SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO FORD

Logo FORDWybierz model FORD:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Forda




ford koło jednomasowe

Ford to europejska filia amerykańskiego koncernu Ford Motor Company, jej siedziba znajduje się w Niemczech. Wytwarzają samochody osobowe i dostawcze na rynek Europy i Azji. Jest to popularna marka samochodów której głównymi klientami są obecnie floty firmowe, wiele modeli Forda zyskało sobie uznanie jako trwałe i niezawodne. Ford jest jednym z większych producentów samochodów w Europie. Obecnie w szerokiej ofercie producenta znajdują się miejskie modele (Ka i Fiesta), kompaktowy Focus, kombivan Turneo, limuzyna kalsy średniej Mondeo, crossovery (Kuga i Edge), a także dostawczy Transit. W sprzedaży są także modele amerykańskie - pick-up Ranger, sportowy Mustang i supersamochód Ford GT.

Ford - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Ford w modelach z silnikiem wysokoprężnym wprowadził dwumasowe koło zamachowe już na początku XXI wieku. Miało to za zadanie podnieść komfort użytkowania tych samochodów, miało to zmniejszyć drgania przenoszone na karoserię, które w silnikach diesla były dość wysokie. Niestety szczególnie wczesne modele z takim rozwiązaniem wykazywały wyraźne problemy z trwałością tej części i zużywała się ona zbyt szybko, nawet przy ostrożnym użytkowaniu.

Zużywanie się to główna wada dwumasowego koła zamachowego, umieszczony w nim tłumik drgań skrętnych ze sprężynami podlegającymi stałym obciążeniom z czasem przestaje funkcjonować i wymagana jest kosztowna wymiana całego koła na nowe. By zapobiec takiej konieczności w przyszłości możemy użyć zestawu do konwersji z dwumasowego na jednomasowe koło zamachowe. W skład takiego zestawu wchodzi sztywne koło zamachowe, które montowane jest zamiast dwumasowego, nie ulega ono zużyciu i nie będzie konieczna jego kolejna wymiana, oraz zespół sprzęgła z tarczą posiadającą tłumik drgań skrętnych jak w tradycyjnych rozwiązaniach ze sztywnym sprzęgłem. 

Modele Ford w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Ford posiada wiele popularnych modeli samochodów, jednak najbardziej wyróżnia się model kompaktowy Focus i oparty na tym samym podwoziu minivan C-Max. Ugruntowaną pozycję na rynku ma także samochód klasy średniej Mondeo i bliźniaczy technicznie minivan S-Max. Niezwykle popularny jest także dostawczy model Transit. Van Galaxy pierwszej generacji opracowany był wspólnie z koncernem VW (jego bliźniacze modele to VW Sharan I i Seat Alhambra I), natomiast druga generacja oparta była na podwoziu wspólnym z Mondeo.

W Fordach Focus (I i II) i C-Max dwumasowe koło zamachowe, oraz zestawy do konwersji spotkamy w wersjach wyposażonych w silnik wysokoprężny zasilany w systemie common rail o oznaczeniu TDCI w różnych wariantach mocy, we wcześniejszych modelach będą to wersje o pojemności 1.8 i 2.0, później pojawia się także wersja 1.6. Ponadto zmiana taka będzie możliwa w Focusie II ST z benzynowym silnikiem 2.5 o mocy 225 KM. Pierwsza generacja modelu Galaxy posiadała dwumasowe koło zamachowe w konfiguracji z  jednostkami 1.9 TDI konstrukcji Volkswagena (moc od 90 do 150 KM). Druga generacja w dwóch odmianach 1.8 TDCI (100 i 125 KM) już konstrukcji Forda. W Modelu S-Max konwersja możliwa jest dla wysokoprężnego 1.8 TDCI (125 KM) i benzynowego 2.5 ST (220 KM). W przypadku Mondeo koła dwumasowe pojawiają się w trzeciej generacji, gdzie występują w samochodach z wysokoprężnymi silnikami o pojemności 2.0 oznaczanymi Di, TDDI lub TDCI w zależności od sposobu zasilania, w wersji z ośmioma lub szesnastoma zaworami. W czwartej generacji Mondeo pojawia się tylko w 1.8 TDCI i benzynowym 2.5 ST. Szczególnie korzystna może być taka wymiana w przypadku modelu Transit, czyli modelu użytkowego pracującego często z dużym obciążeniem (które wpływa na szybkość zużycia koła dwumasowego), można jej dokonać w przypadku konfiguracji z silnikiem 2.0 TDCI lub 2.4 Di (jednostki wysokoprężne).

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy ford



Często kupowane części do FORD







FIAT  <<     FORD   >>    HYUNDAI