SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO NISSAN

Logo NISSANWybierz model NISSAN:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Nissana

Wszystkie modele alfabetycznie



nissan koło jednomasowe

Nissan to japoński producent samochodów osobowych, terenowych i dostawczych, będący jedną z dwóch głównych marek francusko-japońskiego koncernu Nissan-Renault. Jest to marka popularna, która w ostatnich latach zdobywa większą popularność dzięki udanej serii crossoverów i SUVów (Juke, Quashqai, X-trial). W ofercie tego producenta znajdziemy także samochody miejskie (Micra), pick-upa (Navara), sportowe (GT-R i 370z) czy kombivana (NV200), oraz samochody elektryczne, w których produkcji są jednym z pionierów. Obecnie jest to crossover Leaf i elektryczny kombiovan E-NV200. 

Nissan - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Nissan w swoich samochodach w większości montuje silniki wysokoprężne konstrukcji Renault (DCI), więc tak samo jak w samochodach francuskich, także tutaj spotkamy dwumasowe koła zamachowe. Jest to spowodowane chęcią podniesienia komfortu pasażerów, ponieważ zamontowany w dwumasowym kole zamachowym tłumik drgań skrętnych zapobiega przenoszeniu się wytworzonych przez silnik wibracji na karoserię.

Ma to rozwiązanie jednak zasadniczą wadę, ponieważ tłumik ten, a dokładniej jego sprężyny, ulegają z czasem zużyciu i należy wymienić koło zamachowe. Dwumasowe koła zamachowe są częściami drogimi, a ich wymiana wymaga demontażu skrzyni biegów, dlatego generuje to wysokie koszty. Szczególnie w samochodach poddawanych nieco większym obciążeniom, na przykład terenowych czy użytkowych, dochodzi do szybkiego zużywania się koła dwumasowego. Dlatego rozwiązaniem jest zakup zestawu do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe. W takim zestawie znajdziemy sztywne koło zamachowe montowane zamiast dwumasowego i odpowiednio dopasowany zestaw sprzęgła z tarczą w której znajduje się tłumik drgań skrętnych, tak jak w tradycyjnych rozwiązaniach.

Modele Nissana w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Niektóre modele do których dostępna jest wyżej opisana konwersja to SUV X-trial drugiej generacji (oznaczenie fabryczne T31), trzecia generacja pick-upa Navara (D40), trzecia generacja samochodu klasy średniej Primera (P12) i pierwsza generacja miejskiego crossovera Quashqai (J10), także w powiększonej wersji nadwoziowej z trzecim rzędem siedzeń Quashqai +2 (JJ10).

Silniki w jakich spotykamy dwumasowe koła zamachowe to wysokoprężne jednostki DCI, o różnych mocach i pojemnościach. W X-trial jest to 2.0 DCI o mocy 150 lub 173 KM. Model Navara posiada większy silnik 2.5 DCI o mocach 144 KM, 171 KM, 174 KM i 190 KM. W nieco starszej Primerze spotykamy 1.9 DCI o mocy 120 KM, a w modelu Quashqai 1.5 DCI (103 KM lub 106 KM) i 2.0 DCI o mocy 150 KM.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy nissan



Często kupowane części do NISSAN







MITSUBISHI  <<     NISSAN   >>    OPEL