Wybrany samochód:

VW GOLF 1.9 TDI 105KM/77kW

KOŁO DWUMASOWE I SPRZĘGŁO VW Golf 5 1.9 TDI 105KM

Sprawdź cenę sprzęgła i dwumasowego koła do VW Golf 5

Liczba produktów: 9
Wyświetla 9 elementów


VW Golf 5 - wszechstronny samochód dla ludu

Golf piątej generacji może nie zdobył tak wielkiej popularności jak "czwórka", jednak wciąż jest bardzo przyzwoitym autem, które ma szerokie grono odbiorców. Dzięki dużej gamie dostępnych silników nadaje się zarówno dla amatora mocnych wrażeń z jazdy, jak i dla bardziej wyważonej osoby, która po prostu oczekuje funkcjonalnego i niezawodnego auta. Jeśli dodatkowo wybierze ona wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM, będzie mogła liczyć na spore oszczędności na paliwie, przy zachowaniu dynamiki jazdy. Można więc powiedzieć, że Golf 5 to samochód wszechstronny, jak z resztą większość aut z tej linii.

Sprzęgło z kołem dwumasowym

Turbodoładowane silniki diesla, która posiadają ogromny moment obrotowy, mogłyby utrudniać płynne ruszanie, zmianę biegów i ogólnie jazdę. Najmniejsze muśnięcie pedału przyspieszenia powoduje bowiem żywą reakcję jednostki napędowej. Dlatego też stosuje się w ich przypadku mechanizm zwany kołem dwumasowym (potocznie dwumasa), który jest de facto częścią sprzęgła. Jego zadanie polega na tym, by kompensować nagłe skoki momentu obrotowego, dzięki czemu jazda staje się o wiele bardziej płynna. Odpowiadają za to dwie niezależne masy wirujące, które połączone są ze sobą za pomocą silnych sprężyn tłumiących.

Dwumasa - błogosławieństwo czy utrapienie?

Niestety sprzęgła z kołem dwumasowym nie są znane z wybitnej trwałości. Zdarza się czasami, że nie są w stanie wytrzymać nawet przebiegu 50 tysięcy kilometrów. Jednak głównie jest to spowodowane nieprawidłową eksploatacją. Przesadny ecodriving, holowanie ciężkich przyczep, rajdowy styl jazdy - to nie są czynniki, które dwumasa będzie tolerować przez długi okres czasu. Dochodzi bowiem do osłabienia wspomnianych wcześniej sprężyn, wyrobienia się ich gniazd i powstania luzów. Powoduje to, że cały mechanizm przestaje funkcjonować, spod maski dobiega głuchy łomot, silnik wpada w ogromne wibracje, a auto szarpie niemiłosiernie w czasie jazdy.

Gdy przychodzi czas na wymianę

W przypadku VW Golfa 5 z silnikiem 1.9 TDI, cena za kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym waha się w okolicach od 1000 do 1500 złotych. Jeśli zdecydujemy się przeprowadzić konwersję na koło sztywne, cena będzie nico niższa. Warto wybierać podzespoły znanych i cenionych producentów w tej branży, takich jak LuK, Sachs, Rymec, Statim czy Valeo. Najlepiej jest kupić kompletny zestaw i wymienić wszystko za jednym razem, to da nam spokój nawet na kilkaset tysięcy kilometrów.

cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.