Dwumasa OPEL VECTRA C

Logo OPELWybierz silnik OPEL VECTRA C:

Zobaczy ceny sprzęgła do Opla Vectry



Opel Vectra C Specyfikacja techniczna Auta

Vectra C inaczej nazywana Vectrą III bądź trzeciej generacji (mk3). Pierwsze egzemplarze zjechały z taśmy produkcyjnej w 2002 roku. Oparta została na nowoczesnej technologicznie płycie podłogowej GM Epsilion. Model ten prezentuje dosyć masywną sylwetkę, odróżnia go to nieco od swoich ówczesnych poprzedników. W środowisku motoryzacyjnym model charakteryzuje dosyć wysokie umiejscowienie reflektorów, niektórzy nieśmiało porównują go do Cadilaca CTS,- właśnie za sprawą reflektorów. W 2005 roku Vectra C poddana została dosyć poważnemu face-liftingowi, po którym diametralnie swój wygląd zmienił przede wszystkim przód auta. Przy okazji zmian nadwozia zwiększono również moc silnika benzynowego 1.8 16V ze 122 koni mechanicznych do 140 koni mechanicznych. Także w tym samym roku przedstawiono nieco bardziej sportową wersję wersję tego auta "Dziecko" wydziału OPC (Opel Performance Center), która wyposażona została w mocny 24ro zaworowy silnik o pojemności 2.8 l i mocy 255 KM, napędzany oczywiście benzyną. Auto można nabyć w czterech podstawowych pakietach wyposażenia: Elegance, Sport, Cosmo, oraz wcześniej opisana OPC. Standardowe wyposażenie obejmuje m. in. Aktywne zagłówki przednie, 4 poduszki powietrzne, dwie kurtyny powietrzne, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, elektrycznie sterowane fotel, kontrolę trakcji.

Na koniec warto nadmienić, że na bazie Vectry C zbudowany został także inny model ze scuderii General Motors - Opel Signum.

Vectra C - Sprzęgło

Sprzęgło jest częścią, która odpowiedzialna jest za włączanie i rozłączanie napędu między silnikiem oraz skrzynią biegów. Najważniejszym zadaniem za, które odpowiada jest wykorzystywanie siły tarcia do przenoszenie ruchu obrotowy z wału silnika na wałek sprzęgłowy wchodzący bezpośrednio do skrzyni biegów, efektem tej "współpracy" jest możliwość płynnej i lekkiej zmiany biegów podczas jazdy.

W Vectrze III zastosowano sprzęgło samonastawne o średnicy 240 cm z wyprzęgnikiem samonastawnym. Najbardziej popularne są sprzegłą Firmy LUK bądź SACHS, cieszą się one wysoką renomą dzięki stosunkowi jakości do ceny, oraz wysokiej trwałości.

Dwumasa Vectra C

Koło dwumasowe odpowiada – ujmując rzec bardzo ogólnie – za redukowanie drgań tworzonych przez silnik w celu ochrony układu przenoszącego napędu powstającym pod wpływem wysokiego momentu obrotowego. Wielu producentów doszukuje się także faktu, że zastosowanie koła dwumasowego ułatwia takżę zmianę biegów, poprawia komfort podróżowania oraz zwiększa żywotność elementów przekładni. Koła zamachowe umiejscowione są zawsze pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Jedna z części mocowana jest przy wale korbowym druga natomiast do wału głównego przekładni. Obydwie części składowe separuje tłumik drgań skrętnych, dlatego też w samochodach wyposażonych w koło dwumasowe stosuje się proste tarcze nieposiadające sprężyn, które pełniły taką samą rolę jak tłumik.



Najczęściej kupowane sprzęgła i koła dwumasowe OPEL VECTRA C



Vectra C oryginalnie wyposażona jest w dwumasę OPEL-GM z hydraulicznym wyprzęgnikiem opartym na łożysku.