SZTYWNE KOŁO JEDNOMASOWE DO CITROEN

Logo CITROENWybierz model CITROEN:

Zobacz ceny kół sztywnych zamiast dwumasy do Citroena

Wszystkie modele alfabetycznie



citroen koło jednomasowe

Citroen to główna marka francuskiego koncernu PSA, jest w portfolio marko pozycjonowana powyżej Peugeota, a także zakupionego w 2017 roku Opla. Samochody Citroena znane są z bardzo wysokiego komfortu, który w droższych modelach zapewniany był przez zastosowanie hydropneumatycznego, które zostało opracowane i udoskonalane przez inżynierów tej firmy. W gamie Citroena znajdują się samochody większości popularnych klas samochodów osobowych, a także pojazdy dostawcze.

Citroen - czy można wymienić dwumas na sztywne koło zamachowe?

Ze względu na wspomniane już skupianie się na komforcie jazdy, oraz mocne stawianie na rozwój jednostek wysokoprężnych przez koncern PSA, wiele Citroenów posiada dwumasowe koło zamachowe. Umieszczony wewnątrz takiego koła tłumik drgań skrętnych zapobiega przenoszeniu się drgań silnika na karoserię poprzez elementy przeniesienia napędu. Jest to rozwiązanie skuteczniejsze od tradycyjnego, gdzie tłumik drgań znajdował się w tarczy sprzęgłowej, był jednak mały, lekki i niezbyt skuteczny. 

Zasadniczą wadą takiego rozwiązania jest zużywanie się dwumasowego koła zamachowego, a dokładniej sprężyn tłumika drgań skrętnych. Niesie to za sobą konieczność wymiany całego koła zamachowego, które jest drogie w zakupie i skomplikowane w wymianie, co generuje wysokie koszty. Rozwiązaniem może być zakup zestawu do konwersji na jednomasowe koło zamachowe. W skład takiego zestawu wchodzi sztywne koło zamachowe które instaluje się zamiast dwumasowego, oraz sprzęgło z tarczą posiadającą tłumik drgań skrętnych. Nieznacznie zwiększa to drgania jakie odczuwamy podczas ruszania lub zmiany biegów, jednak w dłuższej perspektywie pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy, ponieważ jednomasowe koło zamachowe nie zużywa się i nie wymaga okresowej wymiany.

Modele Citroena w których można zamontować jednomasowe koło zamachowe zamiast dwumasy

Konwersji tego typu za pomocą dostępnych w sklepie zestawów możemy dokonać między innymi w takich modelach Citroena jak kompaktowy model C4, limuzynie klasy średniej C5. Możliwe jest to także w minivanie Xsara Picasso opartym na podwoziu kompaktowej Xsary, kombivanie Berlingo (model bliźniaczy z Peugeotem Partnerem), a także w dostawczym Jumperze, gdzie ze względu na duże obciążenia koło dwumasowe może mieć bardziej niż w samochodach osobowych ograniczoną trwałość.

W przypadku modelu Xsara Picasso zestawy dostępne są do samochodów z silnikiem 1.6 HDI o mocy 90 lub 109 KM, takie same jednostki możemy przerobić z dwumasowego na sztywne koło zamachowe w dwóch pierwszych generacjach Berlingo. Model Jumper posiada dwumasowe koło zamachowe wraz z silnikiem 2.2 HDI (101 lub 120 KM). W pierwszej generacji C4 możemy zakupić zestawy do silników 1.6 HDI (moce jak poprzednio) lub 2.0 HDI (136 lub 140 KM). W pierwszej generacji C5 zmiana ta może dotyczyć modeli z silnikiem 2.0 HDI (107 lub 109 KM) i 2.2 HDI o mocy 133 KM, natomiast w drugiej generacji 1.6 HDI (109 KM) lub 2.0 HDI (136 lub 140 KM). 

Wybierz sztywne koło zamachowe zamiast dwumasowego i odbierz 10% rabatu na montaż. Wysyłka w 24h i gwarancja 2 lata. Sprawdź ceny Valeo, Statim, Rymec.

sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy citroen



Często kupowane części do CITROEN







BMW  <<     CITROEN   >>    FIAT