(22) 258 44 43 info@sprzegla24.pl

Sztywne koło zamiast dwumasy – opinie kierowców i ekspertów

Kierowcy, którzy decydują się na wymianę oryginalnego koła dwumasowego na koło sztywne, najczęściej kierują się oszczędnością. Trzeba jednak pamiętać, że jest to bardzo poważna ingerencja w układ napędowy samochodu.

Warto zastanowić się, jaki jest próg opłacalności takiego rozwiązania. To znaczy – o ile tańszy musi być zestaw z kołem sztywnym, aby warto było zdecydować się na taką modyfikację?

Konsultanci naszego sklepu najczęściej doradzają zastosowanie zestawu ze sztywnym kołem w przypadku, gdy różnica w cenie jest bardzo znaczna. Szczególnie, jeśli zestaw ze sztywnym kołem jest tańszy na przykład o połowę od zestawu z dwumasą.

Zmień dwumasę na koło jednomasowe!

Wymiana dwumasy na sztywne koło jednomasowe jest najbardziej opłacalna w starszych samochodach o niższej wartości. Oszczędności na kole dwumasowym mogą stanowić w nich całkiem spory procent całkowitej wartości pojazdu. Należy pamiętać, że wymiana na sztywne koło nieznacznie obniża komfort jazdy, ale w starszych autach jest to niemal niezauważalne.

Zmiana koła dwumasowego na jednomasowe – porównanie cen

Tabela z porównaniem cen zestawów z kołem dwumasowym i kołem sztywnym w popularnych autach

Samochód Zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym Zestaw ze sztywnym kołem
Opel Astra H 1.9 CDTI 120km 1679 zł (LuK) 879 zł (Statim)
VW Passat B5 1.9 TDI 130km AWX 1509 zł (LuK) 789 zł (Statim)
Mazda 6 GY 2.0 DI 136km 2289 zł (LuK) 1349 zł (Japanparts)
Audi A4 B6 1.9 TDI 130km AWX 1509 zł (LuK) 789 zł (Statim)
Renault Grand Scenic II ’04 1.9 DCI 120km 1339 zł (LuK) 889 zł (Statim)
Peugeot 307 1.6 HDI 109km 1339 zł (LuK) 1039 zł (Valeo)
Toyota Rav-4 II 2.0 D4D 116km 1939 zł (Aisin) 999 zł (Aisin)
Opel Vectra C 1.9 CDTI 1679 zł (LuK) 879 zł (Statim)
Ford Mondeo MK3 2.0 146km 1689 zł (LuK) 1419 zł (Valeo)
VW Golf 4 1.9 TDI 115km 1429 zł (LuK) 899 zł (Statim), 1239 zł (Valeo)
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 1309 zł (Sachs) 1039 zł (Valeo)
Volvo V50 2.0 D 1749 zł (LuK) 1689 zł (Valeo)
VW Golf 5 1.9 TDI 105km 1289 zł (LuK) 779 zł (Statim) 1029 zł (Valeo)
Skoda Octavia 1.9 TDI 130km ASZ 1469 zł (LuK) 1239 zł (Valeo)
VW Touran 1.9 TDI 100km 1179 zł (Sachs) 779 zł (Statim), 1029 zł (Valeo)
Opel Zafira B 1.9 CDTI 100km 1679 zł (LuK) 879 zł (Statim)
Opel Meriva 1.7 CDTI 100km 1899 zł (LuK) 1059 zł (Statim), 1399 zł (Rymec)
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 126km 3479 zł (Aisin) 1979 zł (Aisin)
Seat Leon 1.9 TDI 150km ARL 1469 zł (LuK) 1239 zł (Valeo), 839 zł (Statim)
Audi A6 C6 2.0 TDI 140km 1629 zł (LuK) 1389 zł (Valeo)

Jak wynika z powyższej tabeli, różnica pomiędzy zakupem zestawu z kołem dwumasowym, a z kołem sztywnym może być zarówno bardzo duża, jak i prawie nieznacząca. Wszystko zależy od tego, o jaki chodzi samochód.

Sztywne koło zamiast dwumasy w Toyota 2.0 D4D oraz Citroen C4 Grand Picasso 1.6

Rav4 z silnikiem 2.0 D4D

Toyota Rav4 z silnikiem 2.0 D4D

Warta odnotowania jest sytuacja występująca w Toyotach z silnikami 2.0 D-4D o mocy 116km. Zestaw ze sztywnym kołem do tego typu samochodu jest prawie o połowę tańszy niż komplet z dwumasą, mimo że oba zestawy są tego samego producenta – japońskiego Aisina. Co więcej, warty odnotowania jest fakt, że dokładnie ten sam silnik, w niektórych autach fabrycznie parowany jest z kołem zamachowym sztywnym. To sprawia, że takie rozwiązanie sprawdza się doskonale i cieszy się bardzo dużym wzięciem wśród klientów.

Citroen C4 Grand Picasso z silnikiem 1.6 HDI

Po przeciwnej stronie jest przykład Citroena C4 Grand Picasso 1.6 HDi. W tym przypadku, koszt zestawu modyfikacyjnego na koło sztywne niemal przewyższa cenę zestawu z dwumasą. W takim wypadku, mało kto decyduje się na modyfikację, pozostając przy oryginalnym, przewidzianym przez producenta rozwiązaniu.

Warto wspomnieć też o ciekawym przypadku Toyoty Avensis z silnikiem 2.0 D-4D o mocy 126km. Mimo, że zestaw modyfikacyjny na koło sztywne jest drogi, kosztuje prawie 2000 zł (firma Aisin), to jedyną alternatywą jest zestaw z dwumasą kosztujący niemal 3500 zł. Mowa tu o dość wiekowym już aucie i w tym wypadku, klienci często decydują się na sprzęgło sztywne.

Koło jednomasowe 1.9 – cena w popularnych modelach

Silnik 1.9 TDI

silnik 1.9 TDI w Skodzie Octavi

W przypadku popularnych aut, jak Opel Astra, Vectra, Zafira, czy Vw Passat, Golf, Skoda Octavia dużo zależy od wybranego producenta koła sztywnego. Zestawy jakości premium nie cieszą się zbyt dużym wzięciem, ponieważ dopłacając niedużo możemy kupić już oryginalny zestaw z kołem dwumasowym. W tym przypadku, bardziej ekonomiczne zestawy producentów takich jak Statim sprzedają się bardzo dobrze – w zamian za niewiele niższą wytrzymałość zestawu, otrzymujemy bardzo niską cenę naprawy.

Znajdź sztywne koło zamachowe do swojego samochodu

Podaj swoje dane i numer VIN pojazdu a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę.

Akceptuję politykę prywatności serwisu Sprzegla24.pl

Wyrażam zgodę na jednorazowe przesłanie oferty na wskazany adres e-mail

Twoje dane będę administrowane przez właściciela Sprzegla24, Marcina Zachwieję. Więcej informacji nt. ochrony i przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności

Przeczytaj inne nasze wpisy na blogu

Sprzęgło DSG

  Pierwsze projekty dwusprzęgłowej skrzynia biegów zostały stworzone w jednym celu – aby poprawić osiągi aut sportowych. Ich autorstwo przypisuje się znanej z innowacji na tym polu firmie Porsche i datuje się na lata 80. Pierwsza skrzynia dwusprzęgłowa w cywilnym...

Suche sprzęgło

  Sprzęgła cierne można podzielić na dwie główne grupy: sprzęgła suche sprzęgła mokre Jest to podział biorący pod uwagę warunki, w jakich pracuje układ. Wśród sprzęgieł montowanych w dzisiejszych samochodach dominują sprzęgła suche. Najczęściej są to sprzęgła...

Układ napędowy samochodu

  Układ napędowy samochodu osobowego odpowiada za przeniesienie momentu obrotowego z silnika na koła. Dzięki temu, auto może się poruszać. Przed układem napędowym nowoczesnego samochodu stawiane są bardzo wysokie wymagania. Obecnie silniki generują coraz większe...