HONDA CIVIC KOŁO DWUMASOWE

Logo HONDAWybierz silnik HONDA CIVIC:

Zobaczy ceny dwumas do Hondy Civic

Koło dwumasowe Civic VIII Hatchback

(FN, FK) produkowany: (2005-obecnie)
Koło dwumasowe Civic VIII Hatchback



Sprzęgło dwumasowe do Civic

Marka Honda pojawiła się na rynku motoryzacyjnym już w roku 1948 w Japonii. Jednak na początku nie produkowała samochodów, ale silniki oraz części, które były później wykorzystywane przez innych producentów do budowy swoich aut. W ofercie od samego startu były jednakże motocykle. Rok później, w 1949, pojawił się już pierwszy samochód, którym był model Dream D-Type.

Civic znany jest dobrze chyba wszystkim. Jest zdecydowanie jedną z ikon japońskiej, ale także amerykańskiej historii motoryzacji. Model ten produkowany jest od 1971, gdy światło dzienne ujrzała jego pierwsza generacja. Było to niewielkie, czterodrzwiowe auto "dla ludu". Civic produkowany jest do dziś, a przez okres wielu dekad przeszedł ogromne modyfikacje. Współczesne Hondy to modele z ekologicznymi silnikami, aerodynamicznym nadwoziem, oraz przede wszystkim interesującym wyglądem.

Objawy zużycia koła dwumasowego w Hondzie Civic

W latach dziewięćdziesiątych na rynku zaczęło pojawiać się rozwiązanie zwane dwumasą. Chodziło tu o zastąpienie tradycyjnego koła zamachowego, które zaczynało nie dawać sobie rady z przenoszeniem coraz większej mocy silników. Aby zwiększyć komfort kierowców posiadających skrzynie manualne - bo tylko tam koło dwumasowe występuje - zaczęto wprowadzać tytułowe rozwiązanie. Niestety nie okazało się to strzałem w dziesiątkę. Koła nierzadko nie potrafiły wytrzymać nawet 100 tysięcy kilometrów przebiegu.

Pierwszymi objawami zużycia były drgania nadwozia na biegu jałowym, a później także w czasie jazdy. Pojawiało się też intensywne szarpanie, gdy wciskaliśmy i odejmowaliśmy gazu. Charakterystycznym objawem jest też głuchy łomot, który słychać przede wszystkim wtedy, gdy samochód stoi z odpalonym silnikiem. Honda Civic również nie uniknęła wprowadzenia do niej dwumasy. Wymusiły to mocne, turbodoładowane silniki, których moment obrotowy był zbyt duży, by dało się go komfortowo przenosić na koła zwykłym kołem jednomasowym.

Ceny dwumasy do Hondy Civic

Jeżeli potrzebujemy zakupić nowe koło dwumasowe do naszej Hondy, to musimy przygotować się na ceny z przedziału od 2 do 5 tysięcy złotych w przypadku generacji VIII, produkowanej od 2005 roku. Bierzemy pod uwagę kompletny zestaw, gdzie znajdują się już wszystkie wymagane elementy. Natomiast jeśli chodzi o generację IX dostępną na rynku od roku 2012, to ceny są nieco niższe. Wynoszą bowiem w przedziale od tysiąca pięciuset złotych, do nieco ponad 3 tysięcy.

Honda Civic - Zestawy sprzęgła z kołem dwumasowym

Wydaje się, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zakup kompletu elementów zamiennych, jeżeli w naszej Hondzie zawiodła dwumasa. Wychodzi to przede wszystkim taniej, niż w przypadku kupowania wszystkich części osobno. Oprócz tego, by wymienić jakikolwiek element sprzęgła zabudowany pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, trzeba wykonać dokładnie tyle samo pracy (najczęściej mechanicy muszą zdemontować całą skrzynię z auta). Wobec tego cena robocizny będzie prawie taka sama, niezależnie czy wymienimy tylko same koło dwumasowe, czy tylko tarczę sprzęgła lub docisk. Wychodząc z zasady, że najlepiej zrobić wszystko raz a dobrze, poleca się zakup kompletu części i zlecenia wymiany wszystkiego na jeden raz. Dzięki temu nasz Civic z pewnością przejedzie kilkadziesiąt lub nawet kilkaset tysięcy kilometrów, bez konieczności zaglądania do sprzęgła.

Koła dwumasowe i sztywne do Hondy Civic z gwarancją 2 lata i wysyłką w 24h gratis. W ofercie części LuK, Sachs, Valeo i inne. Odbierz 10% rabatu na montaż.



Często kupowane części do HONDA CIVIC







  <<     CIVIC   >>