SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO RENAULT

Logo RENAULTWybierz model RENAULT:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Renault

Wszystkie modele alfabetycznie



renault koło jednomasowe

Renault to francuska marka produkująca samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe, jedna z głównych marek francusko-japońskiego koncernu Nissan-Renault. Jest to marka popularna, o bardzo szerokiej gamie modeli, często modele Renault lub jednej z marek satelickich, są najtańszymi propozycjami w swojej klasie na rynku, dzięki czemu cieszą się dużą popularnością w nieco biedniejszych państwach, oraz we flotach firmowych. Renault słynie także z produkcji ciężarówek i ciągników siodłowych.

Renault - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Marka Renault nie jest marką zbyt innowacyjną, jednak także oni montują w swoich samochodach dwumasowe koła zamachowe, które mają podnosić komfort jazdy, który jest bardzo ważny dla klientów francuskiej marki. Dwumasowe koło zamachowe ma w swoim wnętrzu tłumik drgań skrętnych, który niweluje drgania generowane przez silnik i nie pozwala na przeniesienie ich na karoserię. Takie rozwiązanie ma przewagę nad tradycyjnym, sztywnym kołem zamachowym, gdzie tłumik drgań był zainstalowany w tarczy sprzęgła. Części koła zamachowego są większe i cięższe, co pozwala na skuteczniejsze tłumienie.

Jednak koło takie ma zasadniczą wadę, która najbardziej doskwiera w mocno obciążanych samochodach firmowych i użytkowych. Jest nią zużywanie się takiego koła, a dokładniej właśnie sprężyn tłumika drgań skrętnych. Wymiana koła dwumasowego to droga i skomplikowana operacja, a cena części także nie należy do niskich. Dlatego rozwiązaniem problemu jest zakup zestawu do konwersji na jednomasowe koło zamachowe. Zamiast dwumasowego koła zamachowego montowane jest sztywne wraz z dopasowanym do niego sprzęgłem. Sprzęgło odróżnia się tym, że tłumik drgań znajduje się w tarczy. Przy następnych wymianach dokonywana będzie jedynie wyraźnie tańsza wymiana samego sprzęgła, koło zamachowe nie będzie ulegać zużyciu.

Modele Renault w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Modele w których warto rozważyć konwersję na jednomasowe koło zamachowe to często używany przez floty firmowe model klasy średniej Laguna. Korzystne może się to okazać także w minivanie Scenic opartym na płycie podłogowej kompaktowego modelu Megane, lub w siedmioosobowym vanie Espace. Duże korzyści przyniesie także w dostawczych lub osobowych wersjach użytkowego modelu Trafic, który często pracuje pod dużym obciążaniem, które sprzyja szybkiemu zużyciu koła dwumasowego. 

W modelu Laguna koło dwumasowe możemy spotkać już w pojazdach pierwszej generacji wyposażonych w silnik 2.2 DT (turbo diesel), ze względu na dość niską wartość takich pojazdów na rynku, wymiana koła dwumasowego może równać się tejże wartości, dlatego konwersja jest bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Niewiele wyższe ceny osiąga także druga generacja Laguny, która cieszy się złą sławą, w tym modelu koło dwumasowe możemy zamienić na jednomasowe w przypadku silników wysokoprężnych 1.9 DCI, 2.0 DCI i 2.2 DCI. W trzeciej generacji są to natomiast silnik 1.5 DCI i 2.0 DCI. Czwarta generacja to już tylko 2.0 DCI. W minivanie Scenic II możemy rozważyć konwersję w przypadku silników 1.5 DCI, 1.9 D, 1.9 DCI lub 2.0 DCI, natomiast w trzeciej generacji w modelach z silnikiem 1.5 DCI. Espace III posiadał dwumasowe koło zamachowe w konfiguracji z silnikiem 2.2 TD 12v lub 2.2 DCI, natomiast w czwartej generacji w 1.9 DCI, 2.0 DCI i 2.2 DCI. Dostawczy Trafic natomiast w wersji z silnikiem 2.5 DCI.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy renault



Często kupowane części do RENAULT







PEUGEOT  <<     RENAULT   >>    ROVER