(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Wymiana koła dwumasowego – cena części i koszt robocizny

Koło dwumasowe to element, który wszedł do produkcji pod koniec lat 80. Obecnie upowszechnił się na tyle, że prawie...

Wysprzęglik – objawy awarii

Awaria sprzęgła w aucie, może wynikać z kilku powodów. Można rozróżnić dwie główne przyczyny kłopotów: Zużycie...

Jak sprawdzić, czy mój samochód ma koło dwumasowe?

Koło dwumasowe to rozwiązanie często spędzające sen z powiek użytkownikom. Często pojawiają się opinie, że jest to...

Jak sprawdzić koło dwumasowe, czy jest dobre?

  Koło dwumasowe, podobnie jak sprzęgło, daje pewne oznaki, gdy zaczyna się psuć. Objawy zużytego sprzęgła opisano tutaj: https://www.sprzegla24.pl/blog/10/objawy-sprzeglo/ Objawy zużycia koła dwumasowego są inne. Ocena zużycia "dwumasy" bez demontażu elementu...

Czy warto zamienić koło dwumasowe na sztywne?

  Sztywne koło zamiast dwumasy – opinie kierowców i ekspertówKierowcy, którzy decydują się na wymianę oryginalnego koła dwumasowego na koło sztywne, najczęściej kierują się oszczędnością. Trzeba jednak pamiętać, że jest to bardzo poważna ingerencja w układ...

Wymiana sprzęgła – Cena części i robocizny

Wymiana sprzęgła - cena części i robocizny Koszt naprawy sprzęgła w samochodzie zawiera w sobie zawsze dwie składowe. Oprócz ceny samych części dużym wydatkiem jest również koszt robocizny. Wymiana sprzęgła jest jedną z czynności, które zdecydowanie trzeba powierzyć...

Sprzęgło sportowe – Co daje i jakie ma wady?

Sprzęgło sportowe – Co daje i jakie ma wady?

  Sprzęgło jest elementem, który nawet w seryjnym samochodzie cywilnym, przenosi bardzo duże siły i znosi olbrzymie obciążenia. Stąd wynika to, że jest to element bardzo ważny dla poprawnego funkcjonowania samochodu. Obciążenia są dodatkowo zwielokrotnione, gdy...

Sprzęgło w automacie i i DSG

Sprzęgło w automacie i i DSG

  W trakcie rozwoju motoryzacji zostało opracowanych co najmniej kilka rodzajów różnych automatycznych skrzyń biegów. Różnią się one budową, sposobem działania, szybkością reakcji i wieloma innymi czynnikami. Pierwsze częściowo zautomatyzowane skrzynie biegów...

Lekkie koło zamachowe – Co daje i jakie ma wady?

Lekkie koło zamachowe – Co daje i jakie ma wady?

  Koło zamachowe jest elementem dość ciężkim - może ważyć nawet do około 20 kilogramów. Dotyczy to zarówno klasycznego rozwiązania - koła zamachowego sztywnego, jak i okrytego złą sławą "dwumasu". Koło jednomasowe jest odlewem, musi być solidne, ponieważ przenosi...

Mokre sprzęgło – Jak działa i ile kosztuje?

Mokre sprzęgło – Jak działa i ile kosztuje?

  Dominującym obecnie na rynku rodzajem sprzęgła w samochodach ze skrzyniami biegów manualnymi, jest sprzęgło cierne, suche, jedno-tarczowe. Nie jest to jednak jedyne możliwe do zastosowania rozwiązanie. Spotyka się również sprzęgła wielo-tarczowe suche lub...

Łożysko sprzęgła

Łożysko sprzęgła

  Łożysko sprzęgła nazywane jest również wyciskowym lub oporowym. Nazwa "łożysko oporowe" wzięła się od tego, że łożysko to pokonuje opór sprężyny talerzykowej docisku sprzęgła. W wielu samochodach dzieje się to poprzez nacisk na tą sprężynę, są jednak również...

Jak działa docisk sprzęgła?

Jak działa docisk sprzęgła?

  Docisk sprzęgła, nazywany jest również tarczą dociskową sprzęgła. Jest to jeden z elementów sprzęgła, który współpracuje z tarczą, kołem zamachowym oraz łożyskiem oporowym lub wysprzęglikiem centralnym. Docisk pozwala utrzymać tarczę sprzęgła przy kole...

Sprzęgło hydrokinetyczne od A do Z

Sprzęgło hydrokinetyczne od A do Z

  Nie tylko samochody z manualną skrzynią biegów potrzebują sprzęgła - również auta z automatyczną skrzynią biegów wymagają użycia elementu, który będzie przenosił moc i moment obrotowy z silnika do skrzyni biegów i dalej - na koła. Nie może tego robić jednak...

Sprzęgło nisko bierze – Czy to normalne?

Sprzęgło nisko bierze – Czy to normalne?

Oprócz dość znanego i popularnego efektu "wysokiego brania sprzęgła", gdy pedał trzeba znacząco puścić, aby samochód ruszył z miejsca, występuje również zjawisko odwrotne - gdy sprzęgło bierze zbyt nisko. Co to znaczy, że sprzęgło bierze nisko? Już minimalne...