OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Fabrycznie
nowe części
Każda część zakupiona w Sprzegla24 jest fabrycznie nowa i zapakowana w oryginalne pudełko. Do przesyłki dołączony jest zawsze paragon lub faktura VAT.
Gwarancja
2 lata
Wszystkie części objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Nie nakładamy limitu przebiegu.
Wysyłka
w 24h
Produkty wysyłamy najpóźniej w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.
Jeśli zamówisz teraz, przesyłkę otrzymasz w ciągu jednego lub dwóch dni roboczych.
30 dni
na zwrot
Towar możesz oddać nawet po 30 dniach od zamówienia. Zakupy na Sprzegla24.pl to pełen komfort!
Montaż
10% taniej
Zamów koło dwumasowe albo sprzęgło a otrzymasz rabat w wysokości do 10% na ich wymianę w wybranym warsztacie partnerskim.
Zobacz warsztaty z rabatem
Skoda to znany czeski producent samochodów osobowych, z główną fabryką w mieście Mlada Boleslav. Dziś, po wykupieniu przez Volkswagena, stanowi część Grupy VAG. W ofercie tej marki mamy mnóstwo ciekawych pojazdów, z których znaczna część należy do segmentu B, czyli aut typowo miejskich. Jednym z nich jest Fabia, produkowana od roku 1999, która posiada już trzy generacje. Najnowsza powstaje nadal, a jej montaż rozpoczęto w 2014 r.
W starszych pojazdach tzw. dwumasa pojawiała się jedynie wtedy, gdy mieliśmy do czynienia z turbodoładowanym silnikiem diesla. Dziś natomiast spotykamy ją nawet przy wolnossących motorach benzynowych. Nie inaczej jest w przypadku Fabii, gdzie w najnowszej generacji koło dwumasowe mamy między innymi przy doładowanym silniku 1.2 TSI o mocy 110 KM. Objawy zużycia tego podzespołu są klasyczne, takie jak w innych modelach i markach samochodów.
Zaczyna się od głuchego łomotu pod maską, który występuje tylko przy odpalaniu i gaszeni silnika. Z czasem zaczynamy go słyszeć również na wolnych obrotach, a ilość dodatkowych symptomów wzrasta. Nasilają się wibracje jednostki napędowej, przenoszone na całą karoserię. Nie pomaga na nie nawet wymiana poduszek silnika. Przyspieszając z niskich obrotów odczuwamy nieprzyjemne szarpanie samochodu, zamiast płynnego nabierania prędkości. W momencie przejścia z fazy hamowania silnikiem do przyspieszania i odwrotnie słyszymy głośny stuk, a pojazd silnie szarpie. Mogą też pojawić się wibracje na pedale sprzęgła.
Kupno nowego koła dwumasowego to wydatek od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. W przypadku pierwszej generacji Fabii, dwumasa występowała jedynie z silnikiem 1.9 TDI o mocy 130 KM. Tutaj ceny zaczynają się od około 600, a kończą na 2000 złotych. W generacji drugiej wygląda to podobnie, a w koło dwumasowe wyposażono wszystkie turbodiesle, a także doładowane silniki benzynowe (oznaczenie TSI). Natomiast w najnowszej, trzeciej generacji, przy silniku 1.2 TSI koszt dwumasy to w okolicach 1300 do 1500 złotych, a więc nieco taniej.
Wielu dzwoniących do nas klientów pyta Czy skoda fabia 1.4 tdi ma koło dwumasowe?. Odpowiedź brzmi nie - Skoda Fabia wyposażona w silnik 1.4 TDI nie ma koła dwumasowego. Przy tym małym silniku producent zdecydował się nie stosować koła dwumasowego. Jednak zastanawiając się nad zakupem Skody Fabii z silnikiem 1.4 TDI warto wziąć pod uwagę jeszcze inne czynniki mogące mieć wpływ na przyszłe koszty napraw. Wersja 70 KM będzie dużo lepszym wyborem niż silnik o mocy 80 KM. Okazuje się, że w 1.4 TDI 80 KM zastosowano droższą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, filtr cząstek stałych DPF oraz nieco droższe i większe sprzęgło.
Wymiana koła dwumasowego to bardzo duże wyzwanie. Należy zdemontować mnóstwo podzespołów, by ostatecznie wyjąć całą skrzynię biegów z samochodu. Nadarza się więc idealna okazja, by przeprowadzić kompletną wymianę sprzęgła. Warto zrobić to teraz, ponieważ kolejna awaria będzie wymagała od nas ponownej zapłaty wysokiej ceny za robociznę. Najbardziej opłacalny wydaje się zakup kompletu elementów wraz z dwumasą, ponieważ wychodzi to znacznie taniej, niż gdy kupujemy je oddzielnie. Po kompletnym remoncie sprzęgła możemy natomiast liczyć na bardzo wiele lat jego bezawaryjnej pracy i nawet kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu.
Koła dwumasowe i sztywne do Skody Fabia z gwarancją 2 lata i wysyłką w 24h gratis. W ofercie części LuK, Sachs, Valeo i inne. Odbierz 10% rabatu na montaż.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.