KOŁO DWUMASOWE DO SEAT

Logo SEATWybierz model SEAT:

Zobacz ceny dwumas do Seata




Sprzęgło dwumasowe do Seat

Firma Seat została założona w 1950 z inicjatywy hiszpańskiego dyktatora generała Franco, firmę założył Państwowy Instytut Przemysłu, hiszpańskie państwowe banki, niewielkie udziały otrzymał w ramach umowy współpracy koncern Fiat. Fabryka znajdowała się w Katalonii (początkowo Barcelona) gdzie reżym Franco sytuował powojenny hiszpański przemysł by załagodzić konflikt między Hiszpanią, a domagającą się autonomii Katalonią. Od tamtej pory Seat produkował różne odmiany modeli Fiata, pierwszym był Seat 1400 - licencyjna produkcja Fiata 1400, od 1956 roku pojawia się także Seat 600 (Fiat 600). Bardzo ważnym samochodem był Seat 124 (Fiat 124), który podobnie jak w wielu innych częściach świata stał się szybko najpopularniejszym samochodem w kraju.

Niezależność od Fiata firma zyskuje w 1973 roku, jednak nie oznaczało to przerwania współpracy, Seat dalej wytwarzał liczne modele Fiata na licencji. Kresem ścisłej współpracy z włoskim koncernem były problemy z wytwarzaniem modelu Ronda, który zgodnie z umowami między firmami był przestylizowanym Fiatem Ritmo, jednak Włosi posadzili Hiszpanów o plagiat i sprawa skończyła się w sądzie. Hiszpanie sprawę wygrali.

Współpraca Seata z VW

Od 1982 roku Seat zaczyna współpracować z niemieckim koncernem Volkswagen, początkowo do przeprojektowanych modeli opartych na Fiatach trafiają niemieckie silniki, lub silniki przebudowane z udziałem VW, lub jak w przypadku pierwszej generacji Ibizy (debiutującej w 1984 roku i opartej na modelu Ronda) z Porsche.

W 1990 roku VW ma już 99,99% udziałów Seata, z tego też powodu nowe modele oparte są na płytach podłogowych Volkswagena. Ibiza II tożsama jest z VW Polo II, a Cordoba na modelu Derby II, a Toledo na Golfie II. Seat staje się w tym czasie tańszą marką VW, oferuje samochody na starszych podwoziach, jednak z nowoczesną stylistyką. 

W połowie lat 90, następuje próba przedstawienia Seata jako marki sportowej, stąd starty modelu Ibiza w rajdowych mistrzostwach świata, a Toledo w wyścigach samochodów turystycznych. W 1996 roku do oferty marki trafia minivan Alhambra opracowany przez VW wraz z Fordem (Ford Galaxy i VW Sharan), a w 1999 model Leon, hatchback oparty na płycie podłogowej Golfa IV.

Obecnie w produkcji pozostaje Ibiza (czwarta generacja), Alhambra (druga generacja), Leon (trzecia generacja), crossovery Arona i Ateca i miejski model Mii. Jednak VW coraz mocniej ogranicza gamę modelową Seata.

Koła dwumasowe do samochodów Seata

Koła dwumasowe w Seatach pojawiły się w tym samym czasie co w samochodach VW, czyli wraz z wprowadzeniem nowoczesnych silników diesla zasilanych pompowtryskiwaczami. Początkowo występowały tylko w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (TDI), jednak z czasem pojawiły się także w jednostkach benzynowych. Rozwiązanie to niweluje drgania przenoszone na skrzynię biegów i karoserię z silnika. Koło zamachowe składa się z dwóch elementów które mogłyby się względem siebie obracać gdyby nie były połączone tłumkiem drgań skrętnych.

Niestety tłumik drgań w kołach dwumasowych Seatów, jak i każdych innych samochodów zużywa się, wówczas konieczna jest jego wymiana. Nie jest to naprawa tania, wymaga wyjęcia skrzyni biegów, dlatego warto rozejrzeć się za kołami dwumasowymi w korzystnej cenie, na przykład ze sklepu sprzegla24.pl.


Koła dwumasowe i sztywne do Seata z gwarancją 2 lata i wysyłką w 24h gratis. W ofercie części LuK, Sachs, Valeo i inne. Odbierz 10% rabatu na montaż.



Często kupowane części do SEAT







SAAB  <<     SEAT   >>    SKODA