OKAZJE KOŃCZĄ SIĘ ZA:
1
1
:
1
1
:
1
1
MEGA OKAZJE!
23:59
Gwarancja 100%
na montaż
w ciągu 24h
Ta wyszukiwarka znajduje części tylko za pomocą numerów katalogowych. Nie znasz numeru? Skorzystaj z opcji wyszukiwania Marka - Model - Silnik poniżej, by odszukać pasujące części.
ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Brak produktów
0 zł Dostawa:
0 zł Razem do zapłaty:
Każdemu z nas znane są doskonale włoskie firmy motoryzacyjne. Do najsłynniejszych możemy oczywiście zaliczyć FIAT-a oraz Ferrari. Lancia również jest znana, ale zdecydowanie mniej, niemniej jednak jej historia jest niezwykle ciekawa.
Historia marki LANCIA rozpoczyna się w listopadzie 1906 roku w Turynie. Wtedy to dwóch przyjaciół i jednocześnie pasjonatów motoryzacji zakłada wspólną firmę, która funkcjonuje pod nazwą Lancia & Cie. Nastawieni są głównie na produkcję samochodów osobowych. Bardzo szybko, bo już rok później zostaje opracowany pierwszy model nazwany „tipo 51”, który w roku 1908 roku trafia do produkcji seryjnej. Lancia szybko się rozwija – również pod kątem technologicznym. Produkowany od 1913 roku model Theta posiada już pełną elektrykę, co w tamtych czasach było niespotykane. Lancia największe innowacje wprowadzała w kwestii zawieszenia, silników oraz hamulców. Od 1922 samochody włoskiego producenta wyróżniają się niezależnym przednim zawieszeniem, opracowano prototypy ośmio i dwunastocylindrowego silnika, elastyczne zawieszenie silnika, rok 1933 to debiut hamulców hydraulicznych, a 1937 niezależnego zawieszenia wszystkich kół. W roku 1937 umiera współzałożyciel firmy Vincenzo Lancia.
W latach pięćdziesiątych LANCIA osiągnęła bardzo dobre wyniki w sportach motorowych. W zawodach startuje między innymi syn założyciela Giannini. Do największych sukcesów zaliczyć można zdobycie w 1951 roku wszystkich czterech pierwszych miejsc w wyścigu Giro di Sicilia. Podobne sukcesy odnoszono w latach 1953-54. Oprócz rajdów terenowych lancia wystartowała w F1, ale po sezonie 1955 wycofała się z powodów finansowych. Lancia tworzyła bardzo dobre samochody, które pod wieloma względami wyprzedzały swoją epokę. Były dedykowane dla osób, które z jednej strony liczyły na wygodę i luksus, ale nie chciały rezygnować całkowicie ze sportowego charakteru pojazdu. Niestety chude lata powojenne nie sprzyjały popytowi na takie pojazdy. Ostatecznie w roku 1969 Lancia została przejęta przez inną włoską firmę motoryzacyjną Fiat. Do najbardziej udanych konstrukcji zaliczyć można Lancię Ypsilon (w dalszym ciągu produkowana pod logiem Lancia), Lancia Thesis oraz Delta.
Lancia podobnie jak wiele firm eksperymentowała i wdrażała do produkcji silniki, które potrzebują w swej konstrukcji koło dwumasowe LANCIA te silniki wprowadzała w okresie, kiedy była już przejęta przez inne podmioty motoryzacyjne, dlatego szukając części zamiennych, należy wiedzieć również, że np. dwumasa produkowana przez Fiata również będzie pasować do Lancii.
Niezwykle istotny jest to, aby odpowiednie było koło zamachowe Lancia jest bardzo dobrym samochodem i tylko dobrze współpracujące układy, pozwolą nam cieszyć się tym samochodem. Dwumasy, jakie mogą być instalowane w samochodach oznaczonych jako LANCIA można spokojnie wybrać w sklepie sprzegla24.pl.
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
Wybierz rodzaj części
Podaj swoje imię
Niepoprawny adres e-mail
(Opcjonalnie) Jeśli chcesz żebyśmy do Ciebie zadzwonili podaj numer telefonu
(Opcjonalnie) Zamiast numeru VIN załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego:
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za przesłanie zapytania o ofertę.
Odpowiedzi udzielimy w ciągu 24 godzin po otrzymaniu e-maila.