OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Opel to niemiecka marka która przez niemal sto lat należała do amerykańskiego koncernu General Motors i była jego główną marką europejską. W 2017 została jednak sprzedana francuskiemu koncernowi PSA (Peugeot, Citroen) ponieważ Amerykanie postanowili wycofać się z europejskiego rynku. Opel to marka popularna, oferująca swoim klientom tanie i solidne pojazdy. Głównymi kupującymi Ople są floty firmowe. Oferta samochodów osobowych Opla jest szeroka, od miejskiego modelu Adam i nieco większej Corsy, przez kompaktową Astrę, SUVy i crossovery Mokka, Crossland i Grandland, vana Zafirę i kombivana Combo, aż po pojazd klasy średniej Insignia. Produkuje także samochody użytkowe - Combo, Movano i Vivaro.
Stosowanie dwumasowych kół zamachowych stało się powszechne w XXI wieku i także w modelach Opla można je znaleźć. Zalety takiego rozwiązania (większy komfort dzięki nieodczuwaniu drgań generowanych przez silnik) przesłania jedna zasadnicza, szczególnie w tańszych pojazdach, wada, czyli konieczność regularnej wymiany zużytego koła dwumasowego. Jest to nieuniknione, ponieważ sprężyny umieszczonego w nim tłumika drgań skrętnych podlegają stałym obciążeniom. Koszt zakupu i wymiany koła zamachowego jest bardzo wysoki.
Rozwiązaniem eliminującym taką konieczność jest jednorazowa konwersja dwumasowego koła zamachowego na jednomasowe koło zamachowe. Sztywne koło nie zużywa się, dzięki czemu taka jednorazowa wymiana, tańsza nawet niż wymiana samego koła dwumasowego na nowe, wystarcza na cały okres eksploatacji samochodu. W skład zestawu do konwersji wchodzi sztywne koło zamachowe i dopasowane do niego sprzęgło z tarczą posiadającą tłumik drgań skrętnych (tarcze do kół dwumasowych nie mają tłumika, jest on w kole). Taka wymiana będzie szczególnie korzystna w samochodach firmowych i dostawczych, narażonych często na duże obciążenia szybko prowadzące do zużycia koła zamachowego.
Najpopularniejsze modele Opla to kompaktowa Astra i mniejsza miejska Corsa, które produkowane są od lat 90 w kolejnych generacjach. Do niedawna bardzo popularna była także Vectra - pojazd klasy średniej, pozycjonowany powyżej Astry, jednak obecnie już nieprodukowany. Opel oferował także minivany, pierwszym z nich była Zafira oparta na podwoziu Astry, później pojawiła się mniejsza, oparta na Corsie Meriva.
Modele Astra i Zafira w kolejnych generacjach posiadają te same podwozia, dlatego można w nich dokonać konwersji koła zamachowego dwumasowego i jednomasowego w konfiguracji z tymi samymi silnikami w poszczególnych generacjach. Dla Zafiry A i Astry G jest to silnik diesla 2.0 DTI. Dla Astry H i Zafiry B, czyli kolejnych generacji są to jednostki 1.9 CDTI (są to silniki konstrukcji Fiata, znane tam jako 1.9 JTD), a w Astrze także 1.3 CTDI i 1.7 CTDI, niedostępne w Zafirze. Podobna zależność zachodzi pomiędzy Corsą i Merivą, z tym że koła dwumasowe dostała już Corsa C z silnikiem 1.3 CTDI, a Meriva A oparta była na kolejnej generacji, czyli Corsie D. Wymiany na koło sztywne możemy dokonać w jednostkach 1.3 CTDI, a w Merivie także w 1.7 CTDI. W przypadku modelu Vectra koła dwumasowe trafiły do trzeciej generacji (Vectra C) i były tam dostępne w silnikach 1.9 i 2.0 CTDI, przy czym 1.9 był silnikiem konstrukcji Fiata, a 2.0 to produkt GM, do obu tych silników dostępny jest zestaw do konwersji.
Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.