(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Wymiana pompy sprzęgła – cena części i koszt robocizny

  Tematy omówione w tym artykule:Do czego służy pompa sprzęgła?Tabela z cenami części i robocizny.Objawy...

Miękkie sprzęgło – przyczyny i objawy

Jedną z najczęściej występujących usterek układu sprzęgłowego jest występowanie tzw. „miękkiego sprzęgła”.  Pedał...

Objawy kończącego się sprzęgła

Wymiana sprzęgła to jeden z większych wydatków związanych z eksploatacją samochodu.  Każdy kierowca powinien wiedzieć,...

Łożysko oporowe sprzęgła – koszt wymiany i cena części

  Łożysko oporowe jest elementem sprzęgła, który jest dosyć często lekceważony. Wielu użytkownikom wydaje się, że taki drobny element, który najczęściej nie kosztuje dużo nie może sprawić wielkich kłopotów. W praktyce jednak awaria łożyska wyciskowego powoduje...

Tarcza sprzęgła — cena części i koszt wymiany w warsztacie

Sprzęgło jest jednym z kluczowych elementów podzespołów każdego samochodu. Jego awaria może błyskawicznie unieruchomić pojazd. Odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego z wału silnika do skrzyni biegów. Co więcej, jest to element dość specyficzny w przypadku...

Wysprzęglik – cena części oraz koszt wymiany

W sytuacji, gdy w samochodzie zawodzi sprzęgło, często pierwsze podejrzenia są rzucane na układ hydrauliczny. Mechanicy z doświadczeniem, zaczynając diagnozę w pierwszej kolejności sprawdzają wysprzęglik. Wysprzęglik hydrauliczny — co to jest, do czego służy? Prawie...

Spalone Sprzęgło – Przyczyny i Objawy

Spalone Sprzęgło – Przyczyny i Objawy

Jednym z potencjalnych uszkodzeń, jakim może ulec sprzęgło jest zjawisko, nazywane potocznie "spaleniem" sprzęgła. Określa się w ten sposób sytuację, gdy temperatura sprzęgła rośnie tak bardzo, że dochodzi do gwałtownego zużycia okładzin ciernych, czy to przez...

Sprzęgło cierne w aucie – Jak działa i ile kosztuje?

Sprzęgło cierne w aucie – Jak działa i ile kosztuje?

  Sprzęgło cierne jest najczęściej używanym obecnie rozwiązaniem w samochodach osobowych ze skrzynią biegów manualną. Podstawowym zjawiskiem fizycznym wykorzystywanym w takim podzespole jest tarcie. Dzięki niemu, przekazywana jest moc i moment obrotowy z silnika...

Sprzęgło sztywne zamiast dwumasy – Czy warto?

Sprzęgło sztywne zamiast dwumasy – Czy warto?

  Sprzęgło nazywane jest sztywnym, gdy tarcza i docisk sprzęgła współpracuje z kołem zamachowym jednomasowym, zwanym właśnie - sztywnym. Jest to klasyczne rozwiązanie, znane ze starszych samochodów, gdy koło zamachowe nie pełniło funkcji tłumika drgań. W obecnych...

Objawy zużytego sprzęgła

Objawy zużytego sprzęgła

  Jest wiele objawów, które mogą wskazywać na zużycie sprzęgła. Nie wszystkie są jednoznaczne, ale mogą dać do myślenia. Do najczęściej wymienianych objawów uszkodzenia sprzęgła należą: "wysokie branie sprzęgła" - szerzej opisane w naszym innym artykule,...

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

Dlaczego warto kupić sprzęgło w zestawie z kołem zamachowym?

  W samochodach wyposażonych fabrycznie w koło dwumasowe, wymiana sprzęgła najczęściej wiąże się z większymi kosztami, niż w przypadku aut z bardziej klasycznym rozwiązaniem, czyli kołem zamachowym sztywnym. O ile jednomasowe koło zamachowe, zwane również...

Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło?

Jak wyregulować sprzęgło? Przedewszystkim musisz sprawdzić jakiego rodzaju sprzęgło jest zastosowane w naprawianym samochodzie. Może to być sprzęgło linkowe lub sprzęgło hydrauliczne. Sprzęgło linkowe może być samoregulujące się lub bez samoregulacji. Sprzęgło samoregulujące nie podlega regulacji. Podobnie jest ze sprzęgłem hydraulicznym – w tym wypadku pomocne może się okazać dolanie płynu.

Sprzęgło sportowe – Co daje i jakie ma wady?

Sprzęgło sportowe – Co daje i jakie ma wady?

  Sprzęgło jest elementem, który nawet w seryjnym samochodzie cywilnym, przenosi bardzo duże siły i znosi olbrzymie obciążenia. Stąd wynika to, że jest to element bardzo ważny dla poprawnego funkcjonowania samochodu. Obciążenia są dodatkowo zwielokrotnione, gdy...

Sprzęgło w automacie i i DSG

Sprzęgło w automacie i i DSG

  W trakcie rozwoju motoryzacji zostało opracowanych co najmniej kilka rodzajów różnych automatycznych skrzyń biegów. Różnią się one budową, sposobem działania, szybkością reakcji i wieloma innymi czynnikami. Pierwsze częściowo zautomatyzowane skrzynie biegów...

Lekkie koło zamachowe – Co daje i jakie ma wady?

Lekkie koło zamachowe – Co daje i jakie ma wady?

  Koło zamachowe jest elementem dość ciężkim - może ważyć nawet do około 20 kilogramów. Dotyczy to zarówno klasycznego rozwiązania - koła zamachowego sztywnego, jak i okrytego złą sławą "dwumasu". Koło jednomasowe jest odlewem, musi być solidne, ponieważ przenosi...