KOŁO DWUMASOWE DO SUBARU

Logo SUBARUWybierz model SUBARU:

Zobacz ceny dwumas do Subaru




Sprzęgło dwumasowe do Subaru

Po drugiej wojnie światowej japońskie przedsiębiorstwa wytwarzające sprzęt wojskowy były reorganizowane przez siły alianckie, produkujące samoloty przedsiębiorstwo Nakajima zostało rozbite na dwanaście małych spółek zajmujących się różnymi gałęziami przemysłu maszynowego. W 1953 sześć z nich tworzy natomiast Fuji Heavy Industries, które zajmuje się wytwarzaniem maszyn i urządzeń AGD.

Historia współczesnych Subaru

Koncern Fuji w 1954 roku zaprezentował serię prototypów P1/1500, które były nowoczesnymi sedanami o samonośnej konstrukcji, z niezależnym zawieszeniem przednich kół, napędem na tył i silnikami konstrukcji francuskiego Peugeota, jednak nie wszedł on do seryjnej produkcji, ze względu na wysokie koszty. Dopiero w 1958 roku rusza produkcja mikrosamochodu Subaru 360. W 1961 pojawia się dostawcza odmiana tego modelu - Sambar. Samochody te mają niewielkie (360 cm sześciennych) dwucylindrowe silniki umieszczone z tyłu, są jednak tanie i proste w utrzymaniu, dlatego szybko zyskują popularność w odbudowującej się jeszcze po wojnie Japonii. W 1966 na rynku pojawia się przednionapędowy model 1000, który wyposażony jest w silnik w układzie boxer - od tej chwili charakterystycznym dla większych modeli Subaru.

Kolejnym przełomowym momentem w historii marki było pojawienie się w 1971 roku modelu Leone, jego cechą charakterystyczną był silnik boxer który napędzał wszystkie cztery koła pojazdu. Napęd AWD będzie od tej pory cechą rozpoznawalną marki, nawet produkowany we współpracy z Suzuki model Justy (tożsamy z Suzuki Swift) będzie miał napędzane obie osie. Subaru poza Leone dalej produkuje w tym czasie małe samochody dla Japończyków. Wchodzi także na rynek USA ze swoimi niewielkimi pick-upami opartami na Leone (Brat).

Najbardziej znane modele Subaru pojawiają się odpowiednio w 1989 roku - Legacy i w 1992 - Impreza. Samochody te zyskują popularność także dzięki sukcesom sportowym w rajdach samochodowych, oba modele (Legacy od 1990 do 1993, Impreza od 1993 do 2008) startują w rajdowych mistrzostwach świata, a za ich kierownicami zasiadają zawodnicy tacy jak Ari Vatanen, Richard Burns, Colin McRae, Carlos Sainz czy Peter Solberg. Dużą popularnością cieszy się także SUV Forester.

Dzięki napędowi na cztery koła i nietypowym silnikom (układ boxer), marka zajmuje dość znaczącą niszę na rynku. Jest ona wybierana głównie przez osoby chcące się odróżnić od posiadaczy europejskich pojazdów klasy średniej.

Koło dwumasowe do samochodów Subaru

Podobnie jak wielu innych producentów także Subaru montuje w swoich samochodach dwumasowe koła zamachowe. Dzięki swojej konstrukcji (dwa elementy obracające się względem siebie połączone tłumikiem drgań skrętnych) koła dwumasowe w Subaru niwelują drgania jakie generuje silnik i nie pozwalają im na przeniesienie się na elementy napędowe i nadwozie. Zwiększa to trwałość tych elementów i poprawia komfort jazdy.

Niestety koła takie wymagają okresowej wymiany, ponieważ tłumik drgań zbudowany jest ze sprężyn, które pod wpływem ciągłej pracy ulegają zużyciu. Nie jest to zwykle zabieg tani, praca mechanika wymaga demontażu skrzyni biegów, a i samo koło nie jest tanie, jednak w tym wypadku można zaoszczędzić, najlepsze ceny dwumasowych kół zamachowych do Subaru znajdą Państwo w sklepie sprzegla24.pl.


Koła dwumasowe i sztywne do Subaru z gwarancją 2 lata i wysyłką w 24h gratis. W ofercie części LuK, Sachs, Valeo i inne. Odbierz 10% rabatu na montaż.



Często kupowane części do SUBARU







SSANGYONG  <<     SUBARU   >>    SUZUKI