VW PASSAT B5 1.9 TDI 115KM/85KW DIESEL (1998-2000) SPRZĘGŁA I KOŁA DWUMASOWE

Logo VWWybierz części sprzęgła do Passat B5 1.9 TDI 115KM:

Zobacz ceny sprzęgła do VW Passat B5 1.9 TDI 115KM

Specyfikacja VW Passat B5 1.9 TDI 115KM

Sprzęgło do Passat B5 1.9 TDI 115KM
Pojemnośc skokowa: 1896 ccm
Paliwo: olej napędowy
Oznaczenie silnika: ATJ, AJM
Ilość tłoków: 4
Ilośc zaworów na cylinder: 2
Typ: sedan
Produkcja:: 08.1998-11.2000
Silnik: 115 KM / 85 kW
Oś napędu: Napęd przednich kół
Układ wtryskowy: Wtrysk bezpożredni


Dwumasa 1.9 TDI

Dwumasa 1.9 TDI Passat B5 115KM

Ten model Passata B5 był produkowany w latach 1996-2000, a z tym konkretnym silnikiem w latach 1998-2000. Produkowany był na rynek europejski, a od 1998 roku, także na rynek Ameryki Północnej. Jest to samochód segmentu C, oferujący dużo pakowności i miejsca dla kilku osób, a jednocześnie zapewnia komfort i wygodę jazdy. Jest to samochód, który jest przeznaczony dla całej rodziny i przede wszystkim dla rodziny został stworzony. Cieszy się on wyjątkowym uznaniem, zwłaszcza w wariancie z silnikiem 1.9 TDI.

1.9 TDI jest jednym z najpopularniejszych silników, a w Polsce jest on kojarzony przede wszystkim z modelem Passata B5 i razem z tym samochodem, tworzy prawdziwą klasykę na polskich drogach. Pierwszymi wariantami tego silnika, produkowanymi od 1996 roku były: 70KM, 90KM, 110KM. Cieszą się one uznaniem w Polsce, dzięki swojej niezawodności, a zwłaszcza tym uznaniem może cieszyć się wersja z 90KM, która potrafi bez problemu przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Wariant z 115KM jest produkowany od 1998 roku i również cieszy się opinią niezawodnego silnika, a w porównaniu do starszych wersji, dostarcza samochodowi więcej mocy.

Silnik ten spala średnio 6-7 litrów paliwa na 100 kilometrów, co czyni go bardzo ekonomicznym silnikiem na nasze warunki. Spalanie jest odrobinę wyższe, niż w starszych wariantach, ale wciąż jest na tyle niskie, by czynić ten silnik ekonomicznym. Dwumasa 1.9 TDI dodatkowo obniża spalanie tego samochodu. 

Objawy zużycia sprzęgła w Passat B5 1.9TDI 115KM

Najczęściej występuje problem z biegu pierwszego lub wstecznego, często występuje też ślizganie się sprzęgła, czy też tzw. wysokie branie sprzęgła. Bardzo często występuje też szarpanie przy ruszaniu samochodem, drżenie lewarka zmiany biegów, dziwny, nieprzyjemny zapach dochodzący do kabiny pojazdu, czy szum z okolicy skrzyni biegów. Wszystko to może świadczyć o tym, że sprzęgło wymaga naszej uwagi i być może naprawy.

Objawy zużycia koła dwumasowego w Passat B5 1.9TDI 115KM

W modelu Passat B5 z silnikiem 1.9TDI 115KM dwumasa jest jednym z najbardziej pomocnych i awaryjnych elementów w silniku. Objawami, jakie mogą świadczyć o tym, że nasza dwumasa wymaga wymiany, są:

  • głośne uderzenia przy przyśpieszaniu, zwłaszcza słyszalne na niskich obrotach silnika
  • generalnie dziwne dźwięki przy odpalaniu i gaszeniu silnika, a także dźwięki dobiegające ze skrzyni biegów, podczas pracy silnika na biegu jałowym
  • drżenie pedału sprzęgła
  • szarpanie przy przyśpieszaniu na niskich obrotach

Ceny sprzęgła i koła dwumasowego do Passat B5 1.9TDI 115KM

Ceny samego sprzęgła mieszczą się w granicach od 200 do 400 złotych. Koło dwumasowe jest już droższe, bo są to koszta w okolicach 900-1000 złotych.

Passat B5 1.9TDI 115KM - zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym.

Dostępny jest również zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym, który jest najbardziej opłacalną opcją, gdyż na dłuższą metę generuje on mniejsze koszta wymiany jednego i drugiego, a także oszczędza czas właściciela pojazdu. Sprawia to, że jest to rozwiązanie najekonomiczniejsze dla właściciela, gdyż koszta za zestaw są mniejsze, niż za każdy element osobno, a dodatkowo wymiany dokonuje się raz w i efekcie zapłata za nią jest również jednorazowa. Dlatego jest to najlepsze rozwiązanie dla kierowcy.





Najpopularniejsze produkty do tego pojazdu dostępne w naszym sklepie:

Sprzęgło kompletne z kołem do Passat B5 1.9 TDI 115KM




Sprzęgło - komplet do Passat B5 1.9 TDI 115KM




Koła dwumasowe i jednomasowe do Passat B5 1.9 TDI 115KM