OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Clio 2 to niewielki francuski samochód, który produkowany był w okresie od 1998 do 2010. Na przestrzeni tych lat pojawiały się modernizacje modelu, określane mianem mianem "Phase". Pierwsza, podstawowa wersja to "Phase I", a ostatnia modernizacja z roku 2009 - "Phase V". Auto należy do segmentu B, a więc jest pojazdem typowo miejskim. Małe wymiary pozwalają na komfortowe parkowanie, jednocześnie pięciodrzwiowe nadwozie umożliwia wygodne podróżowanie z całą rodziną. Samochód sprzedawany był z wyjątkowo bogatą ofertą silników, wśród której znalazła się jednostka 1.2 o mocy 75 KM. Motor ten odznacza się niskim spalaniem, a jednocześnie jego moc jest zupełnie wystarczająca, by zapewnić temu niewielkiemu pojazdowi przyzwoitą dynamikę. Był dostępny również w słabszej wersji, która generowała 60 koni mechanicznych.
Żaden samochód z ręczną skrzynią biegów nie posiada wiecznego sprzęgła. Zwykle pierwszymi objawami zużycia jest tak zwane ślizganie się, co daje wrażenie, jakbyśmy cały czas jechali na tzw. "półsprzęgle". Mocne dodanie gazu powoduje, że wskazówka obrotomierza szybuje w górę skali, natomiast prędkość pojazdu wzrasta bardzo powoli. Początkowo jest to odczuwalne jedynie na najwyższych biegach i przy dużej prędkości, z czasem jednak trudnością będzie nawet pokonanie niewielkiego wzniesienia. Mogą też pojawić się problemy z dociskiem, co sprawi kłopoty ze zmianą biegów, znaczny opór na lewarku i zgrzyty, przede wszystkim podczas próby włączenia wstecznego. Szum lub chrobot spod maski przy wciśniętym pedale będzie z kolei oznaczać kończący się żywot łożyska oporowego.
Silniki mające wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskiej prędkości wału korbowego, często wyposażane są w tak zwaną dwumasę. Ma ona łagodzić skoki siły napędowej, które na niskich obrotach przenosiłyby się na cały samochód, powodując szarpanie oraz wibracje. Niestety jest dwumasa jest też podzespołem, który łatwo ulega uszkodzeniu przy nieumiejętnym obchodzeniu się z samochodem, dlatego kierowcy są pełni obaw. Na szczęście właściciele Clio 2 z silnikiem benzynowym 1.2 mogą spać spokojnie, ponieważ ich pojazd nie został wyposażony w koło dwumasowe. Oznacza to, że koszty wymiany sprzęgła będą o wiele niższe, ominą ich też różne nieprzyjemne awarie.
Jeśli zauważamy już objawy zużycia sprzęgła, podobne do tych opisanych wcześniej, będziemy musieli zagospodarować nieco środków na jego wymianę. Posiadacze Clio 2 z motorem 1.2 o mocy 75 KM są jednak w wyjątkowo komfortowej sytuacji, ponieważ zestaw sprzęgła do ich pojazdu to koszt zawierający się w przedziale od zaledwie 200 do 400 złotych. Głównie jest to zasługa braku dwumasy, oraz zastosowania bardzo prostych rozwiązań przez producenta (między innymi brak skomplikowanego hydraulicznego wysprzęglika). Za te pieniądze otrzymujemy wszystkie niezbędne elementy, czyli tarczę, docisk i łożysko oporowe. Pozostaje tylko doliczyć koszty robocizny i już możemy cieszyć się zupełnie nowym sprzęgłem.
Części możemy kupować zarówno osobno, jak i w zestawie. Zdecydowanie poleca się skorzystać z tego drugiego rozwiązania, ponieważ jeśli wymienimy sprzęgło kompletne, będziemy mieli spokój na wiele tysięcy kilometrów. Jeżdżąc umiejętnie, taki zestaw może posłużyć nawet do końca życia auta. Wymiana tylko jednego lub kilku elementów (np. tylko tarczy lub samego docisku i łożyska) jest niewskazana, ponieważ za niedługi okres czasu możemy mieć awarię kolejnego podzespołu. Biorąc pod uwagę wysoką cenę robocizny, która może zawierać się w przedziale od 500 do 1000 złotych, oszczędzanie nie jest opłacalne. Zwłaszcza, że zestaw sprzęgła wychodzi taniej, niż gdybyśmy wszystkie jego elementy składowe kupowali oddzielnie.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.