SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO VOLVO

Logo VOLVOWybierz model VOLVO:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Volvo




volvo koło jednomasowe

Volvo to kawał historii, która łączy się z wytwarzaniem dobrych i solidnych samochodów. Wszystko zaczęło się wiosną 1927 r. w szwedzkim mieście Göteborg, kiedy to z taśmy montażowej zjechał pierwszy automobil ÖV4 o pseudonimie Jakob. Nie sposób nie wspomnieć, że przedsiębiorstwo, które wcześniej zajmowało się łożyskami kulkowymi, praktycznie od samego początku musiało stawiać na innowacyjność oraz nowatorskie podejście. Można tutaj wymienić przełomowe rozwiązania jak: chłodzenie wodą, hydrauliczny system hamulcowy, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, testy zderzeniowe czy zastosowanie katalizatora. Kierownictwo przedsiębiorstwa założyło, iż do klienta muszą trafiać samochody, które są dopracowane. Uznano, że jakość obroni się sama. Obecnie marka Volvo przez wielu kierowców jest kojarzona głównie ze względu na: bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, legendarną jakość zastosowanych materiałów oraz klasyczny i stonowany design. Nic więc dziwnego, że marka ta od lat pozostaje dla klientów obiektem pożądania.

Volvo – czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Samochody marki Volvo są wyposażone w układy napędowe, które dobrze współpracują z takimi elementami jak koło jednomasowe oraz sztywne koło dwumasowe. Nie da się ukryć, że rozwiązanie stosowane od 1999 r. w postaci dwumasowego koła zamachowego (DKZ) jest dość kosztowne w przypadku jego regeneracji czy naprawy. Każdy, kto zastanawia się nad konwersją z dwumasy na sztywne koło zamachowe powinien rozważyć zakup zestawu konwersji na koło jednomasowe. Oczywiście Volvo produkuje pojazdy w wersjach, w których bez problemu można zastosować sztywne koło zamiast dwumasy. Co więcej, zestaw konwersji na sztywne koło (zwane jednomasem) jest istotnie tańszy, co czyni go ciekawą alternatywą dla zaawansowanego rozwiązania z wykorzystaniem DKZ.

Koło jednomasowe zamiast dwumasowego ma sens tylko wtedy, gdy mechanik wymieni cały moduł, który składa się z następujących części: tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożyska sprzęgła oraz sztywne koło jednomasowe. W takim zestawie główna tarcza jest wzmocniona oraz posiada bardziej odporne na drgania elementy. Można powiedzieć, że jest to w pewnym sensie rozwiązanie hybrydowe, które łączy w sobie właściwości jednomasu i dwumasu. Konwersja jest szczególnie opłacalna i bezpieczna dla samochodu, jeśli zostanie przeprowadzona z należytą starannością przy pomocy odpowiednich części. Nie można również zapomnieć, iż nie każdy model i silnik nadają się do tej naprawy. Warto dodać, że sprzęgło z DKZ w czasie awarii wymaga wymiany całego systemu sprzęgłowego wraz z dwumasą. Natomiast w przypadku sztywnego sprzęgła z jednomasą można naprawiać każdy element niezależnie, czyli bez drogiej wymiany całego modułu (sprzęgło + DKZ).

Modele Volvo, w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Zestaw konwersji na sztywne koło zamachowe można z powodzeniem zamontować w wybranych modelach marki Volvo. Klienci najczęściej poszukują takiego zestawu do swoich diesli, jednak mocne silniki benzynowe czy nawet te zasilane gazem CNG również mogą potrzebować konwersji. Przede wszystkim będą to pojazdy sygnowane jako: S40, S60, S80, V40, V50, V70.

Model S40, silniki diesla: 1.6 D 110 KM (MS), 1.9 DI (102, 115 KM) (VS), 2.0 D 136 KM (MS). Silniki benzynowe: 1.6 109 KM (VS), 1.8 122 KM (VS), 1.9 T4 200 KM (VS), 2.0 136 KM (VS), 2.0 T (160, 163, 165 KM) (VS), 2.0 T4 200 KM (VS), 2.4 (140, 170 KM) (MS), 2.5 T5 (220, 230 KM) (MS).

Model S60, silniki benzynowe i CNG: 2.0 T (180, 200 KM), 2.4 (140,170,200 KM), 2.4 BIFUEL (CNG) 140 KM, 2.4 T AWD 200 KM, 2.3 T5 250 KM.

Model S80, silniki diesla: 2.4 D 131 KM (TS, XY) i 2.4 D5 163 KM (TS. XY). Silniki benzynowe i CNG: 2.0 163 KM (TS, XY), 2.0 T (180, 226 KM) (TS, XY), 2.4 (140, 170 KM) (TS, XY), 2.4 BIFUEL (CNG) 140 KM (TS,XY), 2.4 T 200 KM (TS, XY), 2.4 T5 AWD 200 KM (TS, XY), 2.5 T 200 KM (AS), 2.9 (200, 204 KM) (TS,XY).

Model V40, silniki diesla:  1.9 DI (102, 115 KM) (VW). Silniki benzynowe: 1.8 122 KM (VW); 1.9 T4 200 KM (VW), 2.0 T (160, 163, 165 KM) (VW), 2.0 T4 200 KM (VW).

Model V50, silnik diesla: 2.0 D 136 KM (MW). Silniki benzynowe: 2.4 (140, 170 KM) (MW), 2.5 T5 (220, 230 KM) (MW).

Model V70, silniki benzynowe i CNG: 2.0 T 180 KM (SW), 2.3 T5 250 KM (SW), 2.4 (140, 170 KM) (SW), 2.4 BIFUEL (CNG) 140 KM (SW), 2.4 T 200 KM (SW), 2.4 T AWD 200 KM (SW), 2.5 T 200 KM (BW).

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy volvo



Często kupowane części do VOLVO







TOYOTA  <<     VOLVO   >>    VW