOŁO DWUMASOWE I SPRZĘGŁO VW Passat B6 2.0 TDI 170KM

Sprawdź cenę sprzęgła i dwumasowego koła do VW Passat B6

Liczba produktów: 14
Wyświetla 14 elementów


Volkswagen Passat to samochód doskonale rozpoznawalny. Produkowany jest już od kilku dekad, a na ulicach możemy spotkać bardzo wiele odsłon tego modelu. Passat B6 to generacja szósta, zaprezentowana w roku 2005 i produkowana przez następne pięć lat, aż do 2010. Mimo, że jest to auto klasy średniej, wykonane jest solidnie i z dobrej jakości materiałów, co chwali większość kierowców.

Koło dwumasowe w Passacie B6 - jak działa?

Pojazd wyposażony jest w nowoczesne sprzęgło, które posiada rozwiązanie zwane potocznie dwumasą. Jest to specjalnie wykonane koło zamachowe, które posiada dwie, niezależne od siebie masy wirujące. Jedna otrzymuje napęd bezpośrednio z silnika, a druga połączona jest z pozostałą częścią układu napędowego i ostatecznie z kołami auta. Masy połączone są ze sobą poprzez zestaw silnych sprężyn tłumiących, które mają za zadanie niwelować wszelkie szarpnięcia i udary momentu obrotowego, co znacznie podnosi komfort prowadzenia.

Dlaczego "dwumasa" ulega awarii?

Koła dwumasowe, pomimo że zapewniają wyższy komfort jazdy, dały się poznać jako niezbyt trwałe rozwiązania. Rzeczywiście w niektórych samochodach dwumasy nie potrafiły dotrwać nawet do 100 tysięcy kilometrów, jednak były to incydentalne przypadki. Na ogół awarie spowodowane są nieprawidłową eksploatacją aut przez kierowców, między innymi poprzez takie zachowania jak:
- jazda na zbyt niskich obrotach silnika
- rajdowy styl prowadzenia samochodu
- ruszanie z piskiem opon ze świateł
- holowanie bardzo ciężkich przyczep

Koszt wymiany koła dwumasowego

Jeśli podczas odpalania silnika lub jego pracy na wolnych obrotach słyszymy głuchy łomot spod maski, auto bardzo mocno szarpie podczas jazdy, a silnik wpada w znaczne wibracje, to trzeba się liczyć z rychłą koniecznością wymiany naszej "dwumasy". W przypadku Passata B6 będą to koszty rzędu 1500 - 2000 złotych za części. Podzespoły można zakupić od znanych producentów, takich jak LuK, Sachs, Statim, Rymec bądź Valeo.

Konwersja na tradycyjne koło zamachowe

Jeśli chcemy nieco zaoszczędzić i nie mieć już problemów z tak zwaną "dwumasą", możemy zakupić zestaw do konwersji na koło jednomasowe. Trzeba jednak liczyć się z tym, że komfort prowadzenia może spaść, zwłaszcza podczas utrzymywania niskich obrotów silnika - co jednak i tak jest niewskazane. Koszty części w tym przypadku zmniejszą się, ponieważ komplet elementów będzie kosztował pomiędzy 600 a 1200 złotych.

cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.