SPRZĘGŁA DO INFINITI

Logo INFINITIWybierz model INFINITI:

Zobacz ceny sprzęgła do Infiniti

Wszystkie modele alfabetycznie



Zestaw sprzęgła, tarcza, docisk, wysprzęglik, łożysko, pompa i siłownik do Infiniti

Cztery kółka z wyższej półki: Infiniti Japońska marka Infiniti nie jest dziełem przypadku. Tak już w świecie motoryzacji bywa, że wysoka jakość i prestiż nie bierze się znikąd. Najczęściej jest to efekt wieloletniej oraz żmudnej pracy całych zastępów inżynierów wespół z technikami, którzy na samochodach zjedli zęby.

W połowie lat 80. XX wieku zarząd Nissana utworzył specjalną jednostkę, której zadaniem było opracowanie samochodu klasy Premium. Nowe auta miały trafić na chłonny, a zarazem konkurencyjny rynek Stanów Zjednoczonych, gdzie coraz większe sukcesy odnosiły inne japońskie marki jak Toyota czy Honda. W związku z tym, szefowie z Jokohamy postanowili zmodyfikować kurs koncernu na takiego klienta, dla którego logo na atrapie będzie synonimem luksusu.

Efektem było powołanie do życia marki Infiniti. 8 listopada 1989 r. w Ameryce zadebiutowały dwa samochody. Flagowa limuzyna Infiniti Q45 oraz wersja coupe M30. Różnice kulturowe w podejściu do klienta dały o sobie znać i debiut okazał się niewypałem. Dopiero wraz upływającym czasem i przyzwyczajeniem do nowej marki, Amerykanie docenili bardzo wysoką jakość oferowaną przez Infiniti.

Od tamtego czasu marka powoli, lecz skutecznie budowała swoją renomę w bardzo prozaiczny sposób – dostarczając klientom samochody, które są świetnie zaprojektowane, bogato wyposażone oraz wyróżniają się wzorowym wykonaniem i niezawodnością. Na przełomie tysiącleci Infiniti weszło na rynek europejski oraz zostało przejęte przez Renault, które nabyło udziały w Nissanie. Był to impuls do dalszej ekspansji na kolejne rynki: Bliski Wschód, Korea Południowa, Rosja, Tajwan, Chiny, Włochy, Francja, Niemcy, Polska i Ukraina. Od 2013 r. Infiniti zaczęto sprzedawać w rodzimej Japonii. Natomiast siedzibę przeniesiono do Hong Kongu.

Modelami, które przebojem weszły na stałe do motoryzacyjnego krajobrazu, były: G35, M45, FX35, QX56. Zdobyły one należną sobie popularność i przekonały do siebie dotychczasowych wielbicieli niemieckich marek luksusowych. Obecnie w Polsce oferowane są: Q60, Q70, Q30, QX70 i QX30. Bez wątpienia stanowią one ciekawą alternatywę dla takich gigantów jak BMW czy Audi.      

Na wyższym biegu W Europie zdecydowaną większość rynku stanowią samochody wyposażone w ręczną skrzynię biegów, która pomimo ogromnej popularności ma swoich sympatyków i przeciwników. Z kolei w Ameryce niekwestionowanymi królami szos są automaty, które stały się symbolem wolności. Mimo to, manuale mają za wielką wodą swój niewielki kawałek tortu, głównie wśród oszczędnych kierowców i pasjonatów motoryzacji.

Jeśli mowa o ręcznych skrzyniach biegów, to nie sposób wspomnieć o systemie sprzęgłowym, który jest niezbędny do zmiany biegów poprzez operowanie lewarkiem umieszczonym po prawej stronie fotela kierowcy. Sprzęgło to skomplikowany mechanizm będący zarazem jednym z najczęściej używanych mechanizmów w samochodzie. Praktycznie każda czynność, wykonywana podczas jazdy, jest związana z wciskaniem lewego pedału, którego gumowa nakładka nosi ślady największego zużycia.

Sprzęgło zwykłe Najprostszy mechanizm sprzęgłowy jest najpowszechniej stosowanym rozwiązaniem we współczesnych samochodach zasilanych benzyną. Czasem zdarza się, że zwykłe sprzęgła znajdują w aucie z silnikiem diesla, ale dotyczy to starszych modeli i tych, które są pozbawione turbosprężarki lub mają niewielką moc. To rozwiązanie najczęściej jest dość trwałe oraz stosunkowo proste i tanie w naprawie.

Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym (DKZ) W nowoczesnych dieslach oraz benzynowcach poddanych procesowi downsizingu poza systemami biturbo występują także systemy sprzęgłowe wyposażone w dwumasowe koło zamachowe (DKZ).

Zadaniem tego mechanizmu jest tłumienie drgań zespołu napędowego, które mógłyby doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów oraz innych newralgicznych podzespołów silnika. Zastosowanie popularnego dwumasu poprawia także komfort jazdy i zwiększa żywotność osprzętu jednostki napędowej poprzez przejmowanie przeciążeń powstających podczas jej pracy.

Pomimo wielu walorów tego rozwiązania, należy wspomnieć także o wadach, które są związane z eksploatacją samochodu. Chodzi tutaj o problematyczny dostęp do tego układu oraz jego wymianę, wiążącą się z podwyższonymi kosztami robocizny i samych części zamiennych.

Niepokojące dźwięki Samochody wyposażone w sprzęgła z DKZ niewątpliwie posiadają wiele zalet, ale kiedy ich przebieg (w tym naszego Infiniti) zbliża się w okolice 200 tys. km, należy zachować czujność. Sprzęgło Infiniti zwykle jest trwałym systemem, ale jak każda część w każdym aucie wymaga podjęcia czynności eksploatacyjnych we właściwym momencie. Objawy zbliżającej się wymiany dwumasy to najczęściej metaliczny dźwięk podczas gaszenia silnika oraz bardzo charakterystyczne szarpanie karoserią samochodu.

Przez ostatnie lata silniki diesla nowej generacji, czyli wyposażone w turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz DKZ zyskały krzywdzącą opinię jednorazówek. Przez pewien czas było to w pewnym sensie prawdą, jednak od niedawna sytuacja zmieniła się na lepsze. Obecnie poza ASO, wiele niezależnych warsztatów zajmuje się wymianą dwumasy. Oznacza to tylko jedno – cena sprzęgła wraz z DKZ i usługą naprawy spadła. Co więcej, cena dwumasy uzależniona jest też od producenta części oraz od dystrybutora. Dobre oferty w najlepszej cenie obejmujące sprzęgło Infiniti wraz DKZ można kupić w sklepie internetowym sprzeglo.com.pl






FSO  <<     INFINITI   >>    IVECO