OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Passat jest, oprócz Golfa, zdecydowanie najpopularniejszym modelem Volkswagena. Model generacji piątej, oznaczonej jako B5, uchodzi za auto bezawaryjne, niedrogie, przestronne, z dużym bagażnikiem i miejscem dla pasażerów. Dobrze nadaje na wyjazd na zakupy z całą rodziną, równie dobrze sprawdzi się podczas wyjazdu na wakacje w daleką trasę. Można powiedzieć, że jest to auto uniwersalne, stąd jego duża popularność. W tej generacji mamy dostępny jeden z najlepszych silników diesla, jaki produkował kiedykolwiek koncern VW, czyli 1.9 TDI, w tym wypadku o mocy 110 koni mechanicznych. Były montowane także inne jego warianty, mające moc 100, 116 i 131 KM. Jednostka ta jest ekonomiczna, jednocześnie zapewnia dobre przyspieszenie już od niskich wartości obrotów. Dwumasa 1.9 TDI jest jedną z tańszych na rynku, kosztuje w okolicach tysiąca złotych. Tak więc mimo jej obecności nie musimy się obawiać kosztów, zwłaszcza że trwałość tego rozwiązania jest tutaj na dość solidnym poziomie.
Kłopoty ze sprzęgłem mogą zacząć się w okolicach 150 - 200 tysięcy kilometrów. Zazwyczaj pierwsza kończy się tarcza, której materiał cierny zostaje zużyty do tego stopnia, że zaczyna dochodzić do poślizgu. Odczuwamy to jako utratę mocy przez samochód, jednocześnie obserwując gwałtowny wzrost obrotów silnika przy dodawaniu gazu, jednak bez przełożenia na wzrost prędkości auta. W skrajnych przypadkach może pojawić się nawet zapach spalenizny. Jeśli jako pierwszy uszkodzi się docisk, sprzęgło może brać nierówno, szarpać, lub w ogóle przestać przenosić napęd. Uszkodzenie łożyska oporowego spowoduje słyszalny szum spod maski, najczęściej w momencie wciskania sprzęgła podczas pracy silnika.
Jeszcze jednym objawem awarii sprzęgła, charakterystycznym dla aut wyposażonych w tak zwaną dwumasę, jest głuchy stukot spod maski na wolnych obrotach. Jest to objaw początkowy, który najintensywniej daje o sobie znać przy gaszeniu lub zapalaniu motoru. Jednak z czasem objawy pogarszają się, pojawia się drganie silnika i karoserii gdy silnik jest odpalony. Mimo wymiany poduszek silnika objaw nie ustaje, ponieważ powodem jest samo koło dwumasowe, które straciło wyważenie. Pojawia się także coraz większy luz między dwoma niezależnymi elementami koła, co przekłada się na silne szarpnięcia w trakcie przechodzenia z przyspieszania do hamowania silnikiem i odwrotnie.
Gdy przychodzi do wymiany sprzęgła lub/i koła dwumasowego, musimy przygotować określoną sumę pieniędzy. Dwumasa do powyższego auta z tym silnikiem, to koszt od tysiąca do dwóch tysięcy złotych, zależnie czy wybieramy produkt budżetowy, czy markę premium. Kompletny zestaw sprzęgła, zawierający oprócz wspominanej dwumasy także docisk, tarczę, łożysko oporowe, a także komplet śrub, to koszt niewiele większy. Średnio płacimy około 200-300 złotych więcej niż za samo koło dwumasowe, niezależnie czy jest to wersja budżetowa, czy premium.
Skoro już musimy wymienić sprzęgło, ponieważ nastąpiła jakaś awaria, lub objawy wskazują po prostu na wyeksploatowanie się mechanizmu, najlepiej zakupić cały zestaw elementów, razem z dwumasą. Jak wykazaliśmy wcześniej, cena całego kompletu jest tylko odrobinę większa, niż samej koła dwumasowego, wychodzi to więc o wiele taniej. Oprócz tego musimy pamiętać, że operacje przy sprzęgle są trudne dla mechaników, ponieważ trzeba rozkręcić mnóstwo części, by ostatecznie zdemontować z auta całą skrzynię biegów. Ponieważ jest to dużo pracy, to również koszta robocizny nie są małe. Tym bardziej zaleca się więc wymienić wszystko na raz, ponieważ dzięki temu nie trzeba tam będzie ponownie zaglądać, być może już do końca życia samochodu. Jeśli wymienimy tylko część elementów, a za kilka tysięcy kilometrów nastąpi kolejna awaria, to koszty robocizny będziemy musieli niepotrzebnie pokryć jeszcze raz.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.