SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO NISSAN

Logo NISSANWybierz model NISSAN:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Nissana

Wszystkie modele alfabetycznie



nissan koło jednomasowe

Nissan to japoński producent samochodów osobowych, terenowych i dostawczych, będący jedną z dwóch głównych marek francusko-japońskiego koncernu Nissan-Renault. Jest to marka popularna, która w ostatnich latach zdobywa większą popularność dzięki udanej serii crossoverów i SUVów (Juke, Quashqai, X-trial). W ofercie tego producenta znajdziemy także samochody miejskie (Micra), pick-upa (Navara), sportowe (GT-R i 370z) czy kombivana (NV200), oraz samochody elektryczne, w których produkcji są jednym z pionierów. Obecnie jest to crossover Leaf i elektryczny kombiovan E-NV200. 

Nissan - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Nissan w swoich samochodach w większości montuje silniki wysokoprężne konstrukcji Renault (DCI), więc tak samo jak w samochodach francuskich, także tutaj spotkamy dwumasowe koła zamachowe. Jest to spowodowane chęcią podniesienia komfortu pasażerów, ponieważ zamontowany w dwumasowym kole zamachowym tłumik drgań skrętnych zapobiega przenoszeniu się wytworzonych przez silnik wibracji na karoserię.

Ma to rozwiązanie jednak zasadniczą wadę, ponieważ tłumik ten, a dokładniej jego sprężyny, ulegają z czasem zużyciu i należy wymienić koło zamachowe. Dwumasowe koła zamachowe są częściami drogimi, a ich wymiana wymaga demontażu skrzyni biegów, dlatego generuje to wysokie koszty. Szczególnie w samochodach poddawanych nieco większym obciążeniom, na przykład terenowych czy użytkowych, dochodzi do szybkiego zużywania się koła dwumasowego. Dlatego rozwiązaniem jest zakup zestawu do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe. W takim zestawie znajdziemy sztywne koło zamachowe montowane zamiast dwumasowego i odpowiednio dopasowany zestaw sprzęgła z tarczą w której znajduje się tłumik drgań skrętnych, tak jak w tradycyjnych rozwiązaniach.

Modele Nissana w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Niektóre modele do których dostępna jest wyżej opisana konwersja to SUV X-trial drugiej generacji (oznaczenie fabryczne T31), trzecia generacja pick-upa Navara (D40), trzecia generacja samochodu klasy średniej Primera (P12) i pierwsza generacja miejskiego crossovera Quashqai (J10), także w powiększonej wersji nadwoziowej z trzecim rzędem siedzeń Quashqai +2 (JJ10).

Silniki w jakich spotykamy dwumasowe koła zamachowe to wysokoprężne jednostki DCI, o różnych mocach i pojemnościach. W X-trial jest to 2.0 DCI o mocy 150 lub 173 KM. Model Navara posiada większy silnik 2.5 DCI o mocach 144 KM, 171 KM, 174 KM i 190 KM. W nieco starszej Primerze spotykamy 1.9 DCI o mocy 120 KM, a w modelu Quashqai 1.5 DCI (103 KM lub 106 KM) i 2.0 DCI o mocy 150 KM.

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy nissan



Często kupowane części do NISSAN







MITSUBISHI  <<     NISSAN   >>    OPEL

logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.

W koszyku masz:

Jeśli nie jesteś pewien czy będzie pasować do Twojego samochodu to zadzwoń: