KOŁO DWUMASOWE DO ABARTH

Logo ABARTHWybierz model ABARTH:

Zobacz ceny dwumas do Abarth




Sprzęgło dwumasowe do Abarth

Carlo Abarth, założyciel marki, urodził się w Tyrolu Południowym w 1908 roku, przed II wojną światową pracował w zakładach motocyklowych we Włoszech i Austrii. Po wojnie poznał Ferry'ego Porsche (syna Ferdynarda) i w latach 1943-48 pracował we współpracy z rodzącą się marką Porsche w przedsiębiorstwie CIS Italia (Cisitalia). Gdy jeden z założycieli Cisitalii wyjeżdżą do Argentyny, Carlo zakłada własną firmę, w jej logo umieszcza skorpiona - swój znak zodiaku. Początkowo jego zakład znajduje się w Bolonii, w 1951 roku przenosi się jednak do Turynu. pierwsze samochody są zmodyfikowanymi konstrukcjami Abartha z czasów pracy w Cisitalii, z której zabrał pięć samochodów wyścigowych i jeden bolid jednomiejscowy. Samochody te startowały w wyścigach we Włoszech.

Poza tymi pojazdami firma zajmowała się produkcją zmodyfikowanych (tuningowych) części do samochodów takich marek jak jak Fiat, Simca i Lancia. Najbardziej znany był ze sportowych układów wydechowych. Najpopularniejszym pojazdem modyfikowanym przez Abartha był Fiat 500, który po podrasowaniu przyjmował nazwę Abarth 595.

Abarth pod kontrolą Fiata

Firma została sprzedana koncernowi Fiata w 1971 roku, gdy jej założyciel odszedł na emeryturę. Szefem przedsiebiorstwa z ramienia koncernu zostaje Aurelio Lamperdi. Przez całe lata 70 była fabryczną przybudówką budującą samochody sportowe dla Fiata, w jej murach powstały słynne wersje rajdowe Fiata 124 i 131, oraz Lancii Fulvii. Znaczenie zaczyna tracić na przełomie lat 70 i 80, od tej pory jedynie niektóre mocniejsze wersje modeli popularnych są nazywane Abarth (Fiat Ritmo Abarth, czy już w XXI wieku Fiat Stilo Abarth)

Jako oddzielna marka sportowa w portfolio Fiata Abarth zostaje powołany ponownie do życia w 2007 roku, pierwszym modelem był Abarth Grande Punto, oraz jego wersja rajdowa S2000. W 2008 roku pojawia się Abarth 500 - usportowiona wersja nowego Fiata 500. Zarówno drogowe Punto jak i 500 posiadają silnik 1.4 z turbodoładowaniem o mocy 135 (500) i 150 (Punto) KM. W 2016 na rynku pojawia się Abarth 124 Spider także napędzany silnikiem 1.4 turbo, lecz o mocy 170 KM. Fiat 124 Spider i jego wzmocniona wersja Abarth 124 zbudowane są na podwoziu nowej generacji Mazdy MX-5 i produkowane są w Japonii.

Koła zamachowe w samochodach Abarthach

Ze względu na stosunkowo dużą moc i sportowy charakter pojazdów koła zamachowe Abarthów 500 i Grande Punto są tradycyjne, jednomasowe. Podobne rozwiązanie znajdziemy także w modelu 124 Spider. Koła takie są niemal niezniszczalne i nie ma potrzeby wymieniać ich przez cały okres eksploatacji pojazdów.

W samochodach o podwyższonej mocy koła dwumasowe zużywają się dużo szybciej, szczególnie przy gwałtownym ruszaniu, kiedy tłumik drgań w kole podlega bardzo wysokim obciążeniom, dlatego nie stosuje się kół zamachowych dwumasowych w samochodach sportowych. Dzięki temu nie jesteśmy narażeni na wysokie koszty częstej wymiany, szczególnie zważając na ceny dwumasowych kół zamachowych.


Koła dwumasowe i sztywne do Abarth z gwarancją 2 lata i wysyłką w 24h gratis. W ofercie części LuK, Sachs, Valeo i inne. Odbierz 10% rabatu na montaż.



Często kupowane części do ABARTH







LEXUS  <<     ABARTH   >>    DODGE