SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO OPEL

Logo OPELWybierz model OPEL:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Opla

Wszystkie modele alfabetycznie



opel koło jednomasowe

Opel to niemiecka marka która przez niemal sto lat należała do amerykańskiego koncernu General Motors i była jego główną marką europejską. W 2017 została jednak sprzedana francuskiemu koncernowi PSA (Peugeot, Citroen) ponieważ Amerykanie postanowili wycofać się z europejskiego rynku. Opel to marka popularna, oferująca swoim klientom tanie i solidne pojazdy. Głównymi kupującymi Ople są floty firmowe. Oferta samochodów osobowych Opla jest szeroka, od miejskiego modelu Adam i nieco większej Corsy, przez kompaktową Astrę, SUVy i crossovery Mokka, Crossland i Grandland, vana Zafirę i kombivana Combo, aż po pojazd klasy średniej Insignia. Produkuje także samochody użytkowe - Combo, Movano i Vivaro. 

Opel - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Stosowanie dwumasowych kół zamachowych stało się powszechne w XXI wieku i także w modelach Opla można je znaleźć. Zalety takiego rozwiązania (większy komfort dzięki nieodczuwaniu drgań generowanych przez silnik) przesłania jedna zasadnicza, szczególnie w tańszych pojazdach, wada, czyli konieczność regularnej wymiany zużytego koła dwumasowego. Jest to nieuniknione, ponieważ sprężyny umieszczonego w nim tłumika drgań skrętnych podlegają stałym obciążeniom. Koszt zakupu i wymiany koła zamachowego jest bardzo wysoki.

Rozwiązaniem eliminującym taką konieczność jest jednorazowa konwersja dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe koło zamachowe. Sztywne koło nie zużywa się, dzięki czemu taka jednorazowa wymiana, tańsza nawet niż wymiana samego koła dwumasowego na nowe, wystarcza na cały okres eksploatacji samochodu. W skład zestawu do konwersji wchodzi sztywne koło zamachowe i dopasowane do niego sprzęgło z tarczą posiadającą tłumik drgań skrętnych (tarcze do kół dwumasowych nie mają tłumika, jest on w kole). Taka wymiana będzie szczególnie korzystna w samochodach firmowych i dostawczych, narażonych często na duże obciążenia szybko prowadzące do zużycia koła zamachowego.

Modele Opel w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Najpopularniejsze modele Opla to kompaktowa Astra i mniejsza miejska Corsa, które produkowane są od lat 90 w kolejnych generacjach. Do niedawna bardzo popularna była także Vectra - pojazd klasy średniej, pozycjonowany powyżej Astry, jednak obecnie już nieprodukowany. Opel oferował także minivany, pierwszym z nich była Zafira oparta na podwoziu Astry, później pojawiła się mniejsza, oparta na Corsie Meriva.

Modele Astra i Zafira w kolejnych generacjach posiadają te same podwozia, dlatego można w nich dokonać konwersji koła zamachowego dwumasowego i jednomasowego w konfiguracji z tymi samymi silnikami w poszczególnych generacjach. Dla Zafiry A i Astry G jest to silnik diesla 2.0 DTI. Dla Astry H i Zafiry B, czyli kolejnych generacji są to jednostki 1.9 CDTI (są to silniki konstrukcji Fiata, znane tam jako 1.9 JTD), a w Astrze także 1.3 CTDI i 1.7 CTDI, niedostępne w Zafirze. Podobna zależność zachodzi pomiędzy Corsą i Merivą, z tym że koła dwumasowe dostała już Corsa C z silnikiem 1.3 CTDI, a Meriva A oparta była na kolejnej generacji, czyli Corsie D. Wymiany na koło sztywne możemy dokonać w jednostkach 1.3 CTDI, a w Merivie także w 1.7 CTDI. W przypadku modelu Vectra koła dwumasowe trafiły do trzeciej generacji (Vectra C) i były tam dostępne w silnikach 1.9 i 2.0 CTDI, przy czym 1.9 był silnikiem konstrukcji Fiata, a 2.0 to produkt GM, do obu tych silników dostępny jest zestaw do konwersji.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy opel



Często kupowane części do OPEL







NISSAN  <<     OPEL   >>    PEUGEOT