SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO SEAT

Logo SEATWybierz model SEAT:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Seata




seat koło jednomasowe

Seat to hiszpański producent samochodów osobowych który od przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych należy do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Jest to jedna z peryferyjnych marek tego koncernu, pozycjonowana raczej jako tańszy odpowiednik droższych marek niemieckich, wyróżnia się jednak odważniejszą stylistyką, a w przeszłości posiadał ambicje marki produkującej usportowione modele. Obecnie jednak jego oferta jest przez koncern dość okrojona i zawiera małe miejskie Mii, kompaktową Ibizę i Leona, crossovery Arona i Alteca, SUVa Tarraco i minivana Alhambra.

Seat - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Ze względu na pokrewieństwo z Volkswagenem w Seatach stosunkowo wcześnie pojawiły się dwumasowe koła zamachowe. Koło dwumasowe wyposażone jest w tłumik drgań skrętnych. Dzięki przeniesieniu tłumika z tarczy sprzęgła do koła zamachowego uzyskano lepsze właściwości tłumienia tychże drgań, ponieważ masa i rozmiar elementów tłumiących są większe. Podnosi to komfort jazdy, ponieważ zapobiega przenoszeniu nadmiernych drgań na karoserię.

Jednak rozwiązanie takie z czasem ulega zużyciu, ze względu na stałe obciążenie jakim podlegają sprzężny wewnątrz tłumika. Wówczas konieczna jest wymiana tej części, która bywa bardzo kosztowna. Rozwiązaniem są zestawy do konwersji na sztywne, jednomasowe koło zamachowe. Konwersja taka polega na wymianie koła dwumasowego na jednomasowe i połączenia z odpowiednim sprzęgłem, w którego tarczy znajdować się będzie tłumik drgań skrętnych.

Modele Seat w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Konwersji takiej możemy dokonać w wielu modelach tej marki. Najpopularniejszy to Leon, kompaktowy hatchback oparty na płycie podłogowej Golfa. Także na Golfie oparty jest model Toledo, który w pierwszych dwóch i czwartej generacji był sedanem, a w generacji trzeciej minivanem. Minivanem jest także Altea i także opierała się na podwoziach Golfa. Inaczej jest z innym minivanem Alhambra, gdzie pierwsza generacja była opracowana przez VW we współpracy z Fordem (produkowano także VW Sharana i Forda Galaxy), a druga oparta jest na podwoziu Passata B7.

Dla Toledo I konwersji możemy dokonać tylko w wypadku późnych wersji 1.9 TDI o mocy 110 KM. W drugiej generacji Toledo i pierwszej Leona, opartych na Golfie IV, także w innych odmianach 1.9 TDI, oraz w benzynowych 1.8 T lub 1.8 20vT w kilku odmianach dostępnych w tych modelach. W trzeciej generacji Toledo dwumasowe koła występują w silnikach wysokoprężnych 1.9 TDI i 2.0 TDI, oraz w benzynowym 2.0 FSI. W czwartej tylko w 1.6 TDI. Druga generacja Leona i pierwsza Altei może zostać przebudowana w ten sam sposób co trzecia Toledo, z tym, że tutaj już w tych modelach pojawia się także mniejszy 1.6 TDI. Druga generacja Altei to także tylko 1.6 TDI. Dla pierwszej generacji Alhambry zestawy są dostępne dla silników 1.9 TDI w różnych wariantach i 2.0 TDI 140 KM, oraz do benzynowego 1.8 T 20v. W drugiej generacji tylko do silnika 2.0 TDI dostępnego w wariancie 136 KM dla napędu przedniego i 140 KM dla napędu na cztery koła.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy seat



Często kupowane części do SEAT







SAAB  <<     SEAT   >>    SKODA