Wybrany samochód:

VW GOLF 1.9 TDI 101KM/74kW

KOŁO DWUMASOWE I SPRZĘGŁO VW Golf 4 1.9 TDI 101KM

Sprawdź cenę sprzęgła i dwumasowego koła do VW Golf 4

Liczba produktów: 15
Wyświetla 15 elementów


Volkswagen Golf 4 jest jednym z najbardziej znanych w Polsce niemieckich samochodów. Zasłynął z solidnego wykonania, małej awaryjności i niedrogiego utrzymania. Nawet blisko 20-letnie modele odznaczają się bardzo dobrą sprawnością, a jednocześnie nie są drogie. Jednak jak w każdym innym pojeździe z manualną skrzynią biegów, może się w nim zużyć lub uszkodzić sprzęgło lub/i koło dwumasowe.

Działanie mechanizmu

Urządzenie pozwalające na załączanie i rozłączanie przekazywania napędu z silnika na koła, to właśnie sprzęgło. W przypadku skrzyni ręcznej stosuje się wersję cierną. Posiada ona tarczę z okładzinami, które z czasem w naturalny sposób się zużywają. Elementy mechanizmu zlokalizowane są pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, dlatego też ich wymiana nie jest łatwa. Sam zestaw sprzęgła nie musi być drogi, jednak koszt robocizny nierzadko przekracza tysiąc złotych. Powinniśmy więc dbać o to, by sprzęgło posłużyło jak najdłużej, między innymi poprzez unikanie ruszania z piskiem opon, gwałtownego zmieniania biegów, a także jeżdżenia na bardzo niskich obrotach silnika.

Koło dwumasowe

Jednym z elementów składających się na zestaw sprzęgła, które zasługują na dodatkowe omówienie, jest tzw. dwumasa. Występuje ona zazwyczaj przy silnikach diesla z turbodoładowaniem. W przypadku VW Golfa 4 jest to m.in. silnik 1.9 TDI o mocy 101 koni mechanicznych. Pozwala ona na łagodzenie udarów momentu obrotowego, co umożliwia wygodniejszą jazdę. Auto nie szarpie przy ruszaniu, zmiana biegów jest płynniejsza, nawet jeśli nie operujemy sprzęgłem precyzyjnie. Niestety koła dwumasowe nie wsławiły się długą żywotnością, ale jest to w dużej mierze wina użytkowników. Trzeba bowiem wiedzieć, że bardzo agresywna jazda, ale też utrzymywanie zbyt niskich obrotów silnika, potrafi bardzo szybko zniszczyć dwumasę.

Wymieniamy sprzęgło

Jeżeli zauważyliśmy nieprawidłową pracę mechanizmu sprzęgłowego, np. ślizganie się tarczy albo bardzo duże wibracje, konieczna będzie wymiana jego elementów. W tym celu najlepiej kupić kompletny zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym i wymienić wszystko za jednym razem. W ten sposób nie ryzykujemy ponownego uszkodzenia w niedalekiej przyszłości, a warto przypomnieć o wysokich kosztach robocizny, w razie konieczności wykonania kolejnej naprawy. Do wyboru mamy zestawy popularnych marek, takich jak Sachs, LuK, czy Valeo. Ich ceny zawierają się w przedziale od około 1000 do 2500 złotych.

Zamiana na sztywne koło

Nie chcąc mieć problemów z dwumasą w przyszłości, możemy zamienić ją na tradycyjne koło jednomasowe. Zestaw sprzęgła wymagany do takiej operacji kosztuje nieco mniej. Dostaniemy go już za kwoty rzędu 500 - 1000 PLN, a cena robocizny będzie tu praktycznie identyczna. Do wyboru mamy produkty marek takich, jak Statim, Rymec, Blue Print, Aisin, a także Valeo. Założenie tradycyjnego koła może odrobinę zmniejszyć komfort jazdy, jednak już do końca żywota naszego VW Golfa 4 nie będziemy już musieli przejmować się ewentualnym uszkodzeniem dwumasy.

cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.