SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO SKODA

Logo SKODAWybierz model SKODA:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Skody




skoda koło jednomasowe

Skoda to czeski producent samochodów osobowych, który od początku lat dziewięćdziesiątych należy do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Jest to jedna z ważniejszych marek w portfolio koncernu, co widać także po bardzo szerokiej ofercie producenta. Skoda to marka popularna, pozycjonowana poniżej Volkswagena, jednak produkująca także model Superb, będący większym odpowiednikiem Passata (ta sama płyta podłogowa). Skoda w sprzedaży oferuje samochody ze wszystkich segmentów popularnych, od miejskich po wspomnianego luksusowego Superba. Skoda jest bardzo popularnym samochodem w Polsce, uznawana jest za tańszy, ale równie niezawodny odpowiednik Volkswagenów. 

Skoda - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Podobnie jak w głównych markach koncernu (VW, Audi), także w Skodach znajdziemy dwumasowe koła zamachowe w licznych konfiguracjach silnikowych. Miało to poprawić komfort jazdy dzięki zniwelowaniu drgań przenoszonych na karoserię przez tłumik drgań skrętnych umieszczony w dwumasowym kole zamachowym.

Koło takie spełnia to zadanie, jednak ma zasadniczą wadę, spreżyny tłumiące podlegają bezustannemu obciążeniu i ulegają zużyciu. W takiej sytuacji wymagana jest wymiana całego koła dwumasowego, którego koszt wraz z wymianą jest bardzo wysoki. Żeby zapobiec takim wydatkom w przyszłości możemy zakupić zestaw do konwersji na jednomasowe koło zamachowe. W jego skład wchodzi sztywne koło zamachowe, którym zastępujemy dwumasowe (nie zużywa się ono i nie wymaga wymiany w dalszej eksploatacji), oraz zespół sprzęgła z tarczą wyposażoną, w nieco mniej skuteczny, bo mniejszy, tłumik drgań skrętnych (rozwiązanie takie jak we wszystkich samochodach przed epoką kół dwumasowych).

Modele Skoda w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Największą popularnością wśród modeli Skody cieszą się kompaktowa Fabia oparta na płycie podłogowej modelu VW Polo, nieco większy sedan lub kombi kompaktowej klasy średniej Octavia na podwoziu Golfa, wspomniana we wstępie limuzyna Superb (podwozie Passata) i miejski crossover Yeti który dzieli podwozie z modelem Tiguan.

W pierwszej generacji Fabii dwumasowe koło zamachowe znajdziemy tylko w samochodach z silnikiem 1.9 TDI o mocy 130 KM (Fabia TDI RS), natomiast w drugiej konwersji możemy dokonać w wysokoprężnych odmianach z silnikami 1.6 TDI i 1.9 TDI w kilu wariantach mocy każdy. W większej Octavii w przypadku pierwszej generacji spotkamy to rozwiązanie w pojazdach z wysokoprężnym 1.9 TDI oraz z benzynowymi 1.8 T, w drugiej generacji także z 2.0 TDI (diesel) i 2.0 FSI (benzyna). W modelu Yeti konwersja jest możliwa gdy pod maską znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 110 KM. Model Superb w pierwszej generacji otrzymał dwumasowe koło zamachowe do silników 1.9 TDI, 2.0 TDI i 2.5 TDI oraz do benzynowych 1.8 T, 2.0 i 2.8 V6. W drugiej generacji Superba konwersji możemy dokonać w pojazdach z silnikami 1.9 TDI i 2.0 TDI. 

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy skoda



Często kupowane części do SKODA







SEAT  <<     SKODA   >>    SUZUKI