VW PASSAT B5 1.9 TDI 110KM/81KW DIESEL (1996-2000) SPRZĘGŁA I KOŁA DWUMASOWE

Logo VWWybierz części sprzęgła do Passat B5 1.9 TDI 110KM:

Zobacz ceny sprzęgła do VW Passat B5 1.9 TDI 110KM

Specyfikacja VW Passat B5 1.9 TDI 110KM

Sprzęgło do Passat B5 1.9 TDI 110KM
Pojemnośc skokowa: 1896 ccm
Paliwo: olej napędowy
Oznaczenie silnika: AVG, AFN
Ilość tłoków: 4
Ilośc zaworów na cylinder: 2
Typ: sedan
Produkcja:: 10.1996-11.2000
Silnik: 110 KM / 81 kW
Oś napędu: Napęd przednich kół
Układ wtryskowy: Wtrysk bezpożredni


Dwumasa 1.9 TDI

Dwumasa 1.9 TDI Volkswagen Passat B5 110 KM

Passat jest, oprócz Golfa, zdecydowanie najpopularniejszym modelem Volkswagena. Model generacji piątej, oznaczonej jako B5, uchodzi za auto bezawaryjne, niedrogie, przestronne, z dużym bagażnikiem i miejscem dla pasażerów. Dobrze nadaje na wyjazd na zakupy z całą rodziną, równie dobrze sprawdzi się podczas wyjazdu na wakacje w daleką trasę. Można powiedzieć, że jest to auto uniwersalne, stąd jego duża popularność. W tej generacji mamy dostępny jeden z najlepszych silników diesla, jaki produkował kiedykolwiek koncern VW, czyli 1.9 TDI, w tym wypadku o mocy 110 koni mechanicznych. Były montowane także inne jego warianty, mające moc 100, 116 i 131 KM. Jednostka ta jest ekonomiczna, jednocześnie zapewnia dobre przyspieszenie już od niskich wartości obrotów. Dwumasa 1.9 TDI jest jedną z tańszych na rynku, kosztuje w okolicach tysiąca złotych. Tak więc mimo jej obecności nie musimy się obawiać kosztów, zwłaszcza że trwałość tego rozwiązania jest tutaj na dość solidnym poziomie.

Objawy zużycia sprzęgła - VW Passat B5 1.9 TDI 110 KM

Kłopoty ze sprzęgłem mogą zacząć się w okolicach 150 - 200 tysięcy kilometrów. Zazwyczaj pierwsza kończy się tarcza, której materiał cierny zostaje zużyty do tego stopnia, że zaczyna dochodzić do poślizgu. Odczuwamy to jako utratę mocy przez samochód, jednocześnie obserwując gwałtowny wzrost obrotów silnika przy dodawaniu gazu, jednak bez przełożenia na wzrost prędkości auta. W skrajnych przypadkach może pojawić się nawet zapach spalenizny. Jeśli jako pierwszy uszkodzi się docisk, sprzęgło może brać nierówno, szarpać, lub w ogóle przestać przenosić napęd. Uszkodzenie łożyska oporowego spowoduje słyszalny szum spod maski, najczęściej w momencie wciskania sprzęgła podczas pracy silnika.

Objawy zużycia koła dwumasowego w VW Passat B5 1.9 TDI 110 KM

Jeszcze jednym objawem awarii sprzęgła, charakterystycznym dla aut wyposażonych w tak zwaną dwumasę, jest głuchy stukot spod maski na wolnych obrotach. Jest to objaw początkowy, który najintensywniej daje o sobie znać przy gaszeniu lub zapalaniu motoru. Jednak z czasem objawy pogarszają się, pojawia się drganie silnika i karoserii gdy silnik jest odpalony. Mimo wymiany poduszek silnika objaw nie ustaje, ponieważ powodem jest samo koło dwumasowe, które straciło wyważenie. Pojawia się także coraz większy luz między dwoma niezależnymi elementami koła, co przekłada się na silne szarpnięcia w trakcie przechodzenia z przyspieszania do hamowania silnikiem i odwrotnie.

Ceny sprzęgieł i kół dwumasowych do VW Passat B5 1.9 TDI 110 KM

Gdy przychodzi do wymiany sprzęgła lub/i koła dwumasowego, musimy przygotować określoną sumę pieniędzy. Dwumasa do powyższego auta z tym silnikiem, to koszt od tysiąca do dwóch tysięcy złotych, zależnie czy wybieramy produkt budżetowy, czy markę premium. Kompletny zestaw sprzęgła, zawierający oprócz wspominanej dwumasy także docisk, tarczę, łożysko oporowe, a także komplet śrub, to koszt niewiele większy. Średnio płacimy około 200-300 złotych więcej niż za samo koło dwumasowe, niezależnie czy jest to wersja budżetowa, czy premium.

VW Passat B5 1.9 TDI 110 KM - zestawy sprzęgła z kołem dwumasowym

Skoro już musimy wymienić sprzęgło, ponieważ nastąpiła jakaś awaria, lub objawy wskazują po prostu na wyeksploatowanie się mechanizmu, najlepiej zakupić cały zestaw elementów, razem z dwumasą. Jak wykazaliśmy wcześniej, cena całego kompletu jest tylko odrobinę większa, niż samej koła dwumasowego, wychodzi to więc o wiele taniej. Oprócz tego musimy pamiętać, że operacje przy sprzęgle są trudne dla mechaników, ponieważ trzeba rozkręcić mnóstwo części, by ostatecznie zdemontować z auta całą skrzynię biegów. Ponieważ jest to dużo pracy, to również koszta robocizny nie są małe. Tym bardziej zaleca się więc wymienić wszystko na raz, ponieważ dzięki temu nie trzeba tam będzie ponownie zaglądać, być może już do końca życia samochodu. Jeśli wymienimy tylko część elementów, a za kilka tysięcy kilometrów nastąpi kolejna awaria, to koszty robocizny będziemy musieli niepotrzebnie pokryć jeszcze raz.





Polecane produkty do VW Passat B5 1.9 TDI 110KM

Sprzęgło kompletne z kołem do VW Passat B5 1.9 TDI 110KM


Sprzęgło - komplet do VW Passat B5 1.9 TDI 110KM


Koła dwumasowe i jednomasowe do VW Passat B5 1.9 TDI 110KM









Zobacz również:


cert-image
logo

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu
a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

RODZAJ CZĘŚCI*
koło dwumasowe
zestaw sprzęgła
sprzęgło sportowe
tarcza sprzęgła
docisk
łożysko oporowe
wysprzęglik centralny
pompa sprzęgła
siłownik sprzęgła
śruby montażowe

(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu

(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:

Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.

Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.

Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.