SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO PEUGEOT

Logo PEUGEOTWybierz model PEUGEOT:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Peugeota

Wszystkie modele alfabetycznie



peugeot koło jednomasowe

Peugeot to francuski producent samochodów osobowych i użytkowych, jest obok Citroena jedną z dwóch głównych marek koncernu PSA. W stosunku do Citroena Peugeot jest marką mniej nowatorską i prestiżową, przeznaczoną dla  bardziej masowego klienta. Francuski koncern jest liderem w dziedzinie ekologii, jako pierwsi wprowadzili na rynek silniki z filtrami cząstek stałych (HDI FAP). Wyróżnia się także stylistyką, odmienną od producentów niemieckich czy włoskich. W ofercie marki znajdziemy samochody miejskie (208), kompaktowe (308), SUVy (2008, 3008, 5008), limuzyny klasy średniej (508) i samochody użytkowe (vany - Boxer, Expert i Traveller i kombivan Partner/Rifter). 

Peugeot - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Peugeot dość wcześnie zastosował dwumasowe koła zamachowe w swoich samochodach, boło to między innymi podyktowane filozofią marki, nastawioną na rozwój i unowocześnianie silników wysokoprężnych. Dwumasowe koło zamachowe ma, dzięki umieszczonym wewnątrz koła tłumiku drgań skrętnych, obniżyć poziom tychże drgań przenoszonych na elementy układu napędowego i karoserię. Ze względu na rozmiar i masę elementów takiego tłumika robi to o wiele skuteczniej niż ten umieszczony w tarczy sprzęgłowej. 

Istnieje jednak zasadnicza wada takiego rozwiązania, jest nią zużywanie się sprężyn w tłumiku drgań, co niesie za sobą konieczność wymiany całego koła, a nie jest to zabieg tani - koszt zakupu i wymiany oscyluje w granicach 2-2,5 tysiąca złotych. Rozwiązaniem w takim wypadku jest zakupienie zestawu do konwersji na sztywne koło zamachowe. Takie tradycyjne jednomasowe koło nie ulega zużyciu, dlatego jednorazowa wymiana wystarcza na całą dalszą eksploatację pojazdu. W skład zestawu wchodzi jednomasowe koło zamachowe montowane zamiast dwumasowego, oraz sprzęgło w którego tarczy znajduje się tłumik drgań skrętnych. 

Modele Peugeot w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Jednymi z popularniejszych modeli Peugeota wyposażonych w dwumasowe koła zamachowe są modele 307 i 308, 407 i 508. 307 i 308 to duże samochody kompaktowe oparte na płytach podłogowych tożsamych z kolejnymi generacjami Citroena C4. Peugeot 407 to natomiast limuzyna klasy średniej (sedan lub kombi), oparta na podwoziu Citroena C5, z tym że Peugeot nie był dostępny z zawieszeniem hydropneumatycznym. 508 to następca modelu 407, oparty na nowym Citroenie C5 (już także niedostępnym z zawieszeniem hydropneumatycznym). 

Zestawy do konwersji na jednomasowe koło zamachowe do Peugeotów 307, 308 i 407 dostępne są dla silników wysokoprężnych oznaczonych jako HDI o pojemnościach 1.6 i 2.0 w różnych wariantach różniących się mocą i osprzętem. Natomiast w modelu 508 nie jest oferowany silnik 1.6 HDI, dlatego zestaw taki możemy zakupić tylko dla silnika 2.0HDI o mocy 140 KM.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy peugeot



Często kupowane części do PEUGEOT







OPEL  <<     PEUGEOT   >>    RENAULT